مبانی ادبیات نمایشی منتشر شد
مبانی ادبیات نمایشی منتشر شد
کتاب مبانی ادبیات نمایشی نوشته محمدرضا دلیر و به همت نشر هوران در ۳۳۲ صفحه و به قیمت ۳۹۹هزارتومان چاپ و روانه کتابفروشی‌های سراسر کشور شده است...
 
تاريخ : دوشنبه ۵ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۲
محمدرضا دلیر نویسنده کتاب «مبانی ادبیات نمایشی» در خصوص این کتاب گفت: این کتاب در ۱۰فصل نوشته شده و به مباحث پایه ای ادبیات نمایشی نظیر فلسفه مقدماتی شرق، فلسفه مقدماتی غرب و فنون نمایشنامه نویسی می پردازد.
وی با اشاره به اینکه کتاب مبانی ادبیات نمایشی مناسب برای مطالعه دانشجویان رشته ادبیات نمایشی و تئاتر و عموم علاقمندان می باشد، افزود: ادبیات نمایشی مجموعه‌ای از عناصر ادبی است که یک نمایش را می سازند. گفتگو، حجم نمایش و نقطه عزیمت عناصری هستند که ساخت نمایشی را بنا می‌کنند. هدف از راه اندازی رشته ادبیات نمایشی نیز تربیت متخصصانی است که بتوانند به نگارش انواع متون نمایشی بخصوص متناسب با فرهنگ و زبان ایرانی پرداخته و در حوزه نقد بررسی و پژوهش هم توانمند باشند.
این نویسنده که سه کتاب مبانی کارگردانی سینما، جامعه‌شناسی سینما و سینما و اندیشه را در کارنامه دارد، در خصوص علت نگارش کتاب در حوزه تئاتر گفت: در حوزه ادبیات نمایشی و سینما ما با کمبود منابع پژوهشی روبرو هستیم. ما در زمینه منابع آموزشی و تئوریک با کمبود مواجه ایم. متاسفانه بیشتر آثار موجود دربازار کتاب ترجمه هستند لذا بنده به فکر تالیف و پژوهش در این حوزه ها افتادم و این کتاب ماحصل این پژوهش هاست.
خاطرنشان می شود کتاب مبانی ادبیات نمایشی نوشته محمدرضا دلیر و به همت نشر هوران در ۳۳۲ صفحه و به قیمت ۳۹۹هزارتومان چاپ و روانه کتابفروشی‌های سراسر کشور شده است.
کد خبر: 99526
Share/Save/Bookmark