موتمن: مخاطب با عاطفه فیلم ام ارتباط برقرار می کند
گزارش نشست مطبوعاتی فیلم «بیداری»؛
موتمن: مخاطب با عاطفه فیلم ام ارتباط برقرار می کند
«فرزاد موتمن» کارگردان«بیداری» گفت: فیلم «بیداری» یک قصه خطی داشت و مخاطب از خلال قصه عبور و با عاطفه فیلم ارتباط برقرار می کند.
 
تاريخ : پنجشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۲۳:۰۷

به گزارش خبرنگار سینمایی هنرنیوز؛ نشست مطبوعاتی فیلم سینمایی «بیداری » با حضور «فرزاد موتمن» کارگردان، «سعید حاجی میری» تهیه کننده، «شقایق فراهانی» بازیگر ، «مازیار فکری ارشاد» منتقد سینما و«محمودگبرلو» مجری ومنتقد سینما دربرج میلاد برگزار شد.
در این نشست فرزاد موتمن کارگردان فیلم اظهارداشت: دی ماه سال ۱۳۸۷ فیلمنامه ای از طرف سبحان فیلم برای ساخت به من پیشنهاد شد که این فیلمنامه جزو فیلمنامه هایی بود که توسط بنیاد سینمایی فارابی برای سی سالگی انقلاب مورد حمایت قرار گرفته بود.
وی تصریح کرد: در ابتدا نام این فیلم «راز گل اقاقیا» بود و من آن موقع درگیر ساخت فیلم سینمایی «صداها» و رساندن آن به جشنواره فیلم فجر
حاجی میری : من سینماگر و فرزند انقلاب هستم و به خاطر این چیزها به سینما عشق می ورزم و دغدغه ای غیر از این ندارم.
بودم. وقتی فیلمنامه را خواندم چیزهایی درآن دیدم که مرا جذب کرد و با خودم فکر کردم این بار سراغ ملودرامی بروم که برای مخاطب معمولی سینما ساخته می شود.
موتمن افزود: فیلمنامه «بیداری» درابتدا توسط «کریم هاتفی‌نیا» نوشته شده بود وبعد «سعید حاجی میری» آن را بازنویسی کرد. بعدا که فیلمنامه تکمیل شد نام فیلم «بیداری» شد و داستان فیلم در سه لایه زمانی سالهای ۵۷، ۶۳ و ۸۷ می گذرد و تجربه خوبی برای من بود. فیلم یک قصه خطی داشت و زیاد سر راست نبود و مخاطب از خلال قصه عبور و با حس و عاطفه فیلم ارتباط برقرار می کند.
درادامه این نشست سعید حاجی میری اظهارداشت: سال ۱۳۸۷ از من خواسته شد که در سی امین سال انقلاب ادای دین کنم و فکر کردم نمی شود از ترس اینکه نکند فیلمی مثل «بیداری» شعاری باشد سراغ ساخت آن نرویم. در همین راستا اتاق فکری در سبحان فیلم ایجاد و با دوستان دغدغه ها را مطرح کردیم تا از منظر مردم به سراغ این موضوع برویم.
حاجی میری خاطرنشان کرد: من سینماگر و فرزند انقلاب هستم و به خاطر این چیزها به سینما عشق می ورزم و دغدغه ای غیر از این ندارم. ازطرفی ذهنم در جستجوی موضوعات وساخت فیلمهایی است که کسی در این عرصه ها نتواند آن رابسازد و هیچ کار من شباهتی با آثار
مازیار فکری ارشاد: من درباره فیلمی از موتمن اینجا صحبت نمی کنم. بلکه درباره فیلمی حرف می زنم که روی پرده دیدم. فیلمنامه پر از اشکال در روایت است.
قبلی ام نداشته است
وی یادآورشد: درابتدای امر که می خواستیم در خصوص انقلاب اسلامی فیلم بسازیم ، به چند فیلمنامه مختلف رسیدیم که هر کدام به نوعی راضی کننده نبودند وبعد به فیلمنامه «بیداری» رسیدیم و احساس کردم فیلمنامه کلیت خوبی دارد ومی توان آن راساخت.
تهیه کننده فیلم «پسرآدم دختر حوا» ابرازداشت: درابتدا خلاصه ای ۱۲ صفحه ای از فیلمنامه را نوشتم و بر اساس آن فیلمنامه اصلی کار نوشته شد و چند ماه قبل از جشنواره فجر سال ۱۳۸۷ سراغ ساخت فیلم رفتیم که به جشنواره نرسید و زمان تولید را که سپری کردیم من تلاش کردم بیشتر نظرات در پس تولید به کار ببرم. خوشحالم و راضی هستم که به نیت خودم رسیدم و فیلم «بیداری» باعث سرافرازم است .
در ادامه این نشست «مازیار فکری ارشاد»منتقد سینما هم درنقد فیلم «بیداری» ابرازداشت: من درباره فیلمی از موتمن اینجا صحبت نمی کنم. بلکه درباره فیلمی حرف می زنم که روی پرده دیدم. فیلمنامه پر از اشکلات و روایت است.
این منتقد اضافه کرد: اصولا درسینما بازی کردن با زمان دشوار است و شخصیتی بر اساس تصادف به سال ۸۷ می رسد وی این همه عنصر در اطراف خود می بیند مثل ماشین، برج میلاد و ساختمانها که برایش سوال ایجاد نمی شود و متاسفانه جلوه های ویژه تصویری فیلم هم به شدت مشکل دارد.
درپایان این نشست حاجی میری گفت: برای من فرزند شهیدی که گفت سالها منتظر چنین فیلمی بوده اهمیت دارد و صحبت های منتقدان سینما برایم اهمیتی ندارد.





کد خبر: 37058
Share/Save/Bookmark