به منظور بررسی ابعاد جنگ نرم؛

بخش «بازی پنهان» در نمایشگاه گیم راه اندازی می‌شود

19 تير 1392 ساعت 15:16

بخش «بازی پنهان» با هدف بررسی ابعاد جنگ نرم دشمن به بخش‌های موضوعی سومین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای تهران افزوده شد.


به گزارش هنرنیوز به نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، بخش «بازی پنهان» با محوریت بررسی ابعاد فرهنگی جنگ نرم در حوزه بازی های رایانه ای به بخش ویژه نمایشگاه بازی های رایانه ای افزوده شد.

در این بخش اثرات مخرب بازی های رایانه ای و اهمیت فرهنگسازی در این زمینه و تشریح ابعاد جنگ نرم مورد بررسی قرارخواهد گرفت.

سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران با هدف ترویج مبانی فرهنگی و هویت اسلامی ایرانی از طریق این صنعت با نگاه ویژه به کودکان و نوجوانان، ترویج فرهنگ استفاده صحیح از بازی های رایانه ای و نظام ملی رده بندی سنی بازی های رایانه ای اسرا (ESRA) برگزار خواهد شد.

شناخت و حمایت از ظرفیت و استعداد های موجود و نمایش توانمندی های متخصصان و هنرمندان ایرانی و ایجاد فضای رقابت علمی ،فرهنگی-هنری و زمینه سازی برای رشد و شکوفایی خلاقیت های دانشجویان و دانش آموزان از دیگر اهداف برگزاری سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای محسوب می شود.
سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران مردادماه امسال در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می شود.

***پایان ثبت نام ترم تابستان دانشکده گیم

ثبت نام ترم تابستان سال تحصیلی ۹۱-۹۲ در دانشگاه جامع علمی-کاربردی مرکز بنیاد ملی بازی های رایانه ای در روز های ۱۵ و۱۶ تیر ماه انجام شد.

به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای: در این ترم دو ماهه که به صورت فشرده برگزار می شود در مجموع شش واحد درسی در قالب سه درس دو واحدی به دانشجویان ارایه می گردد.

بر این اساس دروس «کارورزی ۱» و «مهارت ها و قوانین کسب و کار »برای هر دو گروه فنی و هنری به صورت مشترک ارایه می شود .

همچنین درس «خلاقیت و هنر» به طور اختصاصی برای گروه هنری و درس«کارآفرینی» ویژه گروه فنی ارائه می شود.

سال ۹۱ ، سه رشته گرایش جدید به نامهای "کاردانی فنی بازی سازی رایانه ای"، "کاردانی فنی کارگردانی و طراحی بازیهای رایانه ای" و "کاردانی حرفه ای کارگردانی هنری بازیهای رایانه ای" در دفتر برنامه ریزی آموزشی و درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی به تصویب رسید.

براین اساس رشته گرایش های بازی سازی رایانه ای در قالب ۷۲ واحد درسی و در مدت ۴ ترم تحصیلی ارائه شد.

ایجاد اشتغال در بخش صنعت، تبدیل هنر صنعت بازی رایانه ای به یک فعالیت سود آور برای جامعه و تثبیت اقتدار فرهنگی ایران در راستای سند چشم انداز توسعه با توجه به پیشینه غنی فرهنگی اسلامی از اهداف اصلی راه اندازی این رشته گرایشهای جدید در سیستم آموزشی کشور است که تدوین سرفصل و برنامه های درسی آن با همکاری بنیاد ملی بازیهای رایانه ای صورت گرفته است.


کد خبر: 60850

آدرس مطلب: http://www.honarnews.com/vdciuvaq.t1auw2bcct.html

هنر نیوز
  http://www.honarnews.com