همایش «جهان انسانی، حکمت اسلامی» برگزار می‌شود
۱۳ و ۱۴ بهمن
همایش «جهان انسانی، حکمت اسلامی» برگزار می‌شود
همایش «جهان انسانی، حکمت اسلامی» ۱۳ و ۱۴ بهمن به همت کانون اندیشه جوان و مؤسسه اشراق در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار می‌شود.
 
تاريخ : چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۱

به گزارش هنرنیوز، سخنرانان این همایش شامل حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر رشاد، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه؛ حجت‌الاسلام علیرضا قائمی‌نیا، محسن جوادی، ابراهیم دادجو، سیدحمید طالب‌زاده و حجت‌الاسلام محمدتقی سبحانی خواهند بود.
همایش «جهان انسانی، حکمت اسلامی» با هدف ترویج نقش والای حکمت اسلامی در تحول علوم انسانی، توسط اساتید طراز اول و متناسب با مخاطب دانشجویی برگزار می‌شود، این همایش مطلعی برای دوره آموزشی-پژوهشی دانشگاه موازی است که در نیمسال دوم تحصیلی ۱۳۹۳-۱۳۹۴ برگزار خواهد شد.
براساس این گزارش، اهمیت علوم انسانی و نقش بنیادین این علوم در تحقق یک نظام فکری منسجم و تمدن ساز، تحقیق در مبانی این علوم و نقد و ارزیابی آن‌ها و نیز تلاش جهت استخراج مبانی و دیدگاه های اسلامی در حوزه علوم انسانی و تلاش برای تولید علوم انسانی همسو با معارف اسلام ناب، اهمیت و جایگاه والایی پیدا می‌کند.
از طرف دیگر ضعف نظام آموزش رسمی دانشگاهی کشور در راستای تحقق این مهم، نیازمند چاره‌جویی است و یکی از مناسب‌ترین راه حل‌ها، برگزاری دوره‌های کوتاه، فشرده و مؤثر جهت رفع نواقص آموزش عالی رسمی و در راستای به دست دادن سرنخ‌های تحول علوم انسانی موجود مبتنی بر اندیشه اسلامی است.
همایش «جهان انسانی، حکمت اسلامی» روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه مصادف با ۱۳ و ۱۴ بهمن از ساعت ۱۷ تا ۱۴ در تالار کمال دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برپا می‌شود.

کد خبر: 78780
Share/Save/Bookmark