مجيد صالحي:

گلزار و رادان در عرصه‌ي بازيگري تكرار نشدند

سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان , 24 دی 1392 ساعت 11:13

تفاوت در استعداد و توانايي بازيگري بين نسل قبلي بازيگران و نسل فعلي آن‌ها باعث ريزش مخاطبان سينما شده.


مجيد صالحي، بازيگر تلويزيون و سينما و كارگردان تلويزيون گفت: بنظر من خلاء و شكاف قابل توجهي بين نسل بازيگراني مثل بهرام رادان و محمدرضا گلزار و امين حيايي و نسل جوان جديد الورود به سينما وجود دارد كه اين تفاوت و فاصله بايد جبران شود.
صالحي همچنين افزود: حتي در ژانر طنز، بازيگراني مثل رضا عطاران و مهران غفوريان و جواد رضويان تكرار نشده‌اند و حضور بازيگري كه بتواند جانشين آنها شود وارد سينما و تلويزيون نشده است.
وي در ادامه گفت: نوع كاركرد و اولويت‌هاي دفاتر سينمائي فعال كشور در پرورش بازيگران بي‌تأثير نيست و در برخي دفاتر كه به لباس و مدل ماشين و مدل مو و آرايش بازيگر توجه مي‌شود طبيعي است كه بازي خوب و ايفاي نقش و استعداد در درجه دوم اهميت است، اما در دفاتري كه استعداد و ذوق و عطش بازيگري مورد توجه و مهم است به بازيگراني كه خروجي اين دفاتر هستند در زمينه‌هاي مختلف و نقش‌هاي متنوع مي‌توان اعتماد بيشتري داشت، در حال حاضر بازيگراني داريم كه فلان ماشين و فلان لباس مارك معروف را ندارند اما قيمت استعداد و توانائيشان آن‌قدر بالاست كه با اين چيزها نمي‌توان آنها را سنجيد.
وي در بخش ديگري از سخنانش افزود: الآن در تئاتر و سينما و حتي ورزش جذابي مثل فوتبال با ريزش مخاطب روبه‌رو هستيم، كيفيت بازي‌ها چه در سينما چه در فوتبال و ...، عوامل اقتصادي و حتي شرايط روحي مخاطبان عوامل دخيل در ريزش مخاطب هستند، اما به هرحال در هر دوره‌اي فيلم خوب مخاطب را جذب خود مي‌كند، به شرط اين‌كه ما تركيب يك تيم خوب از جمله بازيگر توانا و مستعد كارگردان و فيلم‌ساز مطرح و خوب و عوامل پشت‌صحنه و دفتر پخش كننده فيلم و اكران مناسب و خوب را داشته باشد و به يك عنصر خاص تكيه نكند، ولي نمي‌توان منكر وجود و حضور كارگرداناني شد كه سيستم متفاوتي دارند و انگار بايد به هر قيمتي و با هر امكاناتي فيلم‌ بسازند تا بيكار نباشند اين نوع تفكر موجب وضعيت اين چنيني سينما مي‌شود كه هر كس فقط بخاطر جلوي چشم بودن هر محصولي را عرضه مي‌كند و مخاطب را از سينما دورتر و دورتر مي‌كند اينگونه افراد از خيلي مسائل مي‌گذرند و از بسياري موارد چشم‌پوشي مي‌كنند و بسياري اصول از زير پا مي‌گذارند تا توليد فيلم داشته باشند و اين موجب تأسف است.
صالحي، در بخش پاياني گفتگو تأكيد كرد: فيلمساز حرفه‌اي و خوب كه هدفش از توليد و ساخت فيلم پيشرفت و ماندگاري باشد هرگز به هر قيمتي فيلم نمي‌سازد و خوب از كار درآمدن فيلم و استقبال گسترده مخاطب را در درجه اول اهميت مي‌گذارد ضمن اينكه اخذ سيمرغ جشنواره در برخي هنرمندان و فيلم‌سازان و هنرپيشگان كه پيشرفت و ترقي را در نظر دارند موجب حركت رو به جلو مي‌شود بطوريكه دستمزد و پيشنهادات را بسيار بالا مي‌برد و وي را در كانون توجه قرار مي‌دهد، اما در برخي كه اسير غرور سيمرغ گرفتن شده‌اند بدليل وسواس و حساسيت نابجا بيكار و خانه‌نشين مي‌كند چون چنين شخصي ديگر حاضر نيست دستمزد قبلي را دريافت كند يا در فلان فيلم ديده شود، در هر زمان دست بازيگر خوب و توانا براي انتخاب بين پيشنهادات فراوان باز است و كساني كه پس از گرفتن سيمرغ براي كارگردان‌ها شرط و شروط غيرمنطقي مي‌گذارند انتخاب‌های محدودتري خواهند داشت.


کد خبر: 68029

آدرس مطلب: http://www.honarnews.com/vdceo78p.jh8vwi9bbj.html

هنر نیوز
  http://www.honarnews.com