علیرضا رئیسیان:

حضور كارشناسان انتظامي در توليد فيلم‌هاي پليسي مؤثر است

1 تير 1390 ساعت 14:53


يك كارگردان و تهيه‌كننده سينما گفت: هميشه عدم تحقيق و نبود كارشناسان انتظامي باعث پايين آمدن كيفيت اثر مي‌شود و حضور اين كارشناسان در توليد فيلم‌هاي پليسي-اجتماعي بسيار موثر است.
به گزارش هنرنیوز به نقل از ستاد خبري چهارمين جشنواره فيلم پليس، عليرضا رئيسيان كارگردان و تهيه كننده، گفت: ژانر فيلم‌هاي پليسي-اجتماعي مهم است و بايد به صورت خاص و تخصصي به آن پرداخت.
وي ادامه داد: آسيب‌هاي اجتماعي زاده افكار توجيه ناپذير است و بستگي به تعريف و تفسير ما دارد و مي توان گفت، اين‌ها جريان‌هايي است كه در اجتماع وجود دارد.
كارگردان فيلم «چهل سالگي» يادآور شد: اگر جشنواره‌هاي موضوعي و تخصصي مفاهيم خود را مشخص كنند، فيلمسازان بهتر مي‌توانند با آن ارتباط برقرار كنند.
رئيسيان خاطرنشان كرد: فيلم‌هاي پليسي به دليل داشتن قهرمان هميشه براي مخاطب جذاب است و بايد ديد كه اين گونه فيلم‌ها كه به دليل جذابيت ساخته مي‌شوند آيا بحث‌هاي اجتماعي را نيز در خود دارد.
وي درباره نقش نهادهاي دولتي در امور هنري و فرهنگي اظهار داشت: نهادهاي دولتي به دليل نداشتن كارشناس و عدم تحقيق و پژوهش سرمايه را تلف مي‌كنند و اين امر در ايران به وضوح ديده مي‌شود.
وي تصريح كرد: ناجي هنر به عنوان يك نهاد مي‌تواند نقش موثري در توليد فيلم‌هاي پليسي-اجتماعي داشته باشد. اين نهاد با در اختيار گذاشتن كارشناسان انتظامي و تعامل آنها با فيلمساز تاثير زيادي در ساخت فيلم‌ها خواهد داشت.
رئيسيان بيان داشت: نوع برخورد و تعامل پليس در افزايش اعتماد مردم به آنها تاثيرگذار است. پليس با رفتار خود بايد القا كند كه حامي و پشتيبان مردم است و اين امر بايد در فيلم‌هاي سينمايي و سريال‌هاي تلويزيوني ديده شود.
وي همچنين خاطرنشان كرد: پليس بايد نقدپذير باشد و فيلمسازان نيز در ساخت آثار اغراق نكنند و چهره پليس مطلقا خوب يا بد نباشد.


کد خبر: 28820

آدرس مطلب: http://www.honarnews.com/vdcjyoe8.uqeo8zsffu.html

هنر نیوز
  http://www.honarnews.com