سیروس تسلیمی در گفتگوبا هنرنیوز؛
متاسفانه تفکر بساز وبفروشی درساخت تله فیلمها وجود دارد
21 آبان 1390 ساعت 16:05
سیروس تسلیمی تهیه کننده و فیلمنامه نویس سینما گفت: متاسفانه تفکر بساز وبفروشی در وپرکردن آنتن به هرقیمتی در ساخت تله فیلمها حاکم شده وتازمانی که این تفکر وجود دارد نمی توان انتظارداشت که تله فیلم ها کیفیت بالایی داشته باشند.
سیروس تسلیمی تهیه کننده و فیلمنامه نویس سینما گفت: متاسفانه تفکر بساز وبفروشی در وپرکردن آنتن به هرقیمتی در ساخت تله فیلمها حاکم شده وتازمانی که این تفکر وجود دارد نمی توان انتظارداشت که تله فیلم ها کیفیت بالایی داشته باشند.
سیروس تسلیمی تهیه کننده و فیلمنامه نویس سینما در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوزاظهارداشت: اگرشرایط وبه خصوص سرمایه گذاربرای ساخت فیلم سینمایی «وقتی همه میترسیم»فراهم شود به زودی این فیلم راکلیدخواهیم زد.
وی افزود:فیلمنامه فیلم سینمایی «وقتی همه میترسیم» را خودم نوشتهام و امیدوارم بتوانم با سرمایهگذار مناسب برای تولید آن به توافق برسم و بعد کارگردان فیلم را مشخص میکنم.چراکه برای نگارش فیلمنامه تحقیقات بسیاری انجام دادم و امیدوارم که فیلم جذابی از کار درآید.
وی ادامه داد: فیلم «وقتی همه میترسیم» مضمونی اجتماعی و طنز داردو این فیلم طبقات مختلف جامعه را مورد ارزیابی و روانشناسی قرار میدهد. در نگارش فیلمنامه تلاش کردهام زندگی شهرنشینی مردم جامعه که بخصوص در این سالها با رشد آپارتماننشینی تعریف تازهای پیدا کرده است را به نقد و چالش بکشم.
وی عنوان داشت: این روزها مشغول نوشتن فیلمنامه جدیدی با نام «فرو پاشی» هستم که یک فیلم اجتماعی و خانوادگی است و داستان افرادی است که با باور های مختلف در یک خانواده دور هم زندگی می کنند و باورهایشان با گذر زمان تغییر شکل می دهد. این فیلمنامه روایتی درام دارد و مضمونی روانشناسانه را در بر می گیرد.
تهیه کننده فیلم پاتوزمین نزاریادآورشد: پروانه ساخت فیلم سینمایی«اکسیژن» را هم به کارگردانی «فرناز جمشیدی مقدم»دریافت کردیم و ساخت فیلم با انتخاب سرمایه گذار مناسب به زودی آغاز می شود.
تسليمی تصریح کرد: سينمای ايران به شدت نيازمند نوآوری و شكوفايی دربخش سخت افزاری و نرم افزاری استو چرا که سینمای ما در طول سال، بالای ۱۰۰فيلم سينمايي توليد می كند، بايد تجهيزات سختافزاری سينما به حدی باشد تا جوابگوی اين توليدات باشد، علاوه بر سخت افزار توليد فيلم، بايد به فكر سختافزار سالنهای سينما نيز باشيم.
وی خاطرنشان کرد: درطول این سالها فقط شهرداری تهران وموسسه سینما شهر به بازسازی سالن های سینما پرداختند ودیگرسالنهای سینمایی همان سالن ها گدشته هستند. از طرفی به لحاظ وسایل فیلمبرداری ، لابراتوارو...ما پیشرفتی نداشتیم وباید به روز شویم که این نیاز به کمک ارگانهایی مثل معاونت سینمایی وبنیادفارابی دارد.
وی یادآورشد: از جهت کیفیت ما امسال چهارفیلم میلیاردی داشتیم وبقیه فیلمها فروش چندانی نداشتند وبه نوعی باعث زیان تهیه کنندگان خود شدند .به نوعی شاهدیم که در سینما رخی فیلمهافروش رو به بالا وبرخی هم روبه پایین داشته اند و ازطرفی تولید فیلمهای سطحی وغیرحرفه ای در سینما کم شده واین نشان می دهد که دیگر نمی توان روی هرفیلم بزن به سازی برای پرفروش شده حساب بازکرد.
تهیه کننده فیلم «میکس» تاکید کرد: فروش بالای چند فیلم امسال نشان می دهد که روی فیلمنامه این آثارحساب ویژه بازشده وتهیه کنننده وکارگردان برای فروش بالای فیلم برنامه داشته اند.این نشان می دهد که در آینده تولید سینمای ایران پایین می آید وبه لحاظ کیفیت شاهد رشد درسینمای ایران خواهیم بود.
وی در خصوص ساخت بی رویه تله فیلمها هم تصریح کرد:تعریفی که برای تله فیلمها از طرف تلویزیون شده این بوده که این گونه فیلمهابرای پرکردن آنتن تلویزیون باشد وبه همین دلیل برخی از تهیه کنندگان هم زمان ۱۰ تله فیلم سفارش می گیرند وبا بودجه کمی که هرفیلم دارد تهیه کننده هم که دوست ندارند زیان کند به همین دلیل با عوامل غیرحرفه ای فیلم اش را می سازد.
وی ادامه داد: تهیه کننده دوست دارد در عرض ۱۰ تا ۱۵ روزتله فیلم اش را تمام کند ودرنتیجه بازیگران غیرحرفه ای وکارگردان ونویسنده غیرحرفه ای وارد کار می شوند وسطح کارها به شدت افت می کند.
تسلیمی با اشاره به اینکه ۲ تله فیلم را خودش تهیه کرده اضافه کرد: متاسفانه تفکر بساز وبفروشی در وپرکردن آنتن به هرقیمتی در ساخت تله فیلمها حاکم شده وتازمانی که این تفکر وجود دارد نمی توان انتظارداشت که تله فیلم ها کیفیت بالایی داشته باشند.
وی درپایان گفت:اگر ساخت ۳۰۰ تله فیلم در سال به سینمای ایران تزریق شود شاهد رشد سینمای ایران خواهیم بود ودرغیراین صورت با ساخت یک سری تله فیلم بی کیفیت وسطحی مخاطب تلویزیون وسینما را با هم از دست خواهیم داد.
کد خبر: 46
آدرس مطلب: http://www.honarnews.com/vdcfa.djww6dviig.html