دشمن اجازه نمی‌دهد ما آثارمان را در سینما به درستی اکران کنیم
فرج الله سلحشور در گفتگو با هنرنیوز؛
دشمن اجازه نمی‌دهد ما آثارمان را در سینما به درستی اکران کنیم
فرج الله سلحشور گفت: دشمن اجازه نمی‌دهد ما آثارمان را در سینما به درستی اکران کنیم این شرایط در تلویزیون هم وجود دارد ما نیز باید به دنبال راه کار باشیم. دستگاه‌های خبری و فرهنگی و هنری بسیاریشان از ما نیستند همچنین برخی از افرادی که در رادیو و تلویزیون فعالیت دارند.
 
تاريخ : شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۸
فرج الله سلحشور در گفتگو با هنرنیوز در ارتباط با سینمای هالیوود و تاثیر آن بر مخاطب و همچنین نوع حرکت سینمای ایران گفت: ما باید در نقطه مقابل سینمایی که هالیوود مروج آن است حرکت کنیم و باید به شدت دقت داشته باشیم که چه آگاهانه و ناآگاهانه در مسیری که آن‌ها علاقه‌مند هستند حرکت نکنیم در حقیقت آن‌ها با جذابیت‌های ظاهری که بسیار گول زننده است تلاش دارند تا انحرافات ذهنی در ذهن مردم جهان ایجاد کنند و آنچه را که در نظر دارند به جهانیان القاء کنند. هالیوود شرایطی را به وجود آورده است که به دنیا گفته اصل سینما آن چیزی است که ما ارائه می‌دهیم و سایرین را مجاب کرده تا تلاش کنند سینمایشان را شبیه به سینمای آن‌ها کنند در حقیقت از طریق سینما سعی می‌کنند بر افکار مردم جهان و کشور‌های مختلف تسلط پیدا کنند.

وی در ادامه افزود: در سینمای هالیوود ضد ارزش تا دلتان بخواهد وجود دارد مثلاً در آنجا نمی‌تانید خدا را بیابید در اکثر آثار سینماییشان دروغ محوریت دارد آن‌ها بر اساس جذابیت‌هایی که زاییده تخیل ذهنشان است تصمیم می‌گیرند که قصه‌ای را سر هم کنند و به خورد مخاطب جهانی شان بدهند. درام در سینمای آمریکا معنای دیگری دارد آن‌ها درام را با جذابیت‌های کاذب ذهنی تعریف کرده‌اند. زن و سایر جلوه‌های بصری در آثار سینمایی آن‌ها ابزار قدرتمندی شده که افکار پلید و شیطانیشان را به تصویر بکشانند. اعتقادات ما به عنوان یک ایرانی مسلمان با فیلم‌های آن‌ها همخوانی ندارد در فرهنگ و دین ما به این صورت است که ظاهر دنیا را به دلیل باطن و درونش می‌خواهیم.

کارگردان فیلم سینمایی «حضرت یوسف» گفت: ظاهر در سینما و دنیای برای ما وسیله‌ای است تا بتوانیم به منویات اصلی و درونی انسان بپردازیم و راه معنویت را بیابیم نه اینکه از آن برای استفاده‌های شخصی و خاموش کردن عقده‌‌هایمان استفاده کنیم. نباید فراموش کنیم که انسان محوریت اصلی آثار سینمایی را در دست گرفته در صورتی که باید خدا و آموزه‌های دینی و قرآنی محوریت آثار سینماییمان را بر عهده بگیرد.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه چرا نسبت به اکران فیلم‌های سینمایی ارزشی و انقلابی مانند «روزگاری عشق و خیانت» کم توجهی می‌شود و بد‌ترین زمان اکران به این فیلم‌ها اختصاص می‌یابد گفت: دستگاه‌های خبری و فرهنگی و هنری بسیاریشان از ما نیستند همچنین برخی از افرادی که در رادیو و تلویزیون فعالیت دارند. فیلمسازی ما و مسیری که در برخی مواقع مشاهده می‌شود به سنگر فرهنگی دشمن تبدیل شده‌اند. از آنطرف به سمت مذهبی‌ها و اسلام تعرض می‌شود. چنین افرادی هستند که اجازه دیدهشدن به آثار ارزشی و انقلابی را نمی‌دهند. امکان ندارد بتوانیم کاری انجام دهیم که در سینما شرایطی به وجود بیاید که فیلم‌های ارزشی و انقلابی دیده شوند. این گروه‌ها بنایشان مبارزه با امثال ما است.

سلحشور با اشاره به این نکته که باید برای اینکه حقمان ضایع نشود خودمان کاری کنیم گفت: دشمن اجازه نمی‌دهد ما آثارمان را در سینما به درستی اکران کنیم این شرایط در تلویزیون هم وجود دارد ما نیز باید به دنبال راه کار باشیم و جریانی را که متعلق به خودمان باشد به وجود بیاوریم ما باید از امکاناتیکه در اختیار داریم استفاده کنیم. چطور در یک تظاهرات مردم بیرون می‌آیند و اعلام آمادگی و حمایت خودشان را از جهموری اسلامی انجام می‌دهند ما باید متوجه باشیم و از این انکان استفاده کنیم پیشنهاد می‌دهم که فیلم‌ها وآثارمان رادر تمام مساجد و سالن‌های بسیج و تمام ارگان‌های حامی این گونه آثار به نمایش در بیاییم آن موقع خواهید دید که چه تاثیر گذاری بر روی بیننده خواهد داشت. بیش از دوازده هزار مسجد و سه هزرا پایگاه بسیج داریم تصور کنید این تعداد به نمایش فیلم‌های ارزشی بپردازند و بلیط‌هایی را با قیمت مناسب به فروش برسانند در چنین شرایطی می‌توانیم نگاه خودمان و همچنین آثارمان را برای بینندگان به نمایش درآوریم.

او همچنین گفت: در تمام این مساجد می‌ز‌های فرهنگی داریم که سی دی‌های تمام مداح‌ها و سایر موارد دینی در آنجا به فروش می‌سرد یکی از این‌ها می‌تواند فیلم‌هایی باشد که افراد دغدغه‌مند و بسیجی برای روشنگری و خدمت به خلق می‌سازند با فروش این فیلم‌ها نیز اتفاق خوبی خواهد افتاد. هنوز انقدر بیچاره نشدیم که چشم امیدمان به افرادی باشد که به ما توجهی نمی‌کنند و در جبهه فرهنگی دشمن فعالیت دارند ما خودمان می‌تانیم گلیممان را از آب بیرون بکشیم.
کد خبر: 79400
Share/Save/Bookmark