تدارک تلویزیون برای ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۲
تدارک تلویزیون برای ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۲
در ده سال اخیر بهترین های تلویزیون برای دو مناسبت نوروز و ماه مبارک رمضان ساخته شده و رقابت میان شبکه ها و سریال سازان در این دوره بسیار سابقه دار است. باید دید مدیران تلویزیون چه نقشه و تمهیدی برای امسال دارند؟
 
تاريخ : سه شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۹
به گزارش هنرنیوز ؛ سعید آقاخانی با سریال «نون خ » آماده حضور در ماراتن نوروز وماه مبارک رمضان است اما تردیدی نداشته باشید که با توجه به حضور چند سریال با جنس و جمال متفاوت کار او در این رقابت چندان هم سخت نیست.

سریال‌های «نون خ۴»، «رستگاری»، فصل دوم «آقای قاضی»، نسخه سریالی «موقعیت مهدی» با نام «عاشورا» و فصل سوم «وضعیت زرد» احتمالا آماده نوروز می شوند اما حتما سیاستگذاران تلویزیون می دانند که در این دو مناسبت خاص توقع مخاطب نسبت به طول سال نیز متفاوت است و بدیهی است که در این شرایط بهترین هایش را تلویزیون رو می کند تا ضمن رقابت با شبکه های ماهواره ای در رقابتی داخلی با پلتفرم های شبکه نمایش خانگی نیز کار را در بیاورد.

اگرچه تولیدات تلویزیون در سال گذشته چندان نبود و معدود آثار تولید شده در حوزه نمایش هم آن طور که باید از آب در نیامدند بدیهی است که حالا با وسواس و ریزبینی بیشتری کنداکتور نوروز 1402 چیده شود.


اگرچه سریال آقاخانی یک مجموعه طنز برای نوروز است و سریال ده نمکی نیز آماده نوروز می شود اما فصل دوم سریال آقای قاضی و البته رستگاری کار ساده ای برای جذب مخاطب نوروزی که شاید شبها بعد از زمان افطار بیشتر درگیر دید و بازدید ها باشد ندارند .

اگر به تاکتیک سیروس مقدم در جذب مخاطب برای سریال پایتخت در تمام این سالها دقت کنیم متوجه خواهیم شد که نوع نگارش و کارگردانی ، روایت قصه و البته بازیگری در این مناسبت های خاص فرمول خودش را دارد و نمی توان به استناد اینکه یک فیلمنامه خوب با بازیگران گیرا جلوی دوربین بوده اند از اقبال مطمئن بود.

شاید فرمول سازی در نوروز این تفاوت مهم را با بقیه ادوار داشته باشد که قصه ممتد ، تعلیق های مرسوم درام ، کشش های بین قسمتی و ... مد نظر نیست ، مخاطب باید با فضای قصه ، جنس کار، کاراکترها و روابط میان شخصیت ها ارتباط برقرار کند تا بتواند پای گیرنده اش بنشیند و مخاطب سریال باشد. همان قدر که سریال در جذب مخاطب در نوروز وماه مبارک رمضان کار ساده ای دارد در کنار گذاشتن از سوی مخاطب نیز خیلی مسیر سختی پیش رو ندارد. چرا که همه چیز برای پر کردن اوقات فراغت در تعطیلات نوروز مهیا است و سریال یا هر اثر رسانه ای دیگر در گونه های مختلف برنامه سازی باید به اندازه کافی گیرا وجذاب باشند تا کار در بیاید.

سعید آقاخانی به رکورد پایتخت نزدیک می شود

تاکنون سه فصل از مجموعه نون خ به کارگردانی سعید آقاخانی برای شبکه اول ساخته شده است. «نون خ ۱» نوروز ۹۸ از شبکه یک سیما روی آنتن رفت. سری دوم این مجموعه طنز نیز سال ۹۹ پخش شد و «نون خ» نوروز ۱۴۰۰ از شبکه اول روی آنتن رفت. فصل چهارم سریال «نون خ» آبان ماه در منطقه خجیر تهران وارد مرحله تصویر برداری شد.

« رستگاری» ده نمکی در شبکه سه

سریال ۳۰ قسمتی رستگاری در گونه (ژانر) ماورایی به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مسعود ده‌نمکی احتمالا ایام نوروز از شبکه سه پخش شود.

وضعیت زرد تلویزیون

در فصل اول وضعیت زرد شاهد داستانی بودیم که محوریت آن اخراج یک مهندس طراح سانتریفیوژی از سازمان انرژی اتمی بود و داستانک‌های دیگر حول محور این قصه می‌گشت. بیان موضوعاتی با درون‌مایه اجتماعی، اقتصادی و مجازی با زبان طنز نیز در بطن داستان‌های این سریال قرار دارد.

خط داستانی این سریال، دارای رگه‌های سیاسی است و خط قصه و شخصیت‌های آن شامل شش شخصیت (کاراکتر) محوری است که هرکدام از شخصیت‌ها، داستان و رگه‌هایی مخصوص به خود دارند. مهران رجبی، مریم سعادت، زین‌العابدین تقی‌پور، بهار داورزنی، حسام خلیل‌نژاد، آرش ماهان‌کیا و مهدی رضایی بازیگران اصلی فصل دوم این سریال بودند.

پای «موقعیت مهدی» به تلویزیون باز شد

شبکه یک در این ایام احتمالا مینی سریال عاشورا را روانه آنتن می‌کند که نسخه سریالی فیلم موقعیت مهدی به کارگردانی هادی حجازی‌فر است.

« در این سریال موقعیت گردان عاشورا در جنگ تحمیلی به فرماندهی شهید مهدی باکری روایت می‌شود هادی حجازی‌فر علاوه بر کارگردانی نقش شهید مهدی باکری را هم در این سریال بازی می‌کند. وحید حجازی‌فر هم عهده دار نقش سهید حمید باکری است. ژیلا شاهی و روح‌الله زمانی دیگر بازیگران این فیلم- مجموعه هستند.

فصل دوم آقای قاضی

به گزارش برنا ؛ سریال «آقای قاضی» داستان قضاوت‌های یک قاضی در دادگاه را روایت می‌کند که تمام موضوعات مطرح شده در آن بر اساس واقعیت است.
کد خبر: 99032
Share/Save/Bookmark