مدیر غرفه نشر نی در گفتگو با هنرنیوز؛

عده ای تفریحاتشان را به نمایشگاه کتاب می آورند

19 ارديبهشت 1391 ساعت 12:09

محمدرضا نعمت پور مدیر غرفه و مسئول روابط عمومی نشر نی گفت: مصلی محلی است که سر راه همه قرار دارد و شرایط به گونه ای است که عده ای تفریحاتشان را به اینجا می آورند و اگر مکانی برای برگزاری خاصه نمایشگاه کتاب وجود داشته باشد اگرچه در سهولت دسترس نباشد لیکن تخصصی است و فقط اهالی کتاب و مطالعه را به خود جذب خواهد کرد.



نعمت پور در گفتگو با خبرنگار گروه کتاب هنرنیوز ضمن اشاره به عناوین کتب تازه های نشر گفت: ۴۲۳ عنوان کتاب به نمایشگاه آورده ایم که از این تعداد عناوین، ۴۶ عنوان کتاب های چاپ اول سال ۹۰ است و ۱۴۶ عنوان آن کتاب های تجدیدچاپ است که در سالهای قبل به انتشار نخست رسیده است یعنی در مجموع ۱۹۲ عنوان کتاب در سال ۹۰ منتشر نموده ایم که در مجموع ۴۲۳ عنوان کتاب می گنجد. 

وی در تشریح حوزه ها و موضوعات این کتب گفت: این کتب در موضوعات جامعه شناسی، فلسفه، سیاست، هنر، ادبیات، اقتصاد و تاریخ قرار دارند و چند کتاب نسبتا پر فروش هم داشته ایم مثل کتاب «درباره عشق» یا کتاب «ایران جامعه کوتاه مدت» و چند عنوان دیگر که در سال ۹۰ یکبار چاپ نخست و سپس تجدید چاپ داشته اند زیرا با استقبال خوبی مواجه شده است. 

نعمت پور در پاسخ به پرسش هنرنیوز مبنی بر تعادل بین ترجمه و تالیف در آثار منتشره اظهار داشت: معمولا کتاب های ترجمه تعداد بیشتری هستند ولی اگر آثار تالیفی خوبی هم داشته ایم ولی اغلب آثار تالیفی با ترجمه ها برابری نمی کنند، برخی کتب نشر نی هم برگزیده جایزه کتاب سال یا فصل بوده اند همچون کتاب «پیدایی اندیشه سیاسی عرفانی در ایران» اثرمهدی فدایی مهربانی و مجموعه های دیگر مخصوصا مجموعه های داستان که اغلب کاندیدا بوده اند. 

وی با اشاره به محل قرار گرفتن غرفه در بخش پایانی سالن توضیح داد: غرفه های که بیش از ۷۰ تا ۸۰ متر باشند در نوار حاشیه شبستان قرار می گیرند و برای اینکه عدالت وجود داشته باشند هر سال گردشی هستند و برنامه اتحادیه ناشران این است که بر اساس حروف الفبا از اول تا آخر سالن و یا بر عکس قرار می گیرند و ما امسال به همین دلیل در پایان سالن غرفه داریم. 

وی با بیان این مطلب افزود: مشکل کمبود فضا است زیرا نسبت به تعداد عناوینی که به نمایشگاه آورده ایم متراژ غرفه کم است و هدف ما از داشتن فضای وسیعتر پاسخگویی بهتر به مراجعین است و الان به گونه ایست که به دلیل ازدحام در غرفه عده ای از آمدن به داخل آن منصرف می شوند و کسانی که به داخل غرفه می آیند نمی توانند خوب از آن استفاده کنند. 

مدیر غرفه انتشارات نی با تاکید بر بحث نمایشگاهی بودن نمایشگاه کتاب تصریح نمود: ما سعی نموده ایم در حد بضاعت این رویه را در غرفه داشته باشیم لذا بخشی را محل نمایش کتاب و بخشی را برای فروش قرار داده ایم خوب است نمایشگاه شرایطی پیدا کند تا تنها مخاطبان اصلی آن به نمایشگاه بیایند و محل رفت و آمد دیگرانی که از این طیف نیستند نباشد. 

وی با بیان این مطلب افزود: مصلی محلی است که سر راه همه قرار دارد و شرایط به گونه ای است که عده ای تفریحاتشان را به اینجا می آورند و اگر مکانی برای برگزاری خاصه نمایشگاه وجود داشته باشد اگرچه در سهولت دسترس نباشد لیکن تخصصی است و فقط اهالی کتاب و مطالعه را به خود جذب خواهد کرد.


کد خبر: 40465

آدرس مطلب: http://www.honarnews.com/vdciw5a5.t1auq2bcct.html

هنر نیوز
  http://www.honarnews.com