پخش مینی سریال از تلویزیون یک کار غیرکارشناسی است
جواد مزدآبادی در گفتگو با هنرنیوز:
پخش مینی سریال از تلویزیون یک کار غیرکارشناسی است
یک کارگردان سینما و تلویزیون معتقد است که پخش مینی سریالهایی که به مناسبت ایام شب های قدر از تلویزیون پخش می شود یک کار غیرکارشناسانه ای است و با توجه به حرمت لیالی قدر نیازی به پخش مینی سریال نیست و همان بهتر که در این ایام سریال جدیدی پخش نشود و مخاطب بعد از گذشت ایام قدر، پیگیر ماجرای سریالهای اصلی این ایام باشد.
 
تاريخ : سه شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۲
جواد مزدآبادی کارگردان سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار تلویزیون هنرنیوز در مورد پخش مینی سریال هایی که معمولا در شب های قدر جایگزین سریال های اصلی تلویزیون می شود گفت: این نوع اتفاقات معمولا فقط در مملکت ما رخ می دهد که وسط یک سریال اصلی ؛ ما باید شاهد یک مینی سریال دیگر باشیم!

وی با بیان اینکه هیچ اصراری نیست که مخاطب چون به شب های لیالی قدر می رسد حتما مینی سریال های جدیدی را ببیند افزود: چرا تلویزیون اصرار دارد چون سریال های کمدی ماه رمضان بعد از اینکه به خاطر شب های قدر قطع شده است حتما باید مخاطب یک مینی سریال جدید را به جای سریال اصلی ببیند؟ این درحالی است که مردم در این شب ها ببشتر به دنبال مراسم لیالی قدر خود هستند و زمانی برای دیدن سریال های جدید ندارند. ضمن اینکه چرا بیننده باید وسط یک سریال اصلی که تازه به شخصیت ها و قصه آن عادت کرده است به یکباره با یک مینی سریال چند قسمتی روبرو شود که خیلی شتاب زده می خواهد یک قصه را در چند قسمت جمع و جور کند؟ این کار واقعا یک کار غیرکارشناسانه و غیراصولی است و هیچ کجای دنیا به این روش عمل نمی کنند.

کارگردان سریال « چارچرخ» تصریح کرد: متاسفانه این یک سنت غلطی است که تلویزیون چند سالی است آن را تکرار می کند در حالی که نیازی به سریال جدیدی نیست و مطمئن باشید که مخاطب برای دیدن سریال های اصلی تلویزیون ، صبر خواهد کرد.

جواد مزدآبادی با اشاره به سریال های پایتخت و دردسرهای عظیم ۲ که سریال های کمدی تلویزیون در این ایام هستند یاد آور شد: اگر چه این سریال ها باید به حرمت شب های قدر قطع شوند اما چرا باید بلافاصله سریال های چند قسمتی برای پخش در این زمان تهیه شود که گاهی اوقات نیز متاسفانه ، مضامین آنان هم ربطی به شب های قدر ندارد.

این کارگردان تلویزیون با بیان اینکه البته از تلویزیون بعید نیست که این کارها را انجام بدهد اظهار داشت: من خیلی با پخش این نوع سریال ها موافق نیستم چرا که هم به سریال اصلی، لطمه وارد می کند و هم اینکه شانیت مینی سریال ها حفظ نمی شود چرا که وسط یک سریال اصلی؛ پخش می شوند. من معتقدم این رویه، رویه خوبی نیست و نمی باید در سالهای آینده ادامه یابد.

وی در پاسخ به این سوال که ویژگیهای مهم مینی سریال هایی که در شب های قدر از تلویزیون پخش می شود باید دارای چه فاکتورهایی باشد گفت: بهتر این است که ما در این ایام به دنبال سریال هایی باشیم که بیشتر جنبه های معنوی و روحانی را در تماشاگر تقویت کند تا با ایام خودشناسی ماه مبارک رمضان و بویژه با ایام لیالی قدر و قرآن سرگرفتن ها و همچنین شهادت حضرت علی(ع) مناسبت داشته باشد چرا که همه این اتفاقاتی که در شب های قدر رخ داده است به این خاطر است که انسان به یک «خودشناسی» برسد چرا که از خودشناسی است که انسان به «خدا شناسی» می رسد. لذا سریالی هم که باید در شب ها پخش شود می بایست بار روحانی داشته باشد تا بیننده در این ایام با این سریال ها همذات پنداری کند. ولی متاسفانه گاهی اوقات ، انتخاب تلویزیون برای پخش سریال ها و فیلم ها در شب های قدر، خیلی انتخابات درستی نیست چرا که فقط نشان دادن چهار اِلمان مذهبی، نشانگر یک فیلم و یک سریال دینی و مذهبی نخواهد بود.

مزدآبادی با اشاره به مینی سریال « نیاز» که در شبهای قدر از شبکه سه پخش می شود اضافه کرد: البته هنوز قضاوت در مورد این سریال قدری زود است اما در این دو قسمتی که از این سریال پخش شده است هنوز قصه آن هیچ ربطی به شب های لیالی قدر نداشته است و باید منتظر ماند تا ببینیم آخر قصه آیا ارتباطی با این ایام خواهد داشت یا خیر؟
کد خبر: 81831
Share/Save/Bookmark