فیلم خوب را می‌شود همه جا نمایش داد
ترانه علیدوستی؛
فیلم خوب را می‌شود همه جا نمایش داد
ترانه علیدوستی بازیگرسینما گفت: فیلم خوب را می‌شود همه جا نمایش داد و نباید انتظار داشته باشیم برای فیلمی که ضعیف است و حتی نتوانسته در اکران عمومی کشور خودش کسی را راضی کند، شرایط اکران در کشورهای دیگر فراهم شود.
 
تاريخ : جمعه ۲۱ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۲۰:۰۳
به گزارش هنرنیوز ؛ ترانه علی دوستی که امسال با فیلم «یک پذیرایی ساده» مانی حقیقی در جشنواره فیلم فجر حضور دارد در گفتگو با روابط عمومی سی‌امین جشنواره فیلم فجر درباره بخش بین‌الملل و بازار گفت: بخش بین‌الملل و بازار فعال و نسبتا پر رونقی است و به گمانم در مجامع بین‌المللی یک اطمینانی به بازار فیلم جشنواره فیلم فجر وجود دارد که هر سال از آن بازدید می‌شود و همین به اندازه راضی کننده‌ای خوب است ولی نتیجه گرفتن از این رفت و آمدها بستگی به کیفیت فیلم‌های حاضر در بخش بازار و بین‌الملل دارد.
وی همچنین ابراز امیدواری کرد که ارتباط بین سینماگران خارجی و داخلی در جشنواره فجر راحت‌تر شود و در این مورد توضیح داد: حضور سینماگران و پخش کننده خارجی در ایران خیلی مهم و خوب است. با احترام به کسانی که فیلم‌های ایرانی را در خارج از کشور پخش می‌کنند، به نظر همکاری مشترک پخش‌کننده‌های ایرانی و خارجی می‌تواند نتیجه بهتری داشته باشد. زیرا نبض فستیوال‌ها و اکران‌های جهانی دست کسی است که فرهنگ قالب بر فیلم را می‌شناسد و می‌تواند آن را به خوبی معرفی کند. ترکیب توانایی آنها در پخش و انتقال فیلم با شناختی که ایرانی‌ها دارند.
البته ترانه علیدستی به این نکته هم اشاره کرد که نباید انتظار داشته باشیم هر فیلمی بتواند پخش‌کننده جهانی پیدا کند و ادامه داد: فیلم خوب را می‌شود همه جا نمایش داد و نباید انتظار داشته باشیم برای فیلمی که ضعیف است و حتی نتوانسته در اکران عمومی کشور خودش کسی را راضی کند، شرایط اکران در کشورهای دیگر فراهم شود. به عنوان مثال اگر یک پخش‌کننده معتبر وظیفه اکران جهانی «جدایی نادر از سیمین» را بر عهده می‌گیرد و از آن پشتیبانی می‌کند به خاطر این است که فیلم این قابلیت و شایستگی را دارد که تمام سنگرهای مهم و معتبر سینمایی را فتح کند. تصور نکنیم اگر برای هر فیلمی پخش‌کننده جهانی پیدا کنیم، فیلم به سرعت پیشرفت می‌کند. فیلم در درجه اول باید خوب و قابل بحث باشد تا بتواند پخش جهانی به دست بیاورد.
به عقیده علیدوستی بخش بین‌الملل فیلم فجر توجه و تمرکز زیادی روی فیلم‌های به اصطلاح جهت‌دار یا معناگرا دارد و ترجیح می‌دهد فقط یک نوع فیلم را در بخش بازار و بین‌الملل را جمع کند و با اینکه در میان آنها هم فیلم‌های خوب و دیدنی وجود دارد اما این تاکید زیاد باعث می‌شود، در بازار فیلم ایران تنوع فیلم وجود نداشته باشد و همه چیز قابل پیش‌بینی باشد.

کد خبر: 37085
Share/Save/Bookmark