هزینه ۱۷ میلیاردی برای ادامه بازسازی تئاترشهر/ اعتبار مالی نداریم
سرپرست دفتر طرح‌های عمرانی ارشاد:
هزینه ۱۷ میلیاردی برای ادامه بازسازی تئاترشهر/ اعتبار مالی نداریم
سرپرست دفتر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برآورد ۱۷ میلیارد تومانی باقیمانده بازسازی مجموعه تئاتر شهر، تأکید کرد که هنوز اعتباری بابت این امر پرداخت نشده است.
 
تاريخ : يکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۶
به گزارش هنرنیوز؛ مسعود معمار درباره وضعیت باقیمانده بازسازی مجموعه تئاتر شهر و برگزاری مناقصه برای تعیین پیمانکار جدید این بازسازی گفت: از ابتدای سال تا به امروز، سازمان مدیریت هنوز اعتبار مشخص شده برای بازسازی مجموعه تئاتر شهر را به ما پرداخت نکرده است و ما برای تکمیل بازسازی سالن قشقایی مجموعه و بهره‌برداری از آن نیز اعتبار مورد نیاز را از جای دیگر تأمین کردیم.

وی با بیان اینکه سازمان مدیریت وعده پرداخت اعتبار مورد نیاز برای باقیمانده بازسازی مجموعه تئاتر شهر را داده است، درباره برآورد انجام شده در خصوص بودجه مورد نیاز برای این بخش از بازسازی اظهار کرد: برآورد انجام شده حدود ۱۷ میلیارد تومان است. این برآورد شامل هزینه بازسازی سالن اصلی و سایر بخش‌های داخلی ساختمان می‌شود.

معمار افزود: البته هزینه خرید و تعویض ماشینری سالن اصلی از این برآورد جدا است.

سرپرست دفتر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره زمان آغاز باقیمانده بازسازی مجموعه تئاتر شهر، تأکید کرد: اگر اعتباری به ما داده نشود هیچ کاری نمی‌توانیم انجام دهیم زیرا با وجود اینکه قول صد در صدی پرداخت اعتبار به ما داده شده، ولی نمی‌توانیم ریسک کنیم.

وی با اشاره به رایزنی‌های جداگانه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین دفتر طرح‌های عمرانی وزارتخانه با سازمان مدیریت بابت پرداخت اعتبار بازسازی مجموعه تئاتر شهر، یادآور شد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به ما گفته که تا اعتبار پرداخت نشده است، نسبت به بازسازی مجموعه تئاتر شهر اقدام نکنیم زیرا به دلیل نداشتن اعتبار کار نیمه‌کاره باقی می‌ماند.

مهر نوشت:پروژه بازسازی مجموعه تئاتر شهر از مهرماه سال ۹۳ آغاز شد و با چند ماه تأخیر نسبت به زمان‌های تعیین شده برای بهره‌برداری مجدد از سالن‌های سایه و قشقایی، بازسازی این ۲ سالن به پایان رسید.
کد خبر: 88950
Share/Save/Bookmark