محمدمهدي عسگرپور:
سريال «جراحت» با آرامش خاطر ساخته شد
2 شهريور 1389 ساعت 12:10
محمدمهدي عسگرپور با اعتقاد بر اين كه سريال «جراحت» با آرامش خاطر ساخته شد، گفت: البته از همان اول تصميم داشتيم كه نگارش قسمتهاي پاياني پس از اين كه كار مقداري جلوتر رفت انجام شود، چرا كه اين شيوه شكل بدي نيست و ميتوانيم آن را به عنوان روشي قابل قبول بپذيريم.
وي ادامه داد: قرار گرفتن در لوكيشنها و شناخت توانايي بازيگران، ايدههاي جديدي را به نويسنده و كارگردان ميدهد كه در پيشبرد كار موثر است.
به گزارش هنر نیوز ،كارگردان سريال «جراحت» در گفتوگو با ايسنا گفت: تاكنون بيش از 10 قسمت از پخش اين سريال گذشته و بايد گفت كه پخش سريال خوشبختانه به خوبي انجام شده است.
او افزود: خوشحالم سريال «جراحت» را در شبكه سه سيما كار كردم؛ چرا كه سابقه تلخي در خصوص پخش سريال «گلهاي گرمسيري» از شبكه اول داشتم و نگران پخش سريال «جراحت» نيز بودم، اما تا اين قسمت مشكلي در پخش نداشتيم.
محمدمهدي عسگرپور در پاسخ به اين پرسش كه چقدر برايتان اهميت داشت كه «جراحت» بر خلاف سريالهاي معمول ماه رمضان در مدت زمان كافي ساخته شود، خاطرنشان كرد: فيلمنامه «جراحت» اواسط پاييز سال گذشته به من پيشنهاد شد و در آن مقطع خلاصه و تعدادي قسمت آماده وجود داشت، به محض اين كه من و آقاي شفيعي(تهيهكننده) و سعيد نعمتالله توافق كرديم كه اين كار ساخته شود، آقاي نعمتالله نگارش فيلمنامه را آغاز كرد و قسمتها را به طور متناوب آماده ميكرد. از همان ابتدا هم بحث پخش سريال در ماه مبارك رمضان مطرح شد و من كارگرداني اين سريال را مشروط به آن پذيرفتم كه بتوانيم توليد را از اواخر سال گذشته آغاز كنيم.
عسگرپور گفت: تصويربرداري «جراحت» نبايد زودتر از اين موعد هم آغاز ميشد، حتي اگر امكانش را داشتيم؛ چرا كه براي مثال اگر اين سريال را بهمن ماه آغاز ميكرديم، ادامه تصويربرداري اين كار به ماههاي خرداد و تير ماه كشيده ميشد و تلفيق فضاي گرم و سرد احتمالا درست از آب درنميآمد؛ بنابراين عامدانه تصويربرداري را از اسفندماه آغاز كرديم كه فضا تا حدودي با ارديبهشت و خرداد ماه همخواني داشته باشد.
او با اعلام اين كه نگارش قسمتهاي پاياني سريال «جراحت» در حين تصويربرداري اين سريال انجام شده است، گفت: قرار گرفتن در لوكيشنها و شناخت توانايي بازيگران، ايدههاي جديدي را به نويسنده و كارگردان ميدهد.
كارگردان «جراحت» دربارهي تلفيق بازيگران حرفهيي و جوان در اين سريال و تلاش براي يك دست كردن بازيها، گفت: فضاي صميمانه و دوستانهاي در كارايجاد شده بود و به همين دليل تمامي بازيگران توانستند از همه انرژي خود استفاده كنند. بازيگراني مانند آقاي تارخ و خانم قاسمي به جوانترها كمك ميكردند و اين فضا محترم بود.
وي ادامه داد: در كارهاي قبليام نيز تجربه تلفيق بازيگران جديد و قديم را داشتم و ميدانم اگر ظرف خوبي براي بروز استعدادها به وجود آيد، هر كس بنا به توان و سابقه كارياش ميتواند از عهده نقش خود برآيد. اين ظرف و فضاي صميمانه در «جراحت» ايجاد شد.
عسگرپور در پاسخ به پرسش ايسنا دربارهي خلق فضاهاي جديد در سريال «جراحت» و نزديك شدن به خطوط قرمز و اين كه آيا به هنگام پخش با مشكلاتي مواجه نبودهاند؟ گفت: تقريبا تمام آن چه گرفته شد با اختلافي اندك در فيلمنامه وجود داشت؛ يا از ابتدا سعيد نعمتالله اين فضاها را نوشته بود و يا به واسطه مذاكراتي كه داشتيم اين فضاها در فيلمنامه گنجانده شد؛ بنابراين دربارهي هر آن چه اتفاق ميافتد به توافق رسيده بوديم.
كارگردان سريال «جراحت» در پايان با بيان اين كه خارج از فيلمنامه حركت نكرديم، درادامه دربارهي كار با عوامل گفت: با آقاي شيخي (تصويربردار) در «گلهاي گرمسيري» سابقه همكاري داشتم و حرف هم را به خوبي ميفهميديم. تمام عوامل هم با تمام ظرفيت خود در اين پروژه شركت كردند و كارشان را درست انجام دادند.
کد خبر: 15697
آدرس مطلب: http://www.honarnews.com/vdchq-nz.23nmwdftt2.html