تماشاخانه‌ها رنگ و بوی محرم می‌گیرند
تماشاخانه‌ها رنگ و بوی محرم می‌گیرند
با آغاز ماه محرم در هفته پیش رو اجرای نمایش‌ها در تماشاخانه‌های دولتی و خصوصی رنگ و بوی این ماه را به خود می‌گیرند.
 
تاريخ : شنبه ۹ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۳۳
به گزارش هنرنیوز ،در هفته پیش رو (۹ تا ۱۵ شهریور) و فرا رسیدن ماه محرم بسیاری از نمایش ها به اجرای خود پایان می دهند و با کاهش محسوس اجرای نمایش، تماشاخانه ها رنگ و بوی ماه محرم را به خود می گیرند؛ تعداد محدود نمایش هایی که این هفته به اجرای خود ادامه می دهند در روزهای پایانی هفته صحنه را ترک می کنند.


نمایش هایی که به صحنه اضافه می شوند

- نمایش آواز قو نوشته آنتون چخوف و به کارگردانی پریزاد سیف از ۱۰ شهریورماه تا ۱۳ مهرماه هر شب ساعت ۲۱ به مدت ۷۰ دقیقه در سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر میزبان مخاطبان می‌شود.

- نمایش کریملوژی به نویسندگی مهران رنجبر و به کارگردانی رضا بهرامی از ۱۰ شهریورماه تا ۵ مهرماه هر شب ساعت ۲۰:۳۰ در سالن سایه تئاترشهر به صحنه خواهد رفت.

- اپرای عروسکی عاشورا به طراحی و کارگردانی بهروز غریب پور از ۱۳ تا ۲۲ شهریورماه هر شب ساعت ۱۹:۳۰ در تالار فردوسی اجرا خواهد داشت.

- نمایش آرش به نویسندگی و کارگردانی گلچهر دامغانی از ۱۰ شهریورماه تا ۱۵ مهرماه هر شب ساعت ۱۷:۳۰ به مدت ۷۵ دقیقه در سالن چهارسو تئاترشهر میزبان مخاطبان می‌شود.

- نمایش لانچر ۵ به نویسندگی و کارگردانی مسعود صرامی و پویا سعیدی از ۱۰ تا ۱۵ شهریورماه هر شب در دو نوبت ۱۸ و ۲۰:۴۵ به مدت ۱۲۰ دقیقه در تئاتر مستقل تهران به صحنه خواهد رفت.


نمایش‌هایی که صحنه را ترک می‌کنند

- نمایش وحشی به نویسندگی و کارگردانی حسین برفی نژاد تا ۹ شهریورماه هر شب ساعت ۱۸ به مدت ۶۰ دقیقه در تماشاخانه سپند اجرا می‌شود.

- نمایش علیه من شهادت نده ۹۰ به کارگردانی حسین حیدری پور و نویسندگی آرمان طیران تا ۱۰ شهریورماه هر شب ساعت ۲۱ به مدت ۷۵ دقیقه در تماشاخانه سپند به نمایش در می‌آید.

- نمایش مردی که می خواست مرد بماند به کارگردانی حامد اویسی طهرانی و نویسندگی افروز فروزند تا ۱۰ شهریورماه هر شب ساعت ۲۰ به مدت ۶۰ دقیقه در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران به صحنه می‌رود.

- نمایش خنده مدوسا به نویسندگی و کارگردانی فاطمه نصرتی تا ۱۰ شهریورماه هر شب ساعت ۱۹:۳۰ به مدت ۷۵ دقیقه در سالن استاد خسرو شکیبایی اجرا می‌شود.

- نمایش نیمه شب به وقت محلی به نویسندگی و کارگردانی ارمغان سلطانی تا ۱۰ شهریورماه هر شب ساعت ۱۸:۳۰ به مدت ۴۰ دقیقه در عمارت نوفل‌لوشاتو به نمایش در می‌آید.

- نمایش اسب نوشته ساموئل بکت و به کارگردانی یوسف حاجی لویی تا ۱۲ شهریورماه هر شب ساعت ۲۰:۳۰ به مدت ۶۰ دقیقه در عمارت روبرو به صحنه می‌رود.

- نمایش بنیامین اند میم به کارگردانی هیوا امینی و نویسندگی هیوا امینی و رضا غیور ۲ تا ۱۲ شهریورماه هر شب ساعت ۱۸:۳۰ به مدت ۴۵ دقیقه در عمارت روبرو اجرا می‌شود.

- نمایش پیتزا جهان به کارگردانی فرید فرمانبرداری و نویسندگی شهروز فرمانبرداری تا ۱۳ شهریورماه هر شب ساعت ۲۱:۳۰ به مدت ۶۰ دقیقه در عمارت نوفل‌لوشاتو به نمایش در می‌آید.

- نمایش آناستازیا نوشته فردریش دورنمات و به کارگردانی گروه دومان تا ۱۴ شهریورماه هر شب ساعت ۱۷ به مدت ۷۵ دقیقه در خانه نمایش مهرگان به صحنه می‌رود.

- نمایش شکم به نویسندگی و کارگردانی علیرضا معروفی تا ۱۵ شهریورماه هر شب ساعت ۱۸ به مدت ۶۵ دقیقه در سالن قشقایی تئاترشهر اجرا می‌شود.

- نمایش تصعید به کارگردانی محمد صاحبی و نویسندگی ناهید وثیقی و مصطفی اوصانلوی تا ۱۵ شهریورماه هر شب ساعت ۱۸ به مدت ۴۵ دقیقه در کارگاه نمایش تئاترشهر به نمایش در می‌آید.

- نمایش کله پوک ها نوشته نیل سایمون و به کارگردانی سیدمحمد موسوی تا ۱۵ شهریورماه هر شب ساعت ۱۹:۳۰ به مدت ۷۵ دقیقه خانه نمایش مهرگان به صحنه می‌رود.

- نمایش شب به خیر مادر نوشته مارشا نورمن و به کارگردانی فرید سلیمانی تا ۱۵ شهریورماه هر شب ساعت ۱۸:۱۵ به مدت ۶۰ دقیقه در مجموعه تئاتر دیوار چهارم اجرا می‌شود.

- نمایش ترانزیت یک طرفه به نویسندگی و کارگردانی مهتاب امیرکافی تا ۱۵ شهریورماه هر شب ساعت ۲۰ به مدت ۶۰ دقیقه در خانه نمایش دا به نمایش در می‌آید.

- نمایش اسکرین شات به کارگردانی و نویسندگی ندا قربانیان تا ۱۵ شهریورماه هر شب ساعت ۲۰ به مدت ۷۰ دقیقه در سالن قشقایی تئاترشهر به صحنه می‌رود.

- نمایش جتسیمانی به کارگردانی امیرحسین دوانی و نویسندگی سیاوش پاکراه تا ۱۵ شهریورماه هر شب ساعت ۲۱ به مدت ۶۰ دقیقه در سالن انتظامی خانه هنرمندان اجرا می‌شود.

- نمایش بیماری خانواده میم نوشته فائوستو پاراویدینو به کارگردانی الهام شکیب تا ۱۵ شهریورماه هر شب ساعت ۱۹:۳۰ به مدت ۷۰ دقیقه در تماشاخانه سپند به نمایش در می‌آید.

- نمایش برادرها می‌میرند به کارگردانی کامبیز نیک‌آمیز و نویسندگی رسول بانگین تا ۱۵ شهریورماه هر شب ساعت ۱۸:۳۰ به مدت ۶۰ دقیقه در تماشاخانه ماه حوزه هنری به صحنه می‌رود.

- نمایش حکم مرگ به سبک ارمنی ها نوشته پرچ زیتونتسیان و به کارگردانی نادر نادرپور تا ۱۵ شهریورماه ساعت ۲۱ به مدت ۷۵ دقیقه در تالار حافظ اجرا می‌شود.

- نمایش من تاجی ام به نویسندگی و کارگردانی محمد زعفرانی تا ۱۵ شهریورماه هر شب ساعت ۲۰ به مدت ۶۰ دقیقه در عمارت نوفل‌لوشاتو به نمایش در می‌آید.

- نمایش لاموزیکا سوم به کارگردانی جلال تهرانی تا ۱۵ شهریورماه هر شب ساعت ۲۰:۳۰ به مدت ۵۰ دقیقه در مکتب تهران به صحنه می‌رود.


نمایش‌هایی که به اجرای خود ادامه می‌دهند

- نمایش برداشتن به کارگردانی شهاب آگاهی و راهله تعبدی و نویسندگی راهله تعبدی و آبان جهان دارپور تا ۱۶ شهریورماه هر شب ساعت ۲۲:۳۰ به مدت ۵۰ دقیقه در تماشاخانه سپند اجرا می‌شود.

- نمایش مصاحبه نوشته محمد رحمانیان و به کارگردانی زهرا پارسایی تا ۱۶ شهریورماه هر شب ساعت ۲۱ به مدت ۵۰ دقیقه در تماشاخانه استاد جمشید مشایخی به نمایش در می‌آید.

- نمایش گرگ ها به کارگردانی دانیال خجسته و نویسندگی سارا دِلَپ تا ۳۰ شهریورماه هر شب ساعت ۱۸ به مدت ۱۰۰ دقیقه در تالار حافظ به دو زبان فارسی و انگلیسی به روی صحنه می رود که روزهای یکشنبه و دوشنبه اجرا به زبان انگلیسی و مابقی روزها فارسی است.

- نمایش غروب روزهای آخر پاییز نوشته فردریش دورمانت به کارگردانی اکبر حسنی تا ۳۱ شهریورماه هر شب ساعت ۲۱:۱۵ در تماشاخانه دیوار چهارم اجرا می‌شود.

- نمایش ستاره شناس نوشته دیدیه ‌ون کولارت و به کارگردانی اصغر نوری تا ۵ مهرماه هر شب ساعت ۱۸:۳۰ به مدت ۷۰ دقیقه در سالن سایه تئاترشهر به نمایش در می‌آید.

- نمایش پاتریک کلایورت به کارگردانی سحر پرتوی کیان و نویسندگی احسان ناجی و علی رضا قاسمی تا ۸ مهرماه هر شب ساعت ۲۰ فرهنگسرای نیاوران به صحنه می‌رود.

- نمایش رگ به کارگردانی ایوب آقاخانی و نویسندگی ایوب آقاخانی، فرهاد امینی و ویدا دانشمند تا ۱۹ مهرماه هر شب ساعت ۱۹:۳۰ به مدت ۸۰ دقیقه در سالن چهارسو تئاترشهر اجرا می‌شود.

ایرنا

کد خبر: 97601
Share/Save/Bookmark