گزارش نشست مطبوعاتی فیلم «گیرنده»؛

غفار زاده: پایه و اساس سینما قصه و داستان است

15 بهمن 1390 ساعت 13:07

«مهرداد غفارزاده» کارگردان فیلم سینمایی «گیرنده» گفت: سینما پایه و اساس اش داستان و فیلمنامه است و زمانی که کارم را به عنوان داستا نویس شروع کردم فهمیدم که پایه و اساس سینما قصه نویسی است.



به گزارش خبرنگار سینمایی هنرنیوز، نشست مطبوعاتی فیلم سینمایی «گیرنده» با حضور «مهرداد غفارزاده» کارگردان فیلم، «محمد قهرمانی» تهیه‌کننده، «سعید راد»، «محمدرضا شریفی‌نیا» بازیگران فیلم، «بهزاد عبدی» آهنگساز و «بابک پناهی» طراح صحنه و لباس، «محمد باغبانی» منتقد سینما و«محمود گبرلو» به عنوان مجری و منتقد سینما در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد
دراین نشست مهرداد غفارزاده اظهارداشت: ۲۵ سال است که وارد عرصه هنر شدم و شروع کارم با قصه نویسی بود. مدت کوتاه تئاتر کار کردم و در مطبوعات و مجله ها مختلف کارکردم.
وی افزود: از همان ابتدا دوست داشتم که فیلمساز شوم وتا اینکه شرایط مهیا وفراهم شد تا در سال ۹۰ فیلم بسازم . سینما پایه و اساس اش داستان و فیلم نامه است و زمانی که کارم را شروع کردم فهمیدم که پایه و اساس سینما قصه نویسی است و هدف من هم ساخت فیلم و کار درسینما بود.
در ادامه این نشست «محمد قهرمانی» تهیه کننده فیلم هم گفت: زمانی که فیلمنامه «گیرنده» به دستم رسید احساس کردم که سوژه خوبی است و نامه ها هم سوژه خوبی بود. چراکه سفرهای مقام معظم رهبری مهم هستند .
قهرمانی تصریح کرد: امیدوارم ما در پرداخت سوژه فیلم که همان رساندن نامه ها باشد خوب کارکرده باشیم. فیلمبرداری که جاده ای بود و تلاش کردیم که فیلم خوبی شود. جا دارد من از همه عزیزان برای ساخت این فیلم تشکر می کنم از آقای شفیع آقا محمدیان هم تشکر می کنم.
در ادامه این نشست «سعید راد» بازیگر این فیلنم هم ابرازداشت: من به عنوان بازیگر سینما یک مسئولیتی دارم و آن اینکه بعد از ۲۰ سال این دومین کارسینمایی من است. حجم پیشنهاداتی که به من می شود زیاد است و باب میل تبع من نیستند.
وی ادامه داد: وقتی از دفتر آقای قهرمانی با من تماس گرفتند و فیلمنامه را گفتند احساس کردم که متفاوت است. من برای قبول این شخصیت فیلم دو دلیل عمده داشتم اول اینکه شخصیت متفاوتی بود و با نقشم درفیلم سینمایی «دوئل» درویش متفاوت بود. و احساس می کنم که این تفاوت بودن در کار در آمده است.
راد خاطرنشان کرد: دومین دلیل من این بود که کارگردان کار اولش بود و من به عنوان بازیگر این فیلم دوازدهمین کارم بود که به عنوان کار اولی بازی کردم. هیچ کس نمی تواند بروشوری چاپ کند و بگوید که این شرایط می توانست در صنعت سینمایی ایران خوب باشد. سینما جایی نیست که بتوان گفت خسته نباشید و جای ورود نسل جدید است.
این بازیگر سینما عنوان داشت: مهرداد غفارزاده برای ساخت این فیلم واقعاً تحمل کرد واقعاً باید نسل های جدید وارد سینما شوند، من مشتاق حضور درکار کارگردانان اولی هستم و دوست عزیز دیگری دارم به نام آقای ثفقی قرار بود در کار اولشان حضور داشته باشم که متاسفانه نشد.
وی ادامه داد: به نظرم کیفیت کاراولی ها خیلی بالا و ماندگار می شوند. آقای شفیع آقای محمدیان و قهرمانی واقعاً تلاش کردند که خیلی از نه ها در این کار بشود وقتی نشد من بازیگر هم باید قبول کنم. سینما حرفه ای است و باید بهترین امکانات به آن تعلق گیرد چطور که می توان با دوربین عکاسی فیلم ساخت. این فیلم بهترین فیلم است و تلاش شد که واقعاً کار آبرومندی ساخته شود واین فیلم در جاهایی که ما دلمان می خواست نشد و آقای غفارزاده واقعاً ریاضت کشیدند که ساخته شود.
در ادامه این نشست «محمد باغبانی» منتقد سینما هم گفت: به عنوان فیلم اول این فیلم را قبول می کنم چراکه اکثر فیلمسازان به دنبال فیلم های زن وشوهری هستند. دلیل دوم من حضور بازیگری مثل سعید راد است .
این منتقد سینما تاکید کرد: این فیلم سلیقه من نیست اما قابلیت دفاع دارد. کارگردان توانسته در انتخاب بازیگر و استفاده از شخصیت بزرگ سینمایی ایران به شیوه صحیحی عمل کند. یکی از نقاط ضعف فیلم مبهم بودن جغرافیای فیلم است و فضای جغرافیایی در «گیرنده» گم شده و گویا در زمان تحقیق برای فیلمنامه به این موضوع پرداخته نشده است و نکته مهم دیگر سرنوشت شخصیت مجازی یا همان نامه‌هایی است که با وجود اهمیت بالایی که داشت بی‌توجه ماند.
درادامه این نشست غفارزاده اظهارداشت: اگر روایت و درام این فیلم در آمده مدیون عوامل و سعید راد است و نمی خواهم تعریف بی جایی از کسی داشته باشم. چون آقای سعید راد واقعاً نسبت به ساخت فیلم حساسیت داشتند و من از ایشان سپاسگذارم و من از ۱۲ سالگی و با فیلم تنگنا از ایشان خاطره دارم و دلم می خواست از نزیدک ایشان را ببینم و همیشه آرزوی آن را داشتم و باورم نمی شود که در فیلم من بازی کردند.
درپایان این نشست بهزاد عبدی آهنگساز فیلم هم گفت: ما دقت داریم که تمام سازها و ملودها شنیده شود و وسواس خیلی زیادی داریم. متأسفانه صدا اصلاً در برج میلاد خوب نیستو در سالهای گذشته فیلم هایی داشتم اما در این مکان نبودم. به هرحال تمام تلاش من این بود که ملودی های فیلم به هیچ جایی اشاره نداشته باشد.


کد خبر: 36702

آدرس مطلب: http://www.honarnews.com/vdchiqnx.23n-vdftt2.html

هنر نیوز
  http://www.honarnews.com