ویژگی «هیچ» پرداختن رئال به شادی و غمهای افراد جامعه است
24 فروردين 1389 ساعت 23:32
یک منتقد با تمجید از بازیها، فیلمنامه و کارگردانی فیلم «هیچ» گفت: آرزوها، دغدغهها، شادی و غمهای آدمهای جامعه ویژگی مثبت «هیچ» است.
«منوچهر اکبرلو» عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران در مورد فیلم «هیچ» ساخته عبدالرضا کاهانی، اظهار داشت: فیلم «هیچ» از چند ویژگی قابل توجه برخوردار است، نخست تنوع و تعدد شخصیتها است که همه همزمان پررنگ به چشم میخورند، حضور این شخصیتهای متنوع به طور همزمان در یک فضای محدود جذابیت ویژهای برای تماشاگر به همراه میآورد و البته کار کارگردان را دشوار میسازد.
وی در ادامه افزود: نکته دیگر باورپذیر ساختن یک موقعیت استثنایی است برای تماشاگر به این معنا که تماشاگر حالت ویژه شخصیت اول را یعنی «گرسنگی بیپایانش» را در دل فضای کاملا رئال به راحتی میپذیرد.
اکبرلو تصریح کرد: همچنین پرداختن به وجوه مختلف آرزوها، دغدغهها، شادی و غمهای آدمهای جامعه، تماشاگر را با خود همراه میسازد و این همه در بستر طنز رخ میدهد که این در حالی است که فیلمنامهنویس کار دشواری پیش روی خود دارد.
این منتقد در ادامه افزود: در جریان بیان یک مسئله تلخ به زبان طنز، شخصا با پایانبندی فیلم همسویی ندارم و این نگاه متعهدانه فیلمساز به اجتماع اگر منصفانهتر میبود، جایی برای امید و سرخوشی باقی میگذاشت.
وی در پایان در مورد بازیهای فیلم «هیچ»، اظهار داشت: ویژگی مثبت دیگر فیلم «هیچ» همسطح بودند بازیگران است به گونهای که نمیتوان کسی را بر دیگری ترجیح داد و مانند فیلم قبلی «عبدالرضا کاهانی» یعنی «بیست» کسانی چون «مهران احمدی» به قوت دیگرانی مانند «مهدی هاشمی» نقش خود را ارائه میدهند و این بازمیگردد به شخصیتپردازی صحیح فیلمنامهنویس و قدرت کارگردان در بازیگیری از بازیگران.
فارس
کد خبر: 9614
آدرس مطلب: http://www.honarnews.com/vdcb.8b9urhb0aiupr.html