ابراهیم اصغری در گفتگو با هنرنیوز:
شفیع آقامحمدیان مدیری متعهد و هنرمندی با تجربه بود
31 شهريور 1392 ساعت 14:52
یک تهیه کننده سینمای ایران با اشاره به پایان مدیریت شفیع آقا محمدیان درمرکزگسترش سینمای مستند و تجربی گفت: آقامحمدیان مدیری متعهد و هنرمندی با تجربه بود که تمام سعی خود را انجام داد تا فیلمسازان مرتبط با این مرکزگسترش را راضی نگه دارد.
ابراهیم اصغری تهیه کننده سینمای ایران در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز در مورد عملکرد چهار ساله شفیع آقامحمدیان در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی که روز گذشته مراسم تودیع وی برگزار گردید افزود: باید بپذیریم که هر دوره مدیریتی، محاسن و معایبی دارد. اما به نظر می رسد که محاسن حضور ایشان در مرکز گسترش بیشتر بوده است. بسیاری از فیلمسازان در طول این ۴ سال گذشته، با توجه به ارتباطی که با مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برقرار کردند توانستند آثار مورد علاقه خود را با مشارکت و حمایت این مرکز به مرحله تولید برسانند که جای خرسندی است و بی شک آنان از زمره فیلمسازانی هستند که از عملکرد آقا محمدیان راضی و خشنود هستند و از سوی دیگر، فیلمسازانی هم بودند که نتوانستند از این حمایت ها در زمان دوره مدیریت وی استفاده کنند.
تهیه کننده فیلم سینمایی «شور شیرین» ادامه داد: آقای شفیع آقامحمدیان به خودی خود فردی متعهد و هنرمندی با تجربه بود که در مقطع چهار ساله سعی کرد سر و سامانی به مرکز گسترش بدهد. ایشان بی تردید، در دوره مدیریت خود سعی کرد در راستای اهداف بلند سینمای ایران گام های موثری را بر دارد. حال اینکه چقدر در این مسیر موفق و موثر بوده است می تواند جزو نقاط مثبت وی محسوب شود.
ابراهیم اصغری با اشاره به تغییر مدیریت ها تصریح کرد: تغییر مدیریت ها در اکثر اوقات سبب افزوده شدن انرژی مضاعف به یک مجموعه خواهد شد که امیدوارم تغییر مدیریت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی نیز به نفع این مجموعه و همچنین به نفع فیلمسازانی باشد که با این مرکز در ارتباط هستند.
تهیه کننده فیلم سینمایی «او خوب سنگ می زند» در پاسخ به این سوال که در دوران مدیریت شفیع آقا محمدیان از سوی رئیس سازمان سینمایی وقت، ماموریت حمایت از فیلم های اولی به این مرکز سپرده شد آیا این مرکز توانست این ماموریت را به خوبی انجام دهد یادآور شد: تصور می کنم این ماموریت در سال آخر مدیریت آقای آقامحمدیان به فراموشی سپرده شد. اما اینکه هر مقوله ای در سینمای ایران تقسیم بندی شود تا تکلیف سینماگران مشخص تر شود امری پسندیده است اما به شرطی که ما شاهد تحولی در این تقسیم بندی باشیم.
وی اضافه کرد: زمانی که وظیفه ای بر عهده نهادی سپرده می شود باید این ماموریت روال کارشناسی خویش را پشت سرگذاشته باشد تا بتواند کار ساز باشد. بنابراین معتقدم باید این ماموریت در حوزه سینمای مستند و تجربی به خوبی تدوین شود. بی شک، در این تقسیم بندی ها؛ مدیران خواهند توانست با کارشناسی بهتری به تقاضاها و نیاز پروژه های زیر مجموعه خویش، موثرتر عمل کنند.
این تهیه کننده سینمای ایران گفت: نباید با واگذاری ماموریتی به یک نهاد سینمایی ما شاهد محدودیت در عملکرد این نهاد باشیم که اگر چنین روندی دیده شود حتما این واگذاری، تاثیر مطلوبی را به همراه نخواهد داشت.بنابراین تاکید می کنم که باید وجه کارشناسی در سپردن ماموریت های جدید به نهادها و سازمان های سینمایی، رعایت شود تا سبب شکوفایی آن گردد.
به گفته اصغری، راز ماندگاری یک تصمیم، بستگی به امر کارشناسی آن موضوع دارد که به نظر وی واگذاری ماموریت حمایت از فیلم های اولی به مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی امری مطلوب بوده است به شرطی که شرایط و زمینه های حمایت از آن، هرساله تقویت شود.
تهیه کننده فیلم سینمایی « پنج شنبه آخر ماه» با اشاره به تغییر مدیریت در مرکزگسترش سینما مستند و تجربی ابراز امیدواری کرد که حمایت و پشتبانی از فیلمسازان مستند و تجربی بویژه حمایت از ساخت فیلم های اولی در این مرکز با آسیب شناسی این امر در طی این چند سال، روز به روز تقویت گردد.
ابراهیم اصغری خاطرنشان کرد: فیلمسازان همیشه با تغییر مدیریت ها به دنبال بهبود شرایط کاری خود هستند و امیدوارم که فیلمسازان و افرادی که در ارتباط با مرکز گسترش سینما مستند و تجربی هستند شاهد این بهبود در این مرکز باشند.
اصغری تصریح کرد: امیدوارم فیلمسازانی که قصد حمایت از مرکز گسترش را دارند بتوانند همچنان با تغییرمدیریت در این مجموعه ، شاهد این حمایت ها باشند و از این حمایت ها محروم نشوند.
کد خبر: 64015
آدرس مطلب: http://www.honarnews.com/vdcftxdv.w6djyagiiw.html
هنر نیوز
http://www.honarnews.com