سیامک صفری در گفتگو با هنرنیوز:

ورود به دنیای بازیگری مسیری سخت و طولانی دارد

14 اسفند 1391 ساعت 13:51

سیامک صفری در گفتگو با هنرنیوز گفت: ورود به دنیای بازیگری مسیری سخت و طولانی دارد که البته این مسیر به وقت و تجربه نیاز دارد.



سیامک صفری بازیگر تئا‌تر، سینما و تلویزیون در گفتگو با هنرنیوز از تاسیس آموزشگاه‌های بازیگری در چند ساله اخیر و محبوبیت این کلاس‌ها در میان جوان‌های علاقه‌مند به این حرفه گفت: بازیگری و اساسا ورود به دنیای اجرا در هر مدیومی مسیری دارد که باید طی شود، بخشی از این مسیر شامل گذراندن یکسری از کلاس‌ها و آموزش‌ها است، تا فرد علاقه‌مند در ابتدا با موارد لازم در این حرفه آشنا شده و بعد با توجه به این آشنایی و علاقه ادامه راه را انتخاب کند.
وی در خصوص مدرسان آموزشگاه‌های بازیگری ادامه داد: مدرس این نوع کلاس‌ها معمولا در هر آموزشگاهی متفاوت عمل می‌کند و بنا بر طرح و فکری که بر اساس آن کلاس خود را تشکیل داده، هنرجویان خود را هدایت می‌کند تا نتیجه مطلوب خود را از این کلاس‌ها به دست آورد، در مجموع ورود به حرفه بازیگری و تئا‌تر مسیر طولانی را می‌طلبد که این کلاس‌ها از گام‌های اولیه آن است.
بازیگر نمایش‌های «پروفسور بوبوس» و «شکار روباه» در ادامه خاطر نشان کرد: عبور از مسیر طولانی بازیگری و رسیدن به آن، بدون سختی و مشکل نیست و نیاز به وقت برای کسب تجربه دارد تا هنرجویان تجربه کافی را در برخوردهای نخست به دست آورده و خود را برای مراحل بعدی آماده کنند.
کارگردان نمایش «بام طهران» ضمن بیان اینکه داشتن خروجی در پایان هر دوره این کلاس‌ها اتفاق خوبی برای آن دوره است، اظهار داشت: در تمام جلساتی که هنرجویان در این کلاس‌ها حضور می‌یابند جزئیات تئا‌تر به آن‌ها گفته نمی‌شود و در حقیقت هنرجویان در کلاس‌های بازیگری با کلیت‌های تئا‌تر آشنا می‌شوند و به اعتقاد من بسیار خوب است که در هر دوره این گروهی که آموزش دیده یک تجربه اجرا هر چند ناقص و نپخته داشته باشد تا نشان دهد که تمرینات آن دوره کلاس بی‌نتیجه نبوده است و به ثمر رسیده هر چند که این نتیجه ناپخته باشد.
سیامک صفری در مورد آموزش‌هایی که در این کلاس‌ها داده می‌شود افزود: آموزش‌هایی که در هر دوره این کلاس‌ها به هنرجویان داده می‌شود بنا به برنامه ریزی هر آموزشگاه و یا مدرس آن کلاس است اما معمولا آموزش‌ها براساس تخیل و خلاقیت است که در طی این کلاس‌ها به هنرجویان گفته می‌شود و همچنین شناساندن ابزارهای تئا‌تر.
وی ادامه داد: به اعتقاد من این امری طبیعی است که اگر هنرجویی پتانسیل و ظرفیت‌های لازم بازیگری را داشته باشد باید او را به گروه‌های حرفه‌ای معرفی کرد چرا که می‌تواند آینده خوبی را در این حرفه داشته باشد.
این بازیگر در پایان گفت: آموزش تئا‌تر تکرار یکسری مسائل است که در هر دوره پرداخت به آن مسائل جدی‌تر و جزیی‌تر می‌شود و هنرجو با دریافت درست این مسائل می‌تواند استعداد خود را آشکار کند.


کد خبر: 55435

آدرس مطلب: http://www.honarnews.com/vdcbsabs.rhbsfpiuur.html

هنر نیوز
  http://www.honarnews.com