مهدی گلستانه کارگردان فیلم سینمایی "نازنین "گفت :من در تمامی روزهای اکران "نازنین "نفس به نفس همراه با مخاطب در شهرستان های مختلفی به تماشای فیلم نشستم البته نه برای معرفی کردن خود بلکه برای اینکه بازخورد مخاطب را از نزدیک شاهد باشم.
وی افزود:خوشبختانه "نازنین” ازفروش و استقبال بسیار خوب روبرو شده است که برای من به عنوان کارگردان کار حس بسیار خوبی است وجای دارد که این نکته را بگویم ،واقعیت این است که مخاطب امروز با من فیلمساز و سینما تعارف ندارد اگر فیلمی را نپسندند آن را نمی بیند.
گلستانه تصریح کرد: فیلمسازی شرایط و پروسه ای بسیار پیچیده و سخت به همراه خود دارد که به برخی از زوایای آن کمتر پرداخته شده است به طور مثال شاه سکانس فیلم ما در بهشت زهرا اتفاق افتاد که ما باید در جایی گروه را برای فیلمبرداری مستقر کنیم که در فاصله ای ۱۰ متری ما یک عزیزی،عزیز دیگری را از دست داده است و ما باید در کنار آنها کار کنیم نه می توانیم به آنها یگوییم سکوت کنند تا ما فیلمبرداری کنیم نه خودمان می توانیم پروژه را متوقف کنیم که اینها بخشی از سختی های کار ما است.
این کارگردان در پاسخ به اینکه تا چه مقداری از ساخت "نازنین" راضی است اظهار داشت: بزرگترین فیلمسازان دنیا هم زمانی که فیلمشان ساخته و اکران می شودترجیح می دهند که سکانس هایی را حذف کنند و یا اینکه ای کاش دوباره شرایط فراهم می شد تا سکانسی را به پروژه اضافه کنند من نیز از سایرین استثنا نیستم " نازنین "حدود ۷۰ درصد از چیزی بود که من در ذهن داشتم و از ساخت آن راضی هستم .
گلستانه در خصوص حضور"نازنین" در جشنواره فیلم فجر و همچنین علاقه خود برای شرکت در جشنواره فیلم فجر گفت: از دو جهت شرکت "نازنین" در جشنواره فیلم فجر برای من مهم بود یکی اینکه هر فیلمسازی بازار رقابت برایش جذاب است که در آن مقطع فیلم دیده و بروی آن تصمیم گیری شود که من تمایل داشتم این اتفاق در جشنواره برای" نازنین "رخ دهد .
گلستانه ادامه داد: ما "نازنین "را در دوره مدیریت شمقدری ساختیم و وقتی پروژه آماده شد گروه دیگری سرکار آمدند و ما نمی دانستیم درآینده چه اتفاقی رخ خواهد به همین خاطر مانور فکری در خصوص شرکت در جشنواره فیلم فجرنداشتیم و بعد از اینکه فیلم آماده شد ما یک جلسه ای با حضور تدوینگر و تهیه کنندگان پروژه داشتیم که اگر امکان دارد فیلم به جشنواره فیلم فجر برود که آقای فرحبخش به خاطر دلایلی که داشتند گفتند نه و ما نیز مقاومتی نکردیم چون صاحب اصلی فیلم تهیه کننده ی آن است.
این کارگردان جوان در پاسخ به اینکه چرا در فیلم "نازنین "ازبازیگران ستاره استفاده نشده است گفت: نظر شخصی من است که ما دیگر سوپراستار در سینما نداریم حداقل در آن سنین و نقش هایی که ما به دنبال بازیگر بودیم بازیگر چهره نداشتیم کما اینکه بر این باور معتقدم که "سحر قریشی "،"پژمان بازغی" و" مجید صالحی" در این فیلم متفاوت تر از همیشه بازی کردند که از حضور آنها در این پروژه بسیار راضی هستیم زیرا از ابتدا نیز تصمیم داشتیم با همین بازیگران پروژه را پیش ببریم خاطرم هست اولین کسی که ما با او قرارداد بستیم و از ابتدا برای آن نقش در نظر گرفته بودیم امیر حسین آرمان بود که بازی فوق الاده ای داشت.
گلستانه اظهار داشت: فیلمساز تجاری هستم و فیلم" نازنین" نیز به سینمای تجاری تعلق دارد که من از بیان این گفته هیچ ابائی ندارم البته نا گفته نماند هر کارگردانی دوست دارد که در آثارش ستاره ها حضور داشته باشند و ممکن لیست اولیه بازیگران شما چیز دیگری باشد اما به دلایلی چون بالا بودن رقم دستمزد ها ،حضور در پروژه های دیگر و مشغله های مختلف نتوانید از آنها در پروژه بهره ببرید.
این کارگردان به تعامل خود با تهیه کننده پروژه اشاره کرد و گفت :روز اولی که با آقای فرحبخش در خصوص کار صحبت می کردم از ایشان خواستم ۲ فاکتور مهم را مد نظر قرار دهند که خوشبختانه پذیرفتند اول اینکه تا مادامی که فیلمنامه آماده نشده شروع به کار نکنیم و دیگر اینکه در مونتاژ دستمان باز باشد و فرصت کافی داشته باشیم که خدا را شکر همینگونه نیز شد.
کارگردان فیلم سینمایی "دردسر بزرگ" علاقه شخصی خود در فیلم سازی اشاره کرد و گفت :ژانر شخصی من ملودرام اجتماعی است من عمده فعالیت خود را در تلویزیون انجام دادم و می دانم که به طور مثال کارگردان کمدی ساز نیستم یعنی وقتی از سال ۸۲ تا ۹۲ منتظر این بودم که چیزی بسازم که به خواسته من نزدیک باشد قطعا در فیلم سوم قدری تامل بیشتری می کنم تا بتوانم آنچه که باور دارم را بسازم.
گلستانه در پایان خاطر نشان کرد :از تمامی مخاطبینی که فیلم را دیده و آن را پسندیده اند می خواهم که در آشفته بازاری که حتی جلو بیلبورد های فیلم را گرفته اند خودشان دهان به دهان تبلیغ کننده فیلم باشند این آرزوی هر فیلمسازی است که مخاطبان بسیاری فیلم او را ببیند من هم همانند دیگران، اما بر این باورم که نباید به هر طریقی مخاطب را به سینما کشاند.