فرهاد جم:
از وقتی در دانشگاه درس می‌خواندم آرزو داشتم نقش «کلادیوس» عموی «هملت» را اجرا کنم
 
تاريخ : دوشنبه ۸ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۲۹
فرهاد جم که هنور صدای انفجاری که منجر به شهادت شهید با هنر شد را به خاطر دارد، به زودی در نقش این شهید در قاب تلویزیون ظاهر می‌شود.

به گزارش هنرنیوز، فرهاد جم-بازیگر سینما و تلویزیون- که در سریال «راز ناتمام» نقش شهید با هنر را ایفا می‌کند، درباره این سریال که به زودی به پخش می‌رسد گفت: تیر ماه پارسال به دفتری رفتم و در آنجا امین امانی درباره این کار با من صحبت کردند و گفتند محور اصلی زندگی شهید باهنر است. برایم جذاب بود. طراح گریم سریال تست گرفتند و در نهایت مورد پسند قرار گرفت. سه چهار ماه سخنرانی و فیلم‌هایی از آقای باهنر را دیدیم. راه رفتن، ریتم گفت و گو و صحبت کردن در چند ماه تمرین شد و تا جاییکه منابع بود دیدم و استفاده کردم. اواسط دی ماه پارسال کار را کلید زدیم. سریال دو بخش دارد گذشته و حال؛ گذشته از اوایل چهل تا ۱۳۶۰ (۸شهریور)، روز انفجار دفتر نخست وزیری جمهوری اسلامی است و قسمت حال هم بیشتر پلیسی امنیتی است. زندگی شهید باهنر را از بعد از ازدواج و اوایل زندگی مشترک و سخنرانی ها و درگیر ها با ساواک می‌بینیم.

جم درباره ایفای نقش‌ شخصیت‌های حقیقی عنوان کرد : همه حقایق درباره شخصیت هست و مقایسه می‌شود. از طرفی خیلی سخت است و از طرفی خیلی جذاب است. این اولین نقشی است که این چالش را با آن تجربه می‌کنم. منتظرم پخش شود تا نظر مردم را بشنوم.

این بازیگر که خود در زمان حادثه انفجار دفتر نخست وزیری و شهادت شهید باهنر، ۱۵ ساله بوده است، درباره روز حادثه عنوان کرد: ما در محله جوادیه بودیم و فاصله زیای با دفتر نخست وزیری نداشتیم. صدایش را شنیدیم. صدایش ما را متوجه اتفاقی کرد. نمی‌دانستیم چیست. بعد از یک ساعت خبرش آمد. بچه ۱۵ ساله زیاد نمی‌داند اما شنیدم که رییس جمهور و نخست وزیر شهید شده‌اند.

جم در ادامه نقشش در فیلم «معصوم» به عنوان یک جانباز شیمیایی را بهترین نقشش عنوان کرده و گفت: حسرت هیچ نقشی را نداشتم اما از وقتی در دانشگاه درس می‌خواندم آرزو داشتم نقش کلادیوس، عموی هملت را اجرا کنم. در کلاس‌های دانشگاهی بازی کردم اما اجرای حرفه‌ای و دلچسپی نبوده است.

فرهاد جم که در سال‌های دفاع مقدس مدت زیادی را در جبهه گذرانده است، در پاسخ به این سوال که اگر قرار باشد یکی از خاطراتش را تبدیل به فیلم کند آن خاطراه کدام است؟ با بیان اینکه خودش فیلم «از کرخه تا راین» را در این ژانر دوست دارد،گفت: خاطره ای که دلم می‌خواهد فیلمش کنم اجازه پخش نمی‌گیرد. من نزدیک به ۲۶ ماه جبهه بودم و اتفاقات عجیبی دیدم. من ترس‌ها و لحظاتی دیدم که دوستانم در سنگر فقط داشتند خودشان را از این همه ترکشی که مثل بارون می‌بارید نجات می دانند؛ با دست خالی زمین را می‌کنی تا از جانت محافظت کنی؛ من منکر رشادت ها نمی‌شوم اما لحظاتی را دیدم که همچنان با من است.

او که مهمان برنامه «دست در دست» شبکه دو بود، درباره عجیب‌ترین شایعه‌ای که درباره خود شنیده عنوان کرد: در سال ۹۰ بیماری دیابت گرفتم و خیلی وزن از دست دادم. آن زمان مسابقه «از کی بپرسم» را اجرا می‌کردم. چند نفر از حضار گفتند ما شنیده‌ایم شما معتاد شدید!

جم در پاسخ به این سوال که اگر قرار باشد به کادر درمان هدیه‌ای بدهد آن چیست؟ گفت: اگر بتوانم و شرایطش باشد از عده‌ای از بازیگران عزیز فیلم‌های ۲۰ ثانیه می‌گیرم تا مجموعه‌ای شود و تقدیم کنم به کادر درمان.

او در گوشه‌ای از صحبت‌هایش درباره علت نداشتن اضافه وزن عنوان کرد: شاید علتش علاقه زیاد و عجیب به فوتبال باشد. از پنج سالگی تا همین چند وقت پیش بازی می‌کردم الان به خاطر کرونا کمتر شده است اما دویدن و شنا و دوچرخه سواری را همچنان ادامه می‌دهم.

جم که در دهه هفتاد مسابقه تلویزیونی «راز سیب» را اجرا کرده است، درباره علت موفقیت این برنامه گفت: باید از صادق جلالی، تهیه کننده و محسن شاه ابراهیمی، طراح دکور یاد کنم که فکر می‌کنم بودن آن دونفر «راز سیب» را «راز سیب» کرد. خیلی مسابقه سختی بود؛ اتفاق‌هایی می‌افتاد که نمی‌توانستیم پیش بینی کنیم. برای آن سال مسابقه جذابی بود.

فرهاد جم در پایان با اشاره به مرگ علی سلیمانی – بازیگر- بر اثر ابتلا به کرونا، گفت: خیلی‌ها را مثل علی به همین راحتی از دست دادیم، نمی‌دانم چه طور می‌شود جایشان را پر کرد. آدم وقتی این خبرها را می‌خواند غم بزرگی در شانه‌هایش احساس می‌کند و می پرسد که خدایا می‌توان ادامه داد؟ امیدوارم دولتمردان ما تدبیری بیندیشند و مردم ما را با واکسیناسیون درست نجات دهند. مثل همه جای دنیا؛ ویروس هست اما واکسینه می‌شویم و درصد مرگ خیلی پایین می‌آید. امیدوارم دولت جدید کارها و دستورالعمل‌هایی داشته باشد تا هر چه سریع‌تر واکسیناسیون انجام شود و کرونا دست از سر مردم ما بردارد. آنقدر این روزها تلخی‌های ناگوار می‌شنویم که فقط می‌توانیم آه بکشیم.

«دست در دست» کاریست از گروه معارف شبکه دو و مرکز رسانه سازمان تبلیغات اسلامی به تهیه‌کنندگی هادی خدّادی و اجرای سیاوش عقدایی که جمعه ساعت ۲۳:۰۰ و شنبه و یکشنبه ساعت ۲۳:۳۰ روانه آنتن می شود .
کد خبر: 98752
Share/Save/Bookmark