وقتی سریال‌های‌مان گرم نیست و در حد ناخنک به طنز است
بهروز بقایی مطرح کرد؛
وقتی سریال‌های‌مان گرم نیست و در حد ناخنک به طنز است
بهروز بقایی معتقد است باید چنان سطحی از تولیدات را در برابر مردم قرار داد که حتی اگر مسافرت رفتن برایشان رایگان تمام شود، باز در خانه ماندن و تماشای محتواهای تلویزیون را ترجیح دهند.
 
تاريخ : سه شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۱۱
به گزارش هنرنیوز، بهروز بقایی بازیگر باسابقه طی گفتگویی گفت: ایام عید نوروز امسال هم مانند سال پیش با توجه به طبقه‌بندی شهرها به مناطق قرمز، زرد و نارنجی و آبی و اینکه بیشتر شهرها در منطقه زرد و نارنجی قرار دارند، طبیعی است مسافرت رفتن امکانپذیر نباشد و مردم مجبورند به نحوی با کارهایی نظیر کتاب خواندن و تماشای برنامه‌های تلویزیون اوقات فراغت خود را پر کنند. بازیگر آثاری، چون «نوعی دیگر» و «دزدان مادربزرگ» عنوان کرد: مسئولان تلویزیون با تولید برنامه‌هایی که تازگی و طراوت داشته باشند، باید بتوانند شرایط در خانه ماندن برای مردم را دلنشین‌تر کنند و به جای اینکه درباره آفات فضای مجازی بگویند، خودشان با تولید برنامه‌های پاک، شرایط لذت مخاطب را فراهم کنند. جهان امروز جهان رقابت است و در این رقابت آن‌هایی که محصول بهتری تهیه کنند، بازی را می‌برند. طبیعی است که مردم دوست دارند تماشاگر آثاری باشند که با فرهنگ، زبان و روحیات آن‌ها قرابت بیشتری داشته باشد و طبیعی است که صداوسیما به لحاظ دارا بودن از این امکان نباید از سایر رقبا عقب بماند. بهروز بقایی ادامه داد: سرگرم‌سازی و فرهنگ‌سازی هنری است که کارشناسان و متخصصان خود را می‌خواهد و این طور نیست که هر که از راه می‌رسد، بتواند در سرگرم کردن بینندگان موفق باشد.

بازیگر «سیب خنده» و «قطار ابدی» تأکید کرد: باید چنان سطحی از تولیدات را در برابر مردم قرار داد که حتی اگر مسافرت رفتن برایشان رایگان تمام شود، باز در خانه ماندن و تماشای محتواهای تلویزیون را ترجیح دهند ولی وقتی سریال‌های‌مان، گرم نیست و در حد ناخنک به طنز است، نمی‌شود انتظار داشت مخاطب صبح تا شب پای تلویزیون بنشیند.

بقایی با اشاره به فراوانی برنامه‌های مسابقه‌محور در تلویزیون عنوان کرد: این برنامه‌ها فقط در یک حالت می‌توانند جذاب باشند و آن هم دارا بودن اتاق فکرهای قوی در پشت صحنه است که افراد توانمند در عرصه نگارش و تولید در این اتاق فکر حاضر باشند و مرتب طرح‌های تازه برای ایجاد شگفتی در برنامه رو کنند. کارگردان «دنیای شیرین دریا» و «ماه مهربان» تأکید کرد: اگر حرمت افراد توانمند حفظ شود، قطعاً حضور در اتاق فکر برنامه‌های تلویزیون را می‌پذیرند و در سایه حضور آن‌ها می‌توان رشدی کامل در تمام سطوح برنامه‌سازی تلویزیونی را تجربه کرد.

مجید معافی
کد خبر: 98527
Share/Save/Bookmark