سریال‌هایی که ظرفیت رمضانی شدن دارند
سریال‌هایی که ظرفیت رمضانی شدن دارند
مجموعه تلویزیونی "نقش خاک" این روزها در شهر همدان از مرز ۴۰ درصد تصویربرداری گذشته و جزو سریال‌های رمضانی تلویزیون محسوب می‌شود.
 
تاريخ : يکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۷
به گزارش هنرنیوز ، تلویزیون این روزها دو مناسبتِ بزرگ نوروز و رمضان را در پیش دارد. برخی از شبکه‌ها زودتر تدارک دیدند و برخی هم روزهای پیش‌تولید و تولید را برای نوروزی شدن و یا رمضانی شدن به تازگی آغاز کرده‌اند. «نون.خ3» (شبکه یک)، «هم‌بازی» (شبکه دو)، «بوتیمار» (شبکه سه) و «هشت‌آباد» که گفته می‌شود به آنتن شبکه 5 سیما خواهد رسید.

در این میان سریال سعید آقاخانی و علی مسعودی زودتر از بقیه کار خود را آغاز کردند و به نقطه پایان رسیدند؛ «بوتیمار» نجف‌زاده هم با بازی حمید لولایی، مرجانه گلچین و هدایت هاشمی بعد از گذشت چند هفته فیلمبرداری در شمال کشور به تهران بازگشتند و فیلمبرداری قسمت‌های پایانی سریال، را در دستور کار دارد. «هم‌بازی» شبکه دو تنها سریال نوروزی است که فیلمبرداری‌اش را ادامه می‌دهد و باید دید به غیر از سریال «نون.خ3»، کنداکتور نوروزی چگونه تنظیم می‌شود؟

اما ماه رمضان چند گزینه رمضانی قطعی دارد؛ یکی از آن‌ها فصل چهارم «بچه‌مهندس» شبکه دو و «رعد و برق» شبکه پنج است. اما سریال‌های شبکه یک و سه هنوز مشخص نیست؛ در حالیکه گزینه‌های مختلفی مطرح می‌شوند همچون «زیرخاکی2» که این روزها جلیل سامان با بازیگران قدیمی و جدید جلوی دوربین است، «دودکش» برزو نیک‌نژاد در مرحله پایانی نگارش و شروع تولید از اسفندماه و یا حتی کار جدید علیرضا افخمی جزو گزینه‌های شبکه یک سیما به حساب می‌آیند.

در این میان، جدیدترین اثر سعید سلطانی به نام «یاور» هم به عنوان گزینه رمضانی شبکه سه سیما مطرح می‌شود و حتی تلویزیون می‌تواند روی سریال شهید شهریاری به عنوان مجموعه رمضانی حساب باز کند. چرا که به روزهای پایانی فیلمبرداری رسیده و فروردین‌ماه آماده پخش خواهد شد. با توجه به این کارهای در حال تولید و به پایان رسیده، مدیرکل سیمای استان‌های صداوسیما از ظرفیت رمضانی شدن سریال "نقش‌خاک" هم خبر داد.

او به خبرنگار تسنیم گفت: «نقش خاک» به کارگردانی آرش معیریان این روزها در همدان فیلمبرداری می‌شود به پیشرفت 40 درصدی رسیده و می‌تواند جزو گزینه‌های پخش در ماه مبارک رمضان باشد. شبکه خاصی مطرح نیست و به هنگامِ آماده شدن این مجموعه می‌توان درباره زمان و شبکه پخش‌کننده سریال تصمیم‌گیری کرد. اما داستان و شکل و شمایل کار، می‌تواند «نقش خاک» را در کنداکتور ماه رمضان قرار داد. مثل سریال شهید شهریاری که این ظرفیت را دارد در ماه مبارک رمضان روی آنتن برود.

مدیرکل امور استان‌های صداوسیما با اشاره به پایان فیلمبرداری سریال شهید شهریاری تأکید کرد: شبکه سه از همان روز مرحله نگارش سریال شهید شهریاری، خواهان پخش این سریال بود و شبکه یک هم طالب پخش این سریال است، اما تا زمانی که مکاتبه و تفاهم نشود، هیچ شبکه قطعی نیست. ما کنداکتور ماه رمضان را دوست داریم و باید دید تلویزیون و دست‌اندرکاران امر چه تصمیمی می‌گیرند. سریال شهید شهریاری را هفته سوم اسفندماه می‌توان درباره زمان پخش آن تصمیم‌گیری کرد، چون در ماه آخر فیلمبرداری قرار دارد.

سریال‌هایی که رمضانی می‌شوند/ گزینه یا قطعی؟

شبکه یک؛ «زیرخاکی»، «دودکش»، «سریال شهید شهریاری»، «سریال نقش خاک» و حتی کار «87 متر» کیانوش عیاری- به نظر می‌رسد با بسته شدن قرارداد بازیگران قدیمی «دودکش» و دخل و تصرّف مستقیم گروه فیلم و سریال شبکه یک به عنوان سفارش‌دهنده این سریال، حتی به مراتب شانس بیشتری برای رمضانی شدن نسبت به “زیرخاکی” سیمافیلم داشته باشد. باید دید کدام موقعیت برای پخش کدام سریال به‌وجود می‌آید؟

پیش از این مصطفی علمی‌فرد تهیه‌کننده این مجموعه تلویزیونی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اعلام کرد "پخش در ماه رمضان برای ما هم جذابیت دارد و انگیزه ما را برای کار کردن بیشتر می‌کند تا کار را بتوانیم تا پایان سال 1399 به آنتن برسانیم. ما برای پخش تصمیم‌گیرنده نیستیم، دوستان ما در معاونت امور استان‌های سازمان و معاونت سیما و مسئولین مربوطه در شبکه یک یا هر شبکه دیگری که قرار است این مجموعه تلویزیونی را روی آنتن ببرد، تصمیم می‌گیرند چه زمانی و چه کنداکتوری را به این مجموعه اختصاص بدهند. ما تمام تلاش‌مان بر جمع‌بندی این سریال تا پایان سال است و خودمان را برای فروردین‌ماه آماده می‌کنیم."

تکلیف شبکه دو با فصل چهارم «بچه‌مهندس» و شبکه پنج با «رعد و برق» روشن است. سریال «یاور» که پیش از این به نام «دوزخ، برزخ، بهشت» شناخته می‌شد در سکوت خبری فیلمبرداری‌اش را با بازیگرانی همچون داریوش ارجمند، علی باقری، محمد حاتمی و زهرا سعیدی پیش می‌برد. در حالی این سریال را سعید سلطانی جلوی دوربین برده است که چندی پیش سریال «بوم و بانو» را روی آنتن داشت و حتی صحبت‌هایی درباره ساخت فصل چهارم «ستایش» هم مطرح شده است.

آرمان زرین‌کوب تهیه‌کننده این مجموعه تلویزیونی، اعلام کرده که این سریال در ماه رمضان شبکه سه روی آنتن خواهد رفت. کاری که قسمت‌های معمایی و تِم جوانمردی دارد و به صورت فشرده کار را جلو می‌برند. در عین حال سیمافیلم هم خبر از پخش سریال «دعوت نحس» در ایام ماه مبارک رمضان شبکه سه سیما می‌دهد. سریالی که بعد از مدت‌ها غیبت، علیرضا افخمی را با کاری ماورایی به تلویزیون برمی‌گرداند. در این سریال بازیگرانی چون آرش مجیدی، میلاد میرزایی، رضا توکلی، افسانه چهره‌آزاد، على دهکردى و …حضور دارند که در روزهای آتی بازیگران دیگری نیز به گروه خواهند پیوست.

گزینه جدید ماه رمضان را بشناسید/ «نقش خاک» آرش معیریان

تصویربرداری سریال «نقش خاک» به کارگردانی آرش معیریان و تهیه‌کنندگی کلهر این روزها ادامه دارد و از مرز 40 درصد پیشرفت گذشته است. داستان نقش خاک،‌ درباره دو خانواده است که در کار سفالگری در لاله جین از توابع استان همدان هستند و همچنین ماجرایی عاشقانه میان دخترعمو و پسرعمو بخشی دیگر از داستان این سریال را تشکیل می‌دهد. تصویربرداری این سریال از 24 دی شروع شده و به احتمال فراوان تا رمضان سال آینده ادامه دارد.

به تازگی مریم معصومی و آزیتا ترکاشوند جدیدترین بازیگرانی‌اند که جلوی دوربین «نقش خاک» رفته‌اند. علاوه بر این دو بازیگر جدید، حبیب دهقان نسب، فرزانه نشاط خواه، شیرین بینا، شهنام شهابی، مهرداد ضیایی، مهران ضیغمی، افشین ذی نوری و ... از بازیگران این سریال تلویزیونی محسوب می‌شوند.
کد خبر: 98465
Share/Save/Bookmark