«تا آمدن احمد» با یک پانزدهم فیلم فاخر شما تولید شده، و از این بابت خدا را شاکرم
صادق صادق دقیقی در واکنش به سخنان پژمان لشگری پور:
«تا آمدن احمد» با یک پانزدهم فیلم فاخر شما تولید شده، و از این بابت خدا را شاکرم
 
تاريخ : سه شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۵
صادق صادق دقیقی کارگردان فیلم سینمایی « تا آمدن احمد» در پی یاد داشتی که چند روز پیش «پژمان لشکری پور» در مورد عملکرد ضعیف مديران انجمن سينمايي دفاع مقدس در تولید فیلم های این حوزه داشتند و بویژه این جمله که «خروجی انجمن سینمایی دفاع مقدس، فيلم‌هاي ضعيفي مثل «تا آمدن احمد» و «پنجاه قدم آخر» بوده است» واکنش نشان داد و طی یاد داشتی به سایت هنر نیوز نسبت به سخن وی در مورد فیلم « تا آمدن احمد» مطالبی را عنوان کرد.

وی در این یاد داشت نوشته است: برادر محترم ؛ من فیلم تا آمدن احمد را با مبلغ یک بیستم فیلم فاخر شما، با سختی بسیار، با کامپوزیت و کارگردانی هندسی تولید کرده ام. البته اگر شما با این واژها آشنا باشید!

متن یادداشت« صادق صادق دقیقی» کارگردان فیلم سینمایی« تا آمدن احمد» به شرح ذیل است:

                                               به نام خدا
برادر دلواپس آقای پژمان لشگری پور عزیز
سلام علیکم

این منم صادق صادق دقیقی کارگردان فیلم مظلوم تا امدن احمد

احتراما به استحضار شما برادر دلواپس می رسانم که اینجانب کمکی که از انجمن دفاع مقدس دریافت کردم برابر با یک قسمت، از سی قسمت مستندی است که شما برای انجمن سینمای دفاع مقدس تولید کرده اید. ولی تهیه کننده محترم تصمیم گرفتند همین مختصر کمکی که مبلغش برابری می کند با یک قسمت از سی قسمت مستند پانزده دقیقه ای، که بنا به گفته خیلی از دوستان کاربسیار ضعیف و بزن درویی است را دریافت کرده ام. اما برخود واجب دانستیم از این عزیزان در تیتراژ فیلم تشکر کنیم. و اسم انجمن را به عنوان حامی فیلم در تتیراژ بگنجانیم .زیرا همین مبلغ اندک را ما می دانیم که به سختی برای فیلم ما فراهم کرده اند.واین را هم می دانیم که بعضی ها تا مبلغ چند صد میلیونی از سازمانی نگیرند حتی به عنوان تشکردر تیتراژ، اسم آن نهاد را نمی برند.

برادر عزیز: ما یاد نگرفته ایم نمک بخوریم و بعد نمک دان بشکنیم ما رسم جوان مردی را از مولایمان علی (ع)یاد گرفته ایم و آموختیم به کم قانع وشاکر باشیم.

حضرت علی(ع )می فرمایند:از سیری ناپذیزی و طمعکاری زیاد در کس می توان پی به بدی او برد

بردار محترم، من و امثال من بودجه چندین میلیاردی نداشیم که فلان فیلم را که از نظرشما فیلم بسیارخوب وفاخریست تولید کنیم .البته از نظر شما.

برادر گرامی: متکلم وحده نباشید و نظرهای مردم را هم از فیلمی که با بیت المال تولید کرده اید بشنوید.

برادر عزیز:اگریک دهم از این بودجه، که دست امثال شماست را به دست جوانهای خلاق بدهند مطمئن باشید شگفتی می آفرینند.

برادر عزیز:اگر در تولید فیلمهایتان نهادهای دولتی حمایت همه جانبه نکنند، زمین و زمان را بهم می دوزین . ولی جهت استحضار شما دوست عزیز،شرکت نفت هیچ حمایتی از ما نکرد بلکه اجازه نداد حتی یک فریم ازخارک فیلم بگیریم واین تصاویری که شما از شرکت نفت در فیلم می بینید کامپوزیت و کارگردانی هندسی است.البته اگر شما با این واژها آشنا باشید.

برادر محترم : این فیلم با یک پانزدهم فیلم فاخر شما تولبد شده ، و از این بابت خدارا شاکرم .

برادر دلواپس : من و امثال من فقط خداوند متعال را داریم و هیچ نیاز به این پرو پاگاندایی که راه افتاده نداریم. البته بماند که چه نیتی پشت این کارهاست. فقط خداوند از قلبها آگاه است.

کسی که به اندک راضی نیست نمی تواند خود را بسازد : حضرت علی(ع)

وجدانم آسوده است که فیلی ساختم با مبلغ هتل و پذیرایی و رفت و امدهای میلیاردی بعضی ها که هم مردم را پای صندلی های سینما، می خنداند هم به فکر فرو می برد وهم می گریاند وهمه راضی از سالن بیرون می آیند واز این بابت از خداوند سپاسگذارم.ولی خیلی ها بایدشرم کنندکه فیلمشان با بودجه های چندین میلیاردی هو می شود. نمی دانم چرا، خدامی داند.

برادر از دلواپسیتان کم کنید.و دلواپس خود باشید.

در آخر از خداوند منان خواستارم که دل و زبان ما را یکی کند و از دروغ و ریا و تزویر برهاند.و از منیت ها و خودخواهی هایمان نیز کاسته و مارا به راه راست هدایت کند.

این منم صادق صادق دقیقی کارگردان فیلم مظلوم تا آمدن احمد

لازم به توضیح است که پژمان لشگری پور در بخشی از یاد داشت خود به فیلم تا آمدن احمد اشاره داشته است و در این یاد داشت نوشته است: « نكته جالب اينجاست در شرايطي كه همه ما معترضيم در عرصه مديريت فرهنگي ثبات وجود ندارد اين عزيز ما آقاي شرف‌الدين، از قضا يازده سال است كه در مسند انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس هستند و حال بايد اين سؤال را پرسيد كه مديرعامل محترم شما در يازده سالي كه در رأس انجمن بوده‌ايد چه كرده‌ايد؟ از كدام فيلم دفاع‌ مقدسي مطرح سال‌هاي اخير حمايت و دفاع كرديد؟ آيا پشت فيلم‌هاي ارزشمند و قابل دفاعي مثل "چ"، "شيار ۱۴۳" يا ساير فيلم‌هاي خوب دفاع مقدس مثل "ملكه" شما بوديد يا فيلمنامه همه اين فيلم‌ها در شوراهاي شما رد شد؟ محصولات خروجي‌ شما كه فيلم‌هاي ضعيفي مثل " تا آمدن احمد" و "پنجاه قدم آخر" است!»
کد خبر: 81336
Share/Save/Bookmark