استقبال فروشگاه های صنایع دستی کشور از دریافت نشان اعتماد
استقبال فروشگاه های صنایع دستی کشور از دریافت نشان اعتماد
در پی واگذاری نشان اعتماد به فروشگاههای صنایع دستی، استقبال قابل توجهی در استانهای مختلف کشور برای دریافت این گواهی معتبر صورت گرفته است.
 
تاريخ : شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۳
به گزارش هنرنیوز؛ پویا محمودیان مدیرکل دفتر صادرات صنایع دستی کشور در خصوص استقبال از نشان اعتماد گفت: خوشبختانه پس از اعطای نخستین نشان اعتماد در اواسط مهر ماه به دو فروشگاه صنایع دستی در شهر اصفهان، استقبال قابل توجهی از سوی فروشندگان صنایع دستی برای دریافت این نشان صورت گرفته است.

وی در ادامه گفت : استانهای اصفهان، همدان و خراسان رضوی بیشترین تقاضا را برای دریافت نشان اعتماد داشته اند و امیدواریم به زودی اعطای این نشان را به فروشگاههای صنایع دستی در اقصی نقاط کشور داشته باشیم.






محمودیان علت استقبال از این نشان را ویژگی های آن دانست و گفت : دریافت این نشان توسط فروشگاههای صنایع دستی برای آنها دستاوردهای مختلفی در پی دارد برای مثال اسم این فروشگاه در لیست معتبر تولیدرها و مراکز اطلاع رسانی قرار می گیرد. همچنین این فروشگاهها برای تأمین جوائز غیرنقدی به بانکهای مختلف ارائه خواهد شد و اگر ارگان ها یا نهادهای مختلف کشور بخواهند خرید عمده صنایع دستی داشته باشند، فروشگاههای دارای نشان اعتماد در اولویت قرار دارند.

مدیر کل صادرات صنایع دستی کشور در خصوص نحوه صدور این گواهی نیز بیان کرد : هر فروشگاه برای اخذ این گواهی می بایست واجد شرایطی مثل کیفیت بالای محصولات، قیمت های کارشناسی شده و ارائه کالاهای ایرانی باشد. تا پس از بررسی های معاونت صنایع دستی هر استان این گواهی با امضای مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هر استان و رئیس اتحادیه صنف هر استان به متقاضیان داده شود.

گفتنی است نشان اعتماد گواهی معتبری برای فروشگاههای صنایع دستی کشور است که به ابتکار دفتر صادرات صنایع دستی کشور راه اندازی شده است است و به طور رسمی از مهرماه ۱۳۹۴ صدور آن آغاز شده است.
کد خبر: 89491
Share/Save/Bookmark