مرز پختگی در فیلم برداری از زیان هومن بهمنش
در گفتگو با هنرنیوز مطرح شد:
مرز پختگی در فیلم برداری از زیان هومن بهمنش
هومن بهمنش با توجه به جوان بودن خود در ارتباط با استفاده جوان‌ها در کاهایی که انجام می‌دهد به خبرنگار هنرنیوز گفت: من شخصاً تمام دستیارانم بچه‌های جوانی هستند که در کنارم کار می‌کنند خودم بسیار دوست دارم که از بچه‌هایی که جوان هستند استفاده کنم تا به نوعی بتوانم راه را برای ورود آن‌ها به عرصه سینمای حرفه‌ای باز کنم.
 
تاريخ : شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۴۷
هومن بهمنش با توجه به جوان بودن خود در ارتباط با استفاده جوان‌ها در کاهایی که انجام می‌دهد به خبرنگار هنرنیوز گفت: من شخصاً تمام دستیارانم بچه‌های جوانی هستند که در کنارم کار می‌کنند خودم بسیار دوست دارم که از بچه‌هایی که جوان هستند استفاده کنم تا به نوعی بتوانم راه را برای ورود آن‌ها به عرصه سینمای حرفه‌ای باز کنم.
وی در ادامه گفت: امروز نگاه نسل قدیم به جوان‌ها تغییر کرده است. البته اینکه نسل قدیم نسبت به تکنولوژی و ابزار‌هایی که به روز می‌شود شناخت کمتری دارد به نفع جوان‌ها و نسل امروز شده است و راه به شکل ناخواسته برای این جوان‌ها باز بشود. من در جشنواره فیلم کوتاه تهران که گذشت  آثار خوبی از جوان‌ها دیدم. دوست دارم عمیق‌ترین اتفاق‌ها برای نسل جوان و هم سن و سال‌های خودم بیافتد.
بهمنش در ارتباط با این که مرز پختگی در فیلم برداری  در زمان بالای کاری  رخ می دهد و هم چنین داشتن تجربه گفت: من فکر می‌کنم تجربه ترکیبی از هوش و زمان کاری است و صرفاً زمان بالای کاری دلیلی برای پختگی فرد در حرفه‌اش نیست. امکان دارد یک جوان در سن و سال پایین‌تر ولی با درک و شعور بالا کاری را انجام دهد که فردی با سی سال تجربه کاری هم نتواند آن را انجام دهد. البته قطعاً برعکس آن هم خیلی اتفاق می‌افتد. به نظر من نگرش آدم‌ها و اهمیتی که به حرفه‌شان می‌دهند و افق دیدی  که در شروع کارشان برای خودشان ترسیم می‌کنند مسیر سال‌های کاریشان را مشخص می‌کند و می‌تواند این راه را هموار و یا ناهموار کند.
فیلم بردار فیلم سینمایی «پذیرایی ساده» در باره تاثیر باند بازی در سینما بر روند علاقه مندان مستعد و با استعداد گفت: قطعاً باند بازی در هر جا و خصوصاً در حرفه ما وجود دارد اما فکر می‌کنم در روند انسان‌هایی که صاحب نگاه هستند و برای خودشان هدف‌های مشخص شده‌ای داشته باشند مسائلی از این دست تاثیری نخواهد گذاشت. فکر می‌کنم هر اتفاقی که بیافتد در مرحله اول به خود شخص برمی گردد.
این هنرمند افزود: سینما ترکیبی از هنر و صنعت است و افرادی که صرفاً نگاه صنعتی به سینما دارند و در این مجموعه در هر شاخه‌ای که هستند فقط به عنوان اپراتور حضور دارند قطعاً روی این افراد باند بازی تاثیر می‌گذارد اما کسی که نگاه نو و با دانشی داشته باشد جایگاه خودش را پیدا خواهد کرد. برای ماندگار بودن و پیشرفت باید نگاه هنری بر نگاه صنعتی پیشی بگیرد. کسی که این ویژگی‌ها را داشته باشد سایر افراد به دلیل داشتن نگاه متفاوت آن فرد به دنبالش خواهند آمد.
وی در باره روحیه ریسک پذیری در کار‌هایش گفت: روحیه من به نوعی نیست که کنار بکشم و شخصیت بنده به گونه‌ای است که عقب نشینی کنم یا در یک جا بمانم و کار های گذشته ام را تکرار کنم. نسبت به هر چیزی که در اطرافم وجود دارد سعی می کنم برخوردی به روز داشته باشم و سعی می‌کنم با این روزگار جلو بروم.
بهمنش در باره ایجاد خلاقیت در کارهایی که انجام می‌دهد این گونه توضیح داد: ابزار می‌تواند وسیله‌ای باشد برای رساندن فرد به مقصد باید مثال رانندگی را برای شما بزنم کسی که در رانندگی مهارت دارد دیگر به اینکه چگونه ماشین را براند فکر نمی‌کند و در لحظه نسبت به اتفاقات پیش آمده عکس العمل نشان می‌دهد و آنجا است که می‌تواند مهارت و خلاقیت خود را نشان دهد. همه چیز بر می‌گردد به‌‌ همان راننده‌ای که در مسیر قرار گرفته است. باز هم می‌گویم نباید افراد خودشان را در این حرفه یک اپراتور پرورش بدهند.

فیلم بردار فیلم سینمایی «خوابم می‌اد» در باره کار‌های انجام شده توسط هم کارانش در فیلم‌هایی که دوستشان داشته گفت: برای من به این شکل نبوده است فیلم‌های خوبی بودند که فیلم برداری خوبی داشته‌اند. و من دوستانم را تحسین کرده‌ام و با خودم گفتگ که من هم دوست داشته‌ام که این فیلم را کار کنم ام هیچ وقت نگفتم که اگر من بودم این صحنه را جور دیگری کار می‌کردم.
کد خبر: 66929
Share/Save/Bookmark