تبریک به هنرمندانی که اندیشه و ذوق‌شان را در راه پاسداری از کرامت‌های انسانی قرار دادند
رئیس حوزه هنری عنوان کرد:
تبریک به هنرمندانی که اندیشه و ذوق‌شان را در راه پاسداری از کرامت‌های انسانی قرار دادند
محسن مومنی شریف با پایان بیست‌وپنجمین دوره از تئاتر سراسری سوره از زحمات هنرمندان تشکر کرد و در عین حال به هنرمندانی که اندیشه و ذوق خود را در راه پاسداری از کرامت‌های انسانی قرار دادند، تبریک گفت.
 
تاريخ : يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۱
به گزارش هنرنیوز، متن یادداشت محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
«خداوند متعال را سپاسگزاریم که توفیق داد این دوره جشنواره تئاتر سوره نیز با صمیمیت و مهربانی هرچه بیشتر برگزار شود.
نام سوره یادآور عهدی است دیرین و آغاز راهی پر افتخار و نورانی
در روزهای آغازین پیروزی انقلاب شکوهمند مردم ایران برای تحولی همه جانبه در این سرزمین، هنرمندان حوزه اندیشه و هنر اسلامی آن روز با الهام از سُور قرآن کریم »سوره» را به عنوان نشان و نماد گفتمان هنر و ادبیات دوره جدید برگزیدند تا در جهان طرحی نو دراندازند. اکنون با تمام تلاش ها و کوشش های مجاهدانه آنان و همه هنرمندان باورمند و ملتزم به عهد خویش که قریب به چهار دهه در این وادی صورت گرفته است، همچنان چشمان منتظری در دنیا انتظار می کشند تا آن هنر و اندیشه متفاوتی را که برآمده از انقلابی است که در جهان، ارزش های نوین و نظامات دیگری را ارائه کرده است، ببینند.
بی شک در آثار برجسته این دوران نشانه ها و مولفه هایی در قالب و محتوا وجود دارد که می توان با تکیه بر آن‌ها سخن از مکتب ادبی و هنری انقلاب اسلامی گفت. چه در حوزه «هستی شناسی» و تعریف «واقع گرایی» برآمده از جهان بینی اسلامی که منظری گسترده به وسعت عالم غیب تا شهادت در برابر هنرمند می گشاید؛ و چه در نوع نگاه به «انسان» و پرداختن به «اسوه»ها و فرجام جهان، که سخنانی نو و منبعث از فطرت انسانی دارد. با تمسک به آن ادب و هنر، این دیار کهن می تواند در جهان جایگاهی ممتاز و درخور یابد.
در این مکتب، اخلاق و کرامت های اخلاقی به عنوان اصلی ترین رسالت پیامبر والامرتبه هستی(ص) درخشش دیگری دارد. خوشبختانه این دوره از جشنواره تئاتر سوره نیز شعار خود را «اخلاق برای همه» قرار داده است. تبریک می گویم به همه هنرمندانی که اندیشه و ذوق خود را در راه گسترش اخلاق و پاسداری ازکرامت های انسانی قرار داده اند. درود بر آنان و سپاس از همه کسانی که با سعی و تلاش آنان این محمل و منبر شکل گرفته و آراسته شده است و رحمت و رضوان خدا بر استاد عزیزمان دکتر سعید کشن فلاح که در این دوره از جشنواره تئاتر سوره در میان ما نیست!»
محسن مومنی شریف

گفتنی است بیست و پنجمین جشنواره سراسری تئاتر سوره ۲ الی ۱۵ مرداد از سوی حوزه هنری در تهران برگزار شد.
کد خبر: 94983
Share/Save/Bookmark