سرهنگ هدایت الله سجادی در گفتگو با هنرنیوز:

ناجی هنر با تمام وجود آماده خدمت رسانی به فیلمسازان است

22 مرداد 1393 ساعت 9:54

یک کارشناس نیروی انتظامی در مجموعه های تلویزیونی و فیلم های سینمایی گفت: «ناجی هنر» با تمام وجود آماده خدمت رسانی به فیلمسازان است تا صحنه ای پلیسی با حداقل ایرادهای پلیسی فیلمبرداری شود.


سرهنگ هدایت الله سجادی کارشناس پیشکسوت نیروی انتظامی در فیلم های سینمایی و مجموعه های تلویزیونی در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز مورد امکانات و تجهیزات حاضر در ناجی هنر افزود : خوشبختانه چند سالی است که با ورود سردار منتظرالمهدی به ناجی هنر این نهاد دگرگون شده و ما هم اکنون تمام خودروهایی که مورد ماموریت ناجا است را در ناجی هنر دراختیار داریم و فیلمساز دیگر نیازی به معطل شدن برای استفاده از این تجهیزات حتی استفاده از ماشین های پلیس نوپو ندارد. این درحالی است که قبلا برای استفاده از تجهیزات پلیسی باید نامه نگاری می شد که معمولا این نامه نگاری ها یکماه به طول می انجامید اما الان همه این تجهیزات را ناجی هنر در اختیار سینماگران می گذارند.لذا از این جهت خیلی مایلم تا فیلمسازان متوجه باشند که ناجی هنر با تمام وجود آماده است تا مشکلات فیلمسازان را در بخش های پلیسی مرتفع سازد. از سوی دیگر، لازم است همین جا از زحماتی که سردار احمدی مقدم فرماندهی محترم نیروی انتظامی ، سردار منتظرالمهدی معاونت اجتماعی ناجا ، سرهنگ علی عباسی معاونت خدمات انتظامی ، سرگرد محمد رضا شفیعی رئیس اداره سینمایی ناجی هنر و سید محسن هاشمی، قائم مقام ناجی هنر برای سینمای ایران و ناجی هنر متحمل شدند تشکر و قدردانی کنم.
کارشناس نیروی انتظامی فیلم سینمایی« آبادانی ها» در مورد تعرفه بهره گیری از تجهیزات پلیسی در ناجی هنر افزود: معمولا برای استفاده از تجهیزات و خودروهای پلیسی در فیلم ها بر اساس تعرفه ای که ناجی هنر برای سرویس و نگهداری آنان تعریف کرده است؛ حداقل هزینه ها از گروه فیلمبرداری گرفته می شود . ما الان نزدیک به۲۰ الی ۳۰ خودروی مختلف پلیس در ناجی هنر داریم که کاربرد آنان فقط برای استفاده در فیلم ها می باشد و از ماموریت های پلیسی خارج شده اند و این تجهیزات با کمترین هزینه ها در اختیار فیلمسازان قرار می گیرند هر چند که ما خیلی علاقه مندیم به روزی برسیم که نیروی انتظامی برای دراختیار قرار دادن این تجهیزات به گروههای فیلمبرداری، هیچ هزینه ای دریافت نکند.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه من بیشتر خدمتم را به عنوان کارشناس نیروی انتظامی در حوزه فیلم و سینما سپری کردم لذا سعی کردم نگاه میدانی نداشته باشم و نگاهم نگاه سینمایی به فیلم ها باشد. به عنوان مثال ممکن است که در شورای فیلمنامه ناجی هنر از یک سکانسی ایراد بگیرند و خواستار حذف آن باشند اما من از شورای فیلمنامه خواهش می کنم که هیچ صحنه ای را از فیلمنامه حذف نکنند چرا که می دانم ممکن است فیلمنامه دچار مشکل شود و خوشبختانه تا به امروز با همه خواهش هایی که از شورای فیلمنامه نیروی انتظامی داشتم موافقت شده است چرا که من ترجیح می دهم مشکلات مربوط به پلیس در فیلمنامه ها به گونه ای حل شود که هم خدشه ای به نیروی انتظامی وارد نشود و هم قصه فیلم به هم نریزد.
کارشناس و مشاور نیروی انتظامی در مجموعه «شاهگوش» با اشاره به این مجموعه یاد آور شد: خوشبختانه نگاه سردار منتظر المهدی به مسائل سینمایی، نگاه بسیار بازی است و اخیرا اگر مجموعه شاهگوش را دیده باشید. این سریال یکی از سریال هایی است که تا کنون در تاریخ پلیس ایران سابقه نداشته است که در فیلمی، کارگردانی بتواند اینقدر با پلیس شوخی کرده باشد اما صبر، تجربه و شناختی که سردار منتظر المهدی که خودشان هم در مقوله فیلم و فیلم سازی دستی بر آتش دارند موجب ساخته شدن این سریال شد و به این سریال اجازه داده شد تا خطوط قرمز پلیس را بشکند اما شوخی های سریال شاهگوش درحدی است که به شان ومنزلت پلیس لطمه نمی زند و من به عنوان کارشناس نیروی انتظامی در این مجموعه وقتی به میان مردم می روم احساس می کنم که مردم در این سریال با پلیس ارتباط نزدیکتری برقرار کرده اند چرا که پلیس هم مثل همه آدم ها می تواند سرش را بخاراند، می تواند انگشتش را در گوشش بکند ، می تواند بخندد ، می تواند بترسد و حتی می تواند عاشق شود.
وی با بیان اینکه من سعی می کنم تا جایی که به منزلت پلیس خدشه ای وارد نشود. سیاست های ناجی هنر را سر صحنه فیلمبرداری اعمال کنم ادامه داد: با توجه به سی سال تجربه من در حوزه فیلم و سینما خیلی مایلم که همکاران جدید من در ناجی هنر، آشنایی بیشتری با مقوله فیلم و سینما داشته باشند تا بتوانند با تعامل بیشتری، ایرادهای پلیسی سرصحنه ها را مرتفع سازند .خوشبختانه از هنگامی که سردار منتظر المهدی مدیریت ناجی هنر را برعهده گرفته اند ما ماهیانه جلساتی در ناجی هنر داریم به گونه ای که اساتیدی از نیروی انتظامی که در حوزه های مختلف سینما تخصص دارند تجربیات خود را در مورد سینما به کارشناسان و مشاوران نیروی انتظامی منتقل می کنند تا کارشناسان حاضر در سر صحنه فیلم ها با کمترین تنش ، نکات پلیسی در فیلم ها را به کارگردانان گوشزد کنند. بنابراین من معتقدم که نباید کارشناسان نیروی انتظامی سرصحنه ها فقط یک سرهنگ نظامی باشند بلکه باید شناختی هم از مقوله فیلم و سینما داشته باشند.


کد خبر: 74017

آدرس مطلب: http://www.honarnews.com/vdciyuay.t1a5z2bcct.html

هنر نیوز
  http://www.honarnews.com