شرف الدین: اگر امروز آرامش نسبی در جامعه داریم حاصل فرهنگ و معرفت شهادت است

22 اسفند 1401 ساعت 12:45


محمدرضا شرف الدین مدیرعامل سابق انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در آستانه روز بزرگداشت مقام شهدا در خصوص اهمیت پرداختن به زندگی شهدا در سینما و تلویزیون گفت: اگر ما امروز امنیت داریم اگر امروز آرامش نسبی در جامعه داریم حاصل چنگ زدن به فرهنگ و معرفت شهادت است؛ در اغتشاشات اخیر اگر به شهیدان امنیت دقت کنید متوجه می شوید دشمن با چه تکنیک و تاکتیک و برنامه ریزی که یک جنگ ترکیبی کامل و تمام عیار بود جلو آمد و رسانه های ایران ستیز و اسلام ستیز چه هماهنگی دقیقی داشتند برای اینکه مقاومت ملت ما را بشکنند و اینجا ارزش شهید و شهادت معلوم شد که این فرهنگ توانست در مقابل آن ها بایستد و شهدای امنیت باعث برگشتن امنیت و آرامش به جامعه شدند؛ خوب معلوم است که وظیفه فرهنگ و هنر و سینما و تلویزیون پرداختن به این افراد ارزشمند و این فرهنگ والا و اصیل است.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «سه و نیم» و «پرنده باز کوچک» در گفتگو با خبرنگار هنرنیوز افزود: شهادت و شهید یک نظریه انقلابی است که احیاگر آن در عصر حاضر حضرت امام خمینی (ره) بود. در واقع بر اساس یک آموزه دینی موثر که مکتب شیعه یا به اصطلاح دستاورد مکتب شیعه بوده امام (ره) آن را در این زمان احیا کردند.

وی ادامه داد: اگر به نظریه های گوناگون سیاسی و اجتماعی و حکمرانی در دنیا نگاه کنید متوجه می شوید نظریه شهید و شهادت به شدت انقلابی است چرا چون که بر اساس ظلم ستیزی و نفی مظلومیت تحمیلی این نظریه ارائه شده و تمام اولیای دین از علی ابن ابی طالب (ع) تا آخرین امامی که شهید شدند همگی شان به وسیله شهادت از دنیا رفتند و سرور و سالار شهیدان یک درس جاودانه و یک ایده بلامنازع به همه جهان و ملت ها اراِئه داد و آن نپذیرفتن ظلم و تسلیم نشدن ظلم و فساد حتی به قیمت کشته شدن بود.

شرف الدین خاطرنشان کرد: این فلسفه شهادت است که توانسته نه تنها کشور ما را حفظ کند بلکه عمق استراتژی ما را گسترش دهد و امنیت ما را تضمین کند. ما همه به این فرهنگ مدیون و بدهکار هستیم.

این سینماگر در پایان این گفتگو افزود: ما این آزمون را در ۸ سال دفاع مقدس داشتیم در دفاع از حرم که عمق دفاعی استراتژیک ما است داشتیم در جبهه سازمان اطلاعات و عملیات امنیتی داشتیم و هر جا که از این نظریه استفاده کردیم بردیم و پیروز شدیم. فلسفه شهادت پیروزی است نه نابودی و سینما نیز برای اینکه بتواند پیروز عرصه فرهنگ و هنر باشد باید در ترویج این فرهنگ اصیل گام بردارد.
تهیه و تنظیم : عباس خزاعی نیا


کد خبر: 99099

آدرس مطلب: http://www.honarnews.com/vdcf1xd1.w6d11agiiw.html

هنر نیوز
  http://www.honarnews.com