گزارش نشست مطبوعاتی فیلم «پرواز بادبادک‌ها»؛

قوی تن: دغدغه‌هایم را به تصویر کشدیم

14 بهمن 1390 ساعت 12:14

علی قوی تن کارگردان فیلم «پرواز بادبادک‌ها» گفت: «پرواز بادبادک‌ها» دغدغه‌های مرا به تصویر می کشد و مخاطب ویژه خود را برای بیان حرف ها و پیام‌هایش پیدا می کند.



به گزارش خبرنگار سینمایی هنرنیوز نشست مطبوعاتی فیلم سینمایی«پرواز بادبادک ها» با حضور «علی قوی تن» «رویا پوریادگار» بازیگرفیلم ،«مهدی حسینی وند» تدوینگر، «بیژن کاشانی» دستیار کارگردان ، «علی اصغر کشانی» منتقد سینما و «محمود گبرلو» مجری و منتقد سینما در برج میلاد برگزار شد.
دراین نشست «علی قوی تن» اظهارداشت: در تمام طول زمان فیلمسازی ام که به دو دهه می رسد به غیر از دو فیلم «سنجاقک‌های برکه سبز» و «بادهای بهاری» و «پرواز بادبادک‌ها» تمام کارهایم در زمره فیلم های گیشه‌ای و تجاری و سینمای بدنه محسوب می شدند.
وی افزود: ۲۰ سال تجربه فیلمسازی باعث شد که بتوانم فیلم سازی خودم را به گونه ای که دوست دارم  دنبال کنم و به همین دلیل زمانی که «نسکافه داغ داغ» را ساختم تصمیم گرفتم به دغدغه ها و علایق ام بازگردم به همین دلیل «پرواز بادبادک‌ها» دغدغه‌های مرا به تصویر می کشد و مخاطب ویژه خود را برای بیان حرف ها و پیام‌هایش پیدا می کند.
قئی تن ابرازداشت: من درفیلمهایم باید خودم هم در مقام سرمایه گذار حضور داشته باشم، چرا که تهیه کنندگان حاضر نمی شوند برای فیلمی که فیلمنامه ای متناسب با سینمای بدنه با حضور بازیگران بی‌شمار ندارد، سرمایه گذاری انجام دهند. هرچند من برای ساخت فیلم سینمایی «پرواز بادبادک‌ها» در میانه راه از کمک های بنیاد سینمایی فارابی بهره بردم و تا بتوانم فیلم ام را به پایان برسانم.
درادامه این نشست «رویا پوریادگاری» بازیگر این فیلم طی سخنانی عنوان داشت: دلیل اصلی حضورمن درفیلم «پرواز بادبادکها» به دو سال قبل برمی گردد که در«سنجاقک های برکه سبز» با آقای قوی تن همکاری داشتم و با وجود تفاوت سنی‌ که این نقش با من داشت، به خاطر آقای قوی تن بازی درچنین نقشی را با تمام خطرات آن برای آینده کاری ام پذیرفتم .
پوریادگاری ادامه داد: سلیقه مخاطبان سینمای ایران مدت هه است که تغییر کرد و این فیلم سلیقه مخاطب نیست و مخاطب اگر سردرسینما فیلمی را بدون عکس بازیگران چهره و ستاره ببیند و با خلاصه داستانی این گونه مواجه شود برای دیدن فیلم نمی آید.
درادامه این نشست «علی اصغر کشانی» نویسنده و منتقد سینما هم در خصوص این فیلم گفت: نوع روایت درفیلم «پرواز بادبادک‌ها» کمکی به داستان نمی کرد و همینطور به نظر می رسد که سوژه این داستان با نگاهی به فیلم های «انجمن شاعران مرده» و «روبان سفید» انتخاب و ساخته شده است.
این منتقد اضافه کرد: بخش های مختلف فیلم به نظر می رسد در سوژه و پرداخت به گونه ای مستقل عمل می کردند که بی هیچ شباهتی می توان آنها را از هم جدا و به شیوه ای جداگانه مورد پرداخت قرار داد و ضعف شخصیت پردازی در صحنه‌های مختلف بدون کمک گرفتن از دیالوگها و نماهای ویژه و موسیقی بیشتر به چشم می آمد و در بخش تصویربرداری و به خصوص حرکت های دوربین که به نظر می رسد متناسب با صحنه‌ها اتفاق نیافتاده انگار کارگردان برای فیلم انرژی لازم را صرف نکرده است.
درادامه این نشست «قوی تن» کارگردان فیلم دراعتراض به منتقد فیلم تاکید کرد: این جلسه قرار نبود نقد فیلم باشد چرا که دبیر جشنواره گفته بود و من فکر می کردم تنها پرسش و پاسخ میان عوامل فیلم و حضار انجام خواهد شد. چرا که فیلم هنوز به اکران عمومی درنیامده و نمی توان آن را نقد کرد. از طرفی برای پاسخ به این نقدها آمادگی لازم را ندارم.
قوی تن یادآورشد: افراد زیادی به شباهت قیافه من به زنده یاد سهراب سپهری توجه داشته اند و در این فیلم هیچ تعمدی برای استفاده از این شباهت نبوده است. هرچند با پیشنهاداتی به این فکر افتاده بودم که فیلمی در مورد سهراب سپهری انجام بدهم و تحقیق ۸ ماهه ای هم انجام دادم. اما این اتفاق نیافتاد.
این نویسنده و کارگردان سینما درپایان خاطرنشان کرد: من در ابتدا قصد نداشتم فضای شاعرانه ای در فیلم ایجاد کنم اما این قصه بود که فضا را بدون برداشت از هیچ فیلم مشخصی برایم ترسیم کرد و تمام درگیریهای فیلم از همین قصه می آید و این نریشن ها بودند که داستان را مشخص کردند.





کد خبر: 36672

آدرس مطلب: http://www.honarnews.com/vdcdx90s.yt0956a22y.html

هنر نیوز
  http://www.honarnews.com