عاشق بازیگری نباشید سرخورده خواهید شد
ساقی زینتی در گفتگو با هنرنیوز:
عاشق بازیگری نباشید سرخورده خواهید شد
یک بازیگر سینما و تلویزیون معتقد است بازیگری حرفه ای سخت و دشوار است و آن طوری که به نظر می رسد کار ساده و آسانی نیست و اگر عاشق این حرفه نباشید بی شک سرخورده خواهید شد.
 
تاريخ : سه شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۶
ساقی زینتی بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون هنرنیوز با اشاره به حرفه بازیگری و علاقه مندان زیادی که تمایل ورود به این حرفه را دارند تاکید کرد: خیلی ها هنگامی که بازیگران را بر پرده سینما یا قاب تلویزیون می بینند تصور می کنند بازیگری کار ساده ای است در حالی که به هیچ عنوان اینگونه نیست بلکه نیاز به تخصص، ممارست و پشتکار دارد و اگر این فاکتورها را رعایت نکنید و تنها به دنبال شهرت بازیگری باشید حتما سرخورده خواهید شد.

بازیگر فیلم سینمایی « ستاره می شود» که بیش از دو دهه است در حرفه بازیگری فعالیت می کند ادامه داد: من خودم ۲۴ سال است که در این حرفه مشغول به کار هستم و اگر علاقه و عشق بازیگری نبود حتما در این کار دوام نمی آوردم. واقعا کسانی که می خواهند بازیگر شوند و در این حرفه ماندگار شوند. می بایست در این کار زحمت بکشند و برای ایفای هر نقشی که به آنان محول می شود تحقیق کنند  چرا که فلسفه بازیگری گسترده است. این درحالی است که با هر دفعه ای که بازیگر در سینما و تلویزیون دیده می شود رسالت او سنگین تر می شود.

بازیگر سریال « سه دونگ سه دونگ» اضافه کرد : کسانی که دوست دارند واقعا بازیگر شوند خودشان را تست بزنند و از طریق آکادمیک وارد حوزه بازیگری شوند. یک زمانی علاقه مندان به بازیگری به صورت تجربی وارد این حوزه می شدند. من خودم هم از طریق تجربی وارد بازیگری شدم چون رشته تحصیلی من ریاضی بود. اما الان دیگر، اینگونه مسیرها جواب نمی دهد. من واقعا عملا کار کردم ولی امروز دیگر شاید آن موقعیت برای همه ایجاد نشود که عملا کار کنند بلکه باید درس آن را بخوانند. دانشگاه در این مورد همچون سربازی عمل می کند همان طوری که دوران سربازی از یک جوان ، یک مرد می سازد. تعلیم بازیگری از طریق آکادمیک نیز همین گونه است.

به گفته ساقی زینتی علاقه مندان به حوزه بازیگری باید تحصیل در رشته بازیگری ، تحقیق ، تلاش ، آشنایی با بازیگران ایرانی و خارجی و فیلم دیدن فیلم های ایرانی و فیلم های مطرح جهان را سرلوحه کار خود قرار دهند و فیلم ها را تنها به خاطر سرگرمی تماشا نکنند.

وی در مورد برگزاری جشنواره فیلم و عکس مادر گفت: من خودم از برگزاری چنین جشنواره ای واقعا ذوق زده شدم. هرچند که معتقدم در ستایش از مقام مادر، جشنواره های زیادی در کشور برگزار شده است اما معمولا نگاه این جشنواره ها به مقام مادر خیلی جدی نبوده است.

بازیگر فیلم سینمایی«گلوگاه» با بیان اینکه جشنواره فیلم مادر شروع خیلی خوبی برای ارج نهادن به مقام مادر در کشور است یاد آور شد: امیدوارم این جشنواره همچنان با قوت ادامه داشته باشد و تنها به همین دوره اکتفا نشود. چرا که واقعا مقام مادران خیلی بالا است. این درحالی است که ایفا کردن نقش مادر در سینما نیز کار بسیار سختی است.

وی با بیان اینکه من اولین نقشم را با ایفا کردن نقش مادر شروع کردم تصریح کرد: من با وجودی که فقط ۱۷ سال داشتم. اولین حضور بازیگری ام را در فیلم «مخمصه» با نقش یک مادر آغاز کردم و ذر طول فعالیت کاری ام ، نقش مادران زیادی را بازی کردم ضمن اینکه من خودم نیز یک مادر هستم.

ساقی زینتی در مورد فعالیت های کاری خود گفت: چند هفته قبل بازی در فیلم سینمایی «نفس» ساخته خانم نرگس آبیار را به اتمام رساندم و امسال در سریال «شهرزاد» اثر آقای حسن فتحی حضور داشتم و به تازگی نیز بازی در سریال «خانم آقای سنگی» کار آقای شاهد احمدلو را به پایان رساندم که از بهمن ماه درگیر این کار بودم و هم اکنون هم مشغول بازی در سریال «فرصتی برای همه» هستم که قرار است از اول مهرماه از شبکه سوم پخش شود.

وی در حوزه اکران هم اضافه کرد: امسال اکران فیلم سینمایی« انارهای نارس » را داشتم و هم اکنون هم اکران فیلم سینمایی« اشیاء به آن چیزی که فکر می کنید به شما نزدیکترند» ساخته خانم نرگس آبیار را در سینماها دارم و به احتمال قوی ، امسال هم اکران فیلم سینمایی« تابو» اثر آقای خسرو معصومی را خواهم داشت.
کد خبر: 82355
Share/Save/Bookmark