حسین چنگی بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار تلویزیونی هنرنیوز اظهار داشت: من برای تلویزیون دو مجموعه تلویزیونی به نام های «آیینه ومهتاب» به کارگردانی «مسعود محبی» را برای پخش از شبکه دوم سیما دارم و مجموعه تلویزیونی « تلاقی» به کارگردانی «محمد حجت ذیجودی» نیز سریال دیگری است که آماده پخش دارم و به زودی این مجموعه تلویزیونی از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.
وی ادامه داد: عمده لوكیشنهای مجموعه تلویزیونی «آیینه ومهتاب» شهر ری و شهر قم بودند و این اثر در ۱۳ قسمت ۴۵ دقیقهای به سفارش صدا وسیمای مركز قم ساخته شده است و مجموعه تلویزیونی « تلاقی» دومين فصل از این مجموعه است که آقای ذیجودی پس از مجموعه اول با نام «جهيزيه» كارگردانی كرده است. البته این مجموعه توسط چند کارگردان ساخته شده و به زوی با پایان مراحل فنی آماده پخش از سیما خواهد شد.
چنگی در خصوص بازی در تله فیلم هم اضافه کرد: برای تلویزیون دو تله فیلم نیز آماه نمایش دارم که اولی فيلم تلويزيونی «بيگانه» به كارگردانی «علی طالبلو» آماه نمایش است و دومی هم اثری است که برای شبکه دوم سیما آماده شده است.
وی در مورد کیفیت تله فیلم ها هم عنوان داشت: بزرگترین مشکلی که تله فیلم ها هم اکنون با آن درگیر هستند بحث مالی است ومتاسفانه به خاطر همین هم تهیه کننده کار مجبور می شود از حرفه های سینما و تلویزیون در همه عرصه ها کمتر در تله فیلم استفاده کند و این شاید به مسائل مالی یا بودجه بودجه کم این گونه آثار برگردد که قطعا روی کیفیت آثار هم تاثیرگذار است. به هرحال امیدواریم با حضور جوانان تازه ورود و تجربه اندوزی آنها در این عرصه شاهد بالا رفتن کیفیت آثار در بخش تله ها باشیم وتا مخاطب ازدیدن این گونه آثار دلزده و خسته نشود.
این بازیگر سینما خاطرنشان کرد: همان گونه که همه می دانند این روزها متاسفانه کیفیت تله فیلمها مانند قدیم نیست و پایین آمده است . در گذشته بیشتر تلویزیون آثار سینمایی تولید کشورمان را روی آنتن می فرستاد و به همین خاطر شاهد حضور بازیگران حرفه ای و با تجربه در فیلم های سینمایی بودیم چون مخاطب در تلویزیون این آثار را می دید و بازیگر دوست نداشت که با بازی در یک اثر سطحی و ضعیف کار خوداش را زیر سوال ببرد. اما این روزها تلویزیون به دلیل برخی از مسائل کمتر اقدام به خرید و پخش آثار سینمایی می کند و شاهدیم که در اکثر مناسبت ها تله فیلم ها به جای فیلم های سینمایی روی آنتن می روند.
وی تاکید کرد: باید همه هنرمندان، تهیه کنندگان وبه خصوص مسولین کمک کنند تا کیفیت تله فیلم ها بالابرود و شاهد این باشیم که روزی تله فیلم ها توانایی رقابت با آثار سینمایی را داشته باشند وبتوانند مانند گذشته مخاطب جذب کنند. چون سینما و تلویزیون با مخاطب معنا و مفهوم واقعی خود را می یابد و بدون مخاطب سینما و تلویزیون هیچ مفهومی نخواهند داشت. پس ما باید آثاری بسازیم که بتواند این مخاطب را که این روزها گرفتاریهای اقتصادی و ...دارد راضی و خشنود نگه دارد.
بازیگر فیلم های «چند می گيری گريه كنی» و «عشق كافی نيست» در ادامه یادآورشد: زمانی که باید بودجه کافی برای یک فیلم اعم از تله ، سریال یا سینمایی تدارک دیده شود کم اهمیت فرض می شود و همین بوجه کم هم باعث می شود که کارگردان اثر به حضور بازیگران و عوامل متوسط در اثراش راضی شود. بنابراین نباید انتظار داشت که شاهکار هنری با این شرایط خلق شود. معلوم است که مخاطب دیدن این گونه آثار بی کیفیت و سطحی را پس خواهد زد و دلزده از این گونه آثار به سمت دلمشغولی های دیگری مانند شبکه های ماهواره ای خواهد رفت.
وی ابرازداشت: من در سینما چندین فیلم سینمایی تاکنون کار کردم و فرق بین اثر خوب با بد را می دانم. هر چند این روزها برخی از آثار سینمایی به دغدغه های مخاطب اهمیت چندانی نمی دهند ، در مقابل برخی دیگر نیز بیشتر به مخاطب اهمیت داده و تبدیل به آثاری پر مخاطب شده اند. به نظرم اگر فیلم خوب و استاندارد ساخته شود قطعا مردم هم از آن استقبال می کنند و فیلم می تواند به لحاظ گیشه هم برای تهیه کننده و سرمایه گذار به صرفه باشد تا آنها انگیزه لازم را برای ادامه مسیر هنری خود در سینما داشته باشند.
چنگی افزود: فیلمنامه منسجم و استاندارد ، بازیگران حرفه ای و با تجربه ، ساختار سینمایی خوب و عالی و ...همگی در جذب مخاطبان این روزهای سینما برای یک فیلم سینمایی مهم هستند . هرچند متاسفانه برخی ها با استفاده از یک سری بازیگران تازه کار، بی تجربه و صرفا داشتن چهره زیبا تلاش می کنند تا فیلم پر مخاطب و پرفروشی بسازند اما در اغلب موارد این گونه آثار تبدیل به فیلم هایی سطحی سرهم بندی و ضعیف می شوند که باعث عدم استقبال مخاطب از سینما و در نتیجه ریزش تماشاگر می شود.
بازیگر «آیینه و مهتاب» در ادامه یادآورشد: تماشاگر احساس می کند که با ساخت و اکران عمومی فیلم های سطحی، به او یک اثر ضعیفی را در قالبی شکیل و زیبا غالب کرده اند و نمی تواند با این دروغ پردازی و اثری که ساخته شده ارتباط درستی برقرار کند. از طرفی شاید با دیدن این گونه آثار سطحی مخاطب سینما در مورد سایر فیلم ها هم شاید این گونه فکر کند و به دیدن سایر فیلم های سینما هم نرود. چون همه فیلم را با دیدن این فیلم قضاوت خواهد کرد و در صورتی که شاید فیلم های دیگر آثاری جذاب و تاثیرگذارباشند و حداقل ارزش یک بار دیدن را در سالن های سینما داشته باشند.