آثار نمایشگاه نشان ملی مرغوبیت شایسته دریافت نشان جهانی مهراصالت یونسکو هستند
رئیس منطقه ی شورای جهانی صنایع دستی آسیا –اقیانوسیه؛
آثار نمایشگاه نشان ملی مرغوبیت شایسته دریافت نشان جهانی مهراصالت یونسکو هستند
رئیس منطقه ی شورای جهانی صنایع دستی آسیا –اقیانوسیه گفت: اکثریت آثاری که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده اند شایستگی دریافت مهر اصالت یونسکو و به عبارتی نشان جهانی را داراهستند. بنابراین با وجود چنین آثاری ایران باید سهم بیشتری برای دریافت مهر اصالت یونسکوداشته باشد.
 
تاريخ : شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۰۳
به گزارش هنرنیوز به نقل از روابط عمومی معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری؛ پروفسور کوین مورای، رئیس منطقه ی شورای جهانی صنایع دستی آسیا –اقیانوسیه و سر دبیر مجله گارلند و دانشنامه آنلاین صنایع دستی در منطقه آسیا – اقیانوسیه و مدرس دانشگاه ملبورن استرالیا که برای برگزاری کارگاه آموزشی توسعه صنایع دستی با محوریت دست یابی به بازارهای داخلی و خارجی جدید به ایران سفر کرده بود پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه از نمایشگاه آثار منتخب نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی که در موزه ملی فرش ایران دایر است بازدید کرد.

وی که پس از برگزاری روز نخست کارگاه دو روزه توسعه صنایع دستی از این نمایشگاه بازدید کرد ضمن اظهار خرسندی از برگزاری این نمایشگاه در یک مکان واحد گفت: آثاری که در این نمایشگاه به نمایش عمومی درآمده است از نظر تکنیک خلاقیت و مهارت ساخت بسیار ویژه و خاص هستند.

مورای همچنین تاکید کرد: اکثریت آثاری که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده اند شایستگی دریافت مهر اصالت یونسکو و به عبارتی نشان جهانی را داراهستند. بنابراین با وجود چنین آثاری نباید سهم ایران برای دریافت مهر اصالت یونسکو محدود باشد و ایران باید سهم بیشتری برای دریافت مهر اصالت یونسکوداشته باشد.
وی در جریان بازدید از نمایشگاه آثار منتخب نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی از کیفیت، طراحی و شیوه ساخت آثار ارائه شده در این نمایشگاه و امکان مشاهده آنها در یک مکان واحداظهار خرسندی کرد.

همچنین، رئیس منطقه ی شورای جهانی صنایع دستی آسیا –اقیانوسیه در این بازدید با برخی از هنرمندان منتخب حاضر در نمایشگاه که عضو شورای جهانی نیز هستند به بحث و گفتگو در حوزه صنایع دستی پرداخت.

گفتنی است، نمایشگاه آثار منتخب نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی از ۶ تا ۲۱ اردیبهشت ماه از ساعت ۹صبح تا ۱۹ در موزه ملی فرش ایران پذیرای علاقمندان و هنرمندان است.
کد خبر: 91345
Share/Save/Bookmark