باران کوثری: برای توقیف اجرا عذاب وجدان داشتم
گزارش هنرنیوز از نشست خبری نمایش «روایت ناتمام یک فصل معلق»؛
باران کوثری: برای توقیف اجرا عذاب وجدان داشتم
باران کوثری در نشست خبری نمایش «روایت ناتمام یک فصل معلق» گفت: برای توقیف اجرای نمایش«روایت ناتمام یک فصل معلق» به خاطر ممنوع الکاری ام عذاب وجدان داشتم و خوشحالم که این کار دوباره اجرا گرفت.
 
تاريخ : سه شنبه ۷ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۵۷

 
نشست خبری نمایش «روایت ناتمام یک فصل معلق» امروز ۷ آبان ماه با حضور هومن سیدی کارگردان، علی سرابی، آزاده صمدی، نوید محمدزاده و باران کوثری و گروه موسیقی این گروه در تالار امیرخانی خانه هنرمندان ایران برگزار شد.
در ابتدای این نشست هومن سیدی در مورد اجرای این نمایش به صورت صحنه ای گفت: «روایت ناتمام یک فصل معلق» در واقع نمایشنامه ای مجزا بود و فضایی کافه ای داشت و زمانی که تصمیم به اجرای آن گرفتم در کافه تالار اصلی تئاترشهر اجرا ببرم و این کار سال گذشته در تئاترشهر ۱۰ روز اجرا رفت و اجرای ما متوقف شد و زمانی که قرار شد تا این کار را در تالار حافظ به روی صحنه ببرم فضای کار کمی تغییر کرد به همین خاطر نمی توان این نمایش را لزوما کافه ای دانست و معتقدم که می شود که آن را در هر جایی اجرا برد و زمانی که اجرای آن در تالار حافظ قطعی شد به سراغ طراحی دکور رفتیم.
وی تجربه کار در تالار حافظ را اینگونه عنوان کرد: من برای اولین بار است که در تالار حافظ اجرا می کنم و برخورد نامناسب و غیر حرفه ای از سوی مسئولان این سالن ندیده ام، اما طبق سیاست گذاری اشتباهی که همیشه وجود دارد مدیران ما در جای خود انتخاب نمی شوند.
بازیگر سریال های «سی امین روز» و «راه بی پایان» در مورد تغییرات کار نسبت به اجرای پیشین آن در تئاترشهرخاطرنشان کرد: به لحاظ متنی ۹۹ درصد متن، همان قبلی است و یک درصد متن تغییر کرده است که آن هم به واسطه بداهه پردازی های بچه ها بوده است، مهمترین تغییر ما در بخش دکور، بازیگران و موسیقی کار بود که با توجه به دیالوگ ها سعی کردیم تا موسیقی را در کار بیاوریم که به شکل اجرایی ما هم خوانی داشته باشد. 
هومن سیدی تاکید داشت: نگاه هجو ما به این نمایش به گونه ای متاثر از فرهنگ فعلی خودمان است که بسیار هم دردناک است. با وجود اینکه دو اجرایی هستیم اما ساعت های ما چندان مناسب نیست و زمان مناسبی برای تماشای تئاتر آن هم در مرکز شهر نیست اما خوشبختانه استقبال از کار بد نبوده است و این اتفاق بیشتر از نقل به نقل کردن است چرا که تبلیغات آن چنانی برای این کار نداشتیم.

وی در مورد حضور حبیب رضایی به عنوان مشاور کارگردان در این کار گفت: حضور حبیب رضایی تنها به نام او در پوستر خلاصه نمی شود و او لحظه به لحظه در کنار گروه حاضر بود و در حقیقت این حبیب رضایی بود که در صحنه من را هدایت می کرد.
این کارگردان در تفاوت تصویر با تئاتر گفت: مدیوم تئاتر و تصویر با هم بسیار متفاوت و چرا که در تصویر همه چیز برای یک بار ثبت می شود و می ماند اما در تئاتر تو هر شب می توانی تغییر را اعمال کنی و پس از چند شب اجرا همه چیز تمام می شود.
هومن سیدی در پایان خاطر نشان کرد: اگر امسال شرایط فراهم شود ۱۵ دی ماه در خانه هنرمندان پرفورمنسی را اجرا خواهم کرد.
در ادامه این نشست علی سرابی به عنوان بازیگر این تئاتر گفت: حضور در کنار هومن سیدی برای من بسیار لذت بخش بود و یکی از دلایلی که این کار را قبول کردم کارگردان آن بود اما آنچه که اولین معیار هر اثر هنری می دانم جنبه سرگرم کننده آن است که این اتفاق در این کار رخ داده و البته نقش تیپیکالی که شاهد آن هستیم.
این بازیگر در مورد اجرای دو کار پشت سرهم در یک تالار خاطرنشان کرد: اجرای دو کار پشت سر هم بسیار برایم مشکل بود چرا که من از ۲۰ اسفند ماه سال گذشته تا به امروز به صورت دائم سرکار بوده ام و فشار روحی و روانی بسیاری به من وارد شده است.
وی ادامه داد: مهمترین مشکل ما در تئاتر این است که ۳۰ شب اجرا کمی رویم و بعد از ۳۰ اجرا همه چیز تمام می شود این کار هم از این قاعده مستثنی نیست.
باران کوثری نیز در ادامه این نشست گفت: سال گذشته ما در تئاترشهر ۱۰ اجرا داشتیم که کار به علت ممنوع الکار شدن من اجراهای ما متوقف شد و گروه حاضر به ادامه اجرا با بازیگر جایگزین نشد و من عذاب وجدان این را داشتم که این همه زحمت به خاطر ممنوع الکاری من متوقف شده تا اینکه ما توانستیم این نمایش را امسال در تالار حافظ با کمی تغییرات برای وجود بازیگران جدید به روی صحنه بردیم.
آزاده صمدی و نوید محمدزاده نیز از حضور در این کار ابراز خوشنودی کردند.

کد خبر: 65299
Share/Save/Bookmark