«زالاوا» برای نمایش در جشنواره‌ها ساخته نشده است، اما یک فیلم صرفاً سرگرم‌کننده هم نیست!
تهیه‌کننده فیلم سینمایی «زالاوا»:
«زالاوا» برای نمایش در جشنواره‌ها ساخته نشده است، اما یک فیلم صرفاً سرگرم‌کننده هم نیست!
 
تاريخ : دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۷
سمیرا برادری تهیه‌کننده فیلم سینمایی «زالاوا» به کارگردانی ارسلان امیری درباره شرایط پیش روی این فیلم برای ورود به چرخه اکران عمومی تأکید کرد «زالاوا» صرفاً یک فیلم سرگرم‌کننده نیست.

به گزارش هنرنیوز، سمیرا برادری تهیه‌کننده فیلم سینمایی «زالاوا» به کارگردانی ارسلان امیری که در جشنواره سی‌ونهم فیلم فجر سیمرغ بهترین کارگردانی فیلم‌اول و بهترین فیلمنامه غیراقتباسی را از آن خود کرد در گفتگو با مهر درباره برنامه‌ریزی برای اکران این فیلم گفت: طبعاً برنامه‌ریزی اکران همزمان با شروع یک فیلم انجام می‌شود، اما کمی زمان لازم است تا وضعیت گشایش سینما و شرایط اکران، دوباره بررسی و پایدار شود تا فیلم در زمان مناسب خودش اکران شود.

وی افزود: مساله اصلی ما هیچ‌وقت در زمان تولید صرفاً فروش نیست بلکه ساخت یک فیلم خوب است، ولی قاعدتاً باید هزینه فیلم برگردد تا بتواند چرخه اقتصادی فیلم را کامل کند، فکر نمی‌کنم چهره و یا صرفاً ژانر طنز، اکران را تضمین می‌کند، معتقدم مهمترین عنصرِ ایجاد جذابیت برای مخاطب، درام است و بهترین تبلیغ‌کننده یک فیلم هم خود مردم هستند. خوش‌بینم که مردم از فیلم استقبال می‌کنند.

برادری درباره تجربه ۲ فیلم قبلی خود با نام‌های «احتمال باران اسیدی» و «درساژ» اظهار کرد: قاعدتاً این دو فیلم دو نویسنده و کارگردان متفاوت داشته‌اند و هر کدام در مقیاس خودشان چرخه اکران مناسبی را گذرانده‌اند. به عنوان مثال «احتمال باران اسیدی» از فیلم‌های پر بیننده «هنر و تجربه» بود و فیلم، بین مخاطبان خود به خوبی دیده شد. همینطور «درساژ» با اینکه در فصل نامناسبی اکران عمومی داشت، توانست مخاطبان خودش را پیدا کند و در عین حال افتخارات زیادی برای سینمای ایران در سال ۲۰۱۸ به ارمغان بیاورد. هر فیلم از حیث بودجه و مخاطب منحصر به فرد است و مختصات خود را داراست. در مورد «زالاوا» هم فکر نمی‌کنم خارج از این قاعده باشد، تصور می‌کنم «زالاوا» دارای چرخه اکران کاملاً متفاوت از این ۲ فیلم قبلی باشد.

این تهیه‌کننده در بخش دیگر از صحبت‌هایش مطرح کرد: همه امیدواریم که شرایط کرونایی به طور جدی بهبود پیدا کند و بعد از آن با یک مدیریت صحیح، امکانات یکسانی در حوزه اکران از سوی مدیران سینمایی داده شود.

وی درباره اینکه فیلم‌هایی از جنس «زالاوا» بیشتر رویکرد جشنواره‌ای دارند یا اکران؟ توضیح داد: من اصولاً چنین تفکیکی را برای یک فیلم قائل نیستم، متوجه این موضوع هم هستم که مخاطبان با رویکرد متفاوت به سینما می‌روند، برخی به عنوان سرگرمی و برخی به عنوان مواجهه با یک اثر هنری. «زالاوا» برای نمایش در جشنواره‌ها ساخته نشده است، اما یک فیلم صرفاً سرگرم‌کننده هم نیست. می‌توانم بگویم «زالاوا» از جمله فیلم‌هایی است که در مرکز نموداری که یک سوی آن اکران و یک سوی آن جشنواره وجود دارد، ایستاده است و این امکان را دارد که هم توسط جشنواره‌ها دیده شود و هم مردم از دیدن آن لذت ببرند.

تهیه‌کننده «درساژ» درباره اکران بین‌المللی «زالاوا» گفت: برای معرفی فیلم‌ها در حوزه بین‌المللی، پخش‌کننده بین‌المللی تصمیم می‌گیرد و مسیر آن به این صورت است که طی یک سال و نیم، فیلم‌ها امکان حضور در جشنواره‌ها را پیدا می‌کنند و با توجه به حضورهای بین‌المللی فیلم، شرایط اکران هم به‌وجود خواهد آمد.

وی در پایان درباره استفاده از ظرفیت اکران آنلاین عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم «زالاوا» را در کنار مردم در سینماها ببینیم اما تا زمانی که پاندمی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، نمی‌توانم نظر قطعی بدهم.
کد خبر: 98420
Share/Save/Bookmark