پژمان لشکری‌پور؛

سینمای مقاومت هویت ممتاز سینمای ایران است

2 مرداد 1391 ساعت 13:47

پژمان لشکری پور مدیربخش جلوگاه نور و امور فوق برنامه های جشنواره مقاومت با اشاره به اینکه بعد از انقلاب اسلامی هویت سینمای ایران در قالب سینمای دفاع مقدس دیده می‌شود گفت: در بین فیلم های شاخص بعد از انقلاب در ادوار مختلف، فیلم های دفاع مقدس جزو مفاخر و بهترین‌ها بوده اند.


به گزارش هنرنیوز ؛ پژمان لشکری‌پور از کارشناسان فرهنگی و سینمایی و مدیر بخش جلوگاه نور و امور فوق برنامه‌های دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت درگفتگویی با روابط عمومی این رویداد سینمایی با بیان این مطلب اظهارداشت: مهمترین جشنواره موضوعی سینما در ایران جشنواره فیلم مقاومت است که ملی‌ترین ژانر سینمای ما تلقی می‌شود.
وی ادامه داد: سینمای مقاومت شناسه‌ای برای سینمای ملی و قدمگاه تولیدات در ژانرهای دیگر می‌تواند باشد، ازهمین رو، باید به این سینما توجه خاص كرد و درسطح وسیعی به آن نگاه شود.
مدیر بخش جلوگاه نور و امور فوق برنامه‌های جشنواره تصریح کرد: جشنواره مقاومت در قالب ارزیابی کارنامه دو ساله تولیدات دفاع‌ مقدس و همچنین با عنايت به مقتضیات هر دوره، مي‌تواند براي كليت سينماي ما بسیار سازنده باشد و به تحولات آن كمك كند.
وی با اشاره به اینکه بعد از انقلاب اسلامی هویت سینمای ایران در قالب سینمای دفاع مقدس دیده می‌شود گفت: در بین فیلم های شاخص بعد از انقلاب در ادوار مختلف، فیلم های دفاع مقدس جزو مفاخر و بهترین‌ها بوده اند.
این کارشناس فرهنگی و سینمایی، یکی از بخش های مهم جشنواره دوازدهم مقاومت و دفاع مقدس را بخش جلوگاه نور خواند که به شهدای ترور می پردازد و عنوان کرد: کشور ما در حوزه دفاع مقدس و انقلاب بیش از ۳۰۰ هزارشهید دارد و در دورانی که ما قربانی ترور در تمامی سال های بعداز انقلاب بوده‌ایم بالغ بر۱۷هزار شهید ترور درایران داریم که این شهدا از اقشار مختلف جامعه هستند.
وی اظهار داشت: این بخش عظیم از شهدای ترور ما را برآن داشت تا در فرصت مناسبی همچون جشنواره فیلم مقاومت به زندگی این شهیدان و ابعاد فرهنگی اجتماعی این شهدا درقالب فيلم‌هاي مستند بپردازيم.
به گفته وی، جشنواره بین المللی فیلم مقاومت و دفاع مقدس محلی برای آمایش این بخش عظیم از شهداست واین شروع حرکت و الگوسازی برای تولیدات سینمایی درباره این موضوع و محتوا است.
وی با اشاره به اینکه رسالت جشنواره نظارت و ارزیابی فیلم های واصله است نه تولید اثرافزود:جشنواره، بنا به اهمیت وجایگاه خاص شهدای ترور با تولید ۱۵اثر از بیش از ۴۰ طرح رسیده به دفتر بخش جلوگاه نور از سینماگران شاخص و حرفه ای کشور جهت حمایت از تولید آثار مستند ۳۰ دقیقه ای موافقت نموده است. لذا آنچه امسال در بخش جلوه‌گاه نور شاهد خواهيم بود انشاءالله مستندهاي درخشاني در رابطه با شهدايي باشد كه قرباني پديده تروريسم بوده‌اند. اميدوارم با عنايت به اينكه محدوديت سال توليد براي اين بخش قائل نشديم شاهد حضور فيلم‌هاي خوبي از مراكز مختلف و به ويژه شبكه‌هاي تلويزيوني باشيم. هر چند خوشبختانه اقدام مثبت دبيرخانه جشنواره در حمايت از توليدات در اين بخش منجر به توليد بيش از پانزده اثر در همين يكي- دوماه اخير گشت كه انشاءالله پس از پايان جشنواره و جمع‌بندي آثار بتوانيم به نحو شايسته‌اي در عرضه و پخش و همچنين تداوم توليد چنين آثاري
در دبيرخانه دائمي جشنواره، اقدام نماييم.
وی خاطر نشان ساخت: معتقدیم ابعاد مختلف شهدای ترور در وسعت زیادی قابل پرداخت است و این حرکت در این دوره جشنواره برای سال های آینده و جشنواره های مختلف الگوی خوبی خواهد بود.
این تهیه کننده سینما با بیان اینکه موضوع مقاومت موضوعی نیست که درقالب مرزها بگنجد و طبیعی است که اگر جشنواره پویا باشد باید در تبادل فرهنگي افکار زیادی را به سوی خود جلب کند اضافه کرد: جشنواره مقاومت دربخش بین‌الملل حوزه وسیعی را بررسی می‌کند و با شرایط کنونی جامعه جهانی نیاز به تبادل اطلاعات و تجربيات در راستاي آن‌چه ما از آن به عنوان سينماي مقاومت و هنر پايداري مي‌ناميم، وجود دارد.


کد خبر: 43906

آدرس مطلب: http://www.honarnews.com/vdcb09ba.rhbfgpiuur.html

هنر نیوز
  http://www.honarnews.com