ایرانگردی «زبان اصلی‌»های تئاتر
ایرانگردی «زبان اصلی‌»های تئاتر
یک کارگردان تئاتر کمتر از یک سال پس از اجرای نمایشش در تهران در تدارک اجرای نمایش‌اش در شهرستانهاست.
 
تاريخ : شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۲
به گزارش هنرنیوز؛رسول کاهانی، کارگردان نمایش «زبان اصلی» در مورد اجرای این نمایش در دیگر شهرها به خبرنگار تئاتر ایسنا گفت: از همان ابتدایی که این نمایش را در تهران به صحنه بردیم (خرداد و تیرماه ۹۴)، دوست داشتیم که برای اجرای نمایش به شهرهای دیگر هم سفر کنیم؛ ولی به دلیل مشغله‌های بازیگران‌مان این اتفاق، این روزها با تاخیر در حال وقوع است.

او ادامه داد: نمایش ما اجرای سبکی دارد و به دلیل دکور ساده و می‌نیمال‌اش، این قابلیت را دارد که در سالن‌های شهرهای مختلف هم به صحنه رود که تا به اینجای کار با تلاش آقای قدس (مشاور تهیه و تولید) در شهر یزد به صحنه رفتیم و اجرا در شهرهای شیراز، گرگان، رشت و مشهد را در برنامه داریم.

کاهانی اضافه کرد: البته اینکه نمایشی پس از اجرای تهران در شهرهای دیگر هم اجرا شود، اتفاق جدیدی نیست؛ نمایش‌هایی مانند «شب آوازهایش را می‌خواند» رضا گوران یا «هیچ‌کس نبود بیدارمان کند» پیام دهکردی و... علاوه بر تهران در شهر شیراز هم اجرا داشته‌اند.

کارگردان نمایش «زبان اصلی» در ادامه به چگونگی اجرا در شهرهای دیگر اشاره کرد و گفت: این اتفاق فرایندی دو طرفه داشت؛ در ابتدا با سالن‌ها و شهرها هماهنگی لازم را ایجاد کردیم که پس از قطعی شدن برنامه در آن‌جا به صحنه رویم. این برنامه را با اجرا در شهرهای دیگر مطمئنا ادامه می‌دهیم. همچنین به دنبال اجرای مجدد در تهران، با شرایط بهتر از سال گذشته هم هستیم؛ چراکه سال گذشته‌ همزمان با ماه رمضان و در ساعت نامناسبی به صحنه رفیتم.

او با اشاره به استقبال مخاطبان تا کنون اظهار کرد:در اجرای تهران، علیرغم زمان نامناسب استقبال خوبی از این نمایش شد؛ همچنین برخلاف تصورمان استقبال بسیار خوبی از اجرایمان در شهر یزد شد که ما را به گرفتن بازخورد خوب از شهرهای دیگر هم امیدوار کرد.

کاهانی در پایان با اشاره به وضعیت سالن‌های تئاتر شهرستان‌ها گفت: سالنی که در شهر یزد در آن به صحنه رفتیم، به نظر نمی‌آمد سالن اختصاصی تئاتر باشد و مشکلات فنی‌ داشت. درمورد سالن‌های دیگر، عکس‌هایی از آن‌ها دیده‌ایم و سالن شهر گرگان به نظر می‌آمد امکانات خوبی داشته باشد.

نمایش «زبان اصلی» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی رسول کاهانی و بازی بهرنگ علوی، آزاده صمدی و سعید زارعی، پس از اجرای هفت و هشت اردیبهشت در شهر یزد، از هجدهم تا بیست‌ویکم در شهر شیراز، بیست‌ودوم تا بیست‌وپنجماردیبهشت ماه در شهر گرگان به صحنه می‌رود؛ این گروه نمایشی همچنین در ادامه برنامه‌شان به شهرهای رشت و مشهد نیز سفر خواهند کرد.

ایسنا نوشت:این کارگردان همچنین در پایان از اجرای نمایشی رئالیستی با عنوان «سرماخوردگی بزرگسالان» (Adult cold) در نیمه‌های تابستان امسال، در تماشاخانه «باران» خبر داد.
کد خبر: 91319
Share/Save/Bookmark