گلاب آدینه: من سرهنگ هستم!
گزارش هنرنیوز از نشست خبری نمایش «سیندرلا»؛
گلاب آدینه: من سرهنگ هستم!
جلال تهرانی در نشست خبری نمایش «سیندرلا» گفت: سخت‌ترین مخاطبان ما طیفی از روشنفکران هستند که به ظرایف کار دقت بیشتری دارند.
 
تاريخ : چهارشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۴۴


نشست خبری نمایش «سیندرلا» روز گذشته ۱۲ شهریورماه با حضور جلال تهرانی کارگردان، گلاب آدینه، مجید آقاکریمی، بهنوش طباطبایی و بهزاد عبدی بازیگران این نمایش در سالن اصلی مجموعه تئاترشهر برگزار شد.
در ابتدای این نشست جلال تهرانی روند شکل گیری این تئا‌تر را اینگونه بیان کرد: تصمیم اجرای تئا‌تر «سیندرلا» از اسفندماه سال گذشته گرفته شد و بازیگران هم به کار اضافه شدند و بعد از تمرینات این نمایش از ۴ شهریور شروع به اجرا کرد، مانند همیشه اجرا برای ما مرحله‌ای از تمرین است و هرگز فکر نمی‌کنم که کار آماده است و تا آخرین روز اجرا تغییرات لازم را در کار لحاظ می‌کنیم اما این تغییرات الزاما برای این نیست که کار بهتر شود بلکه به این خاطر است تا به پاسخ، پرسش‌هایی که در شروع کار داشتیم برسیم و آن‌ها را عمیق‌تر درک کنیم.
وی در خصوص قالب‌های متفاوت اجرایی این گروه اظهار داشت: یک استراتژی کلی باعث این تفاوت‌ها می‌شود ما تئا‌تر کار می‌کنیم چون در ذهنمان پرسش‌هایی داریم و با پاسخ‌هایی از پیش معلوم شده به سراغ تئا‌تر نمی‌رویم، در حقیقت پرسش شروع شده و تبدیل به نمایشنامه و همین امر ما را به یک پروژه اجرایی می‌رساند، ما مانیفستی نداریم و در این اجرا به دنبال پرسش‌های خود هستیم چرا که حاضر نیستم کاری را یاد گرفته‌ام را دوباره تکرار کنم، در حقیقت ما در اجرا‌هایمان به دنبال کشف و هیجان هستیم.
این کارگردان ادامه داد: حکایت طراحی صحنه آهسته شکل گرفت، اما ایده حضور تماشاگر در روی صحنه از ابتدا ما ذهن ما بوده است و در این کار صندلی جایگاه تماشاگر است و نه خود تماشاگر و زمانی که جایگاه تماشاگر را از عناصر اصلی دکور داشتیم یکی از مسائل دیگر حضور تماشاگر در آن سوی صحنه، صحنه را گرم می‌کند.
تهرانی در ادامه در خصوص مخاطب تئا‌تر گفت: برای تئا‌تر، اصنافی به غیر از تئا‌تر، عام معرفی می‌شوند و واژه عوام فقط در بحث سیاسی و اجتماعی است، چرا که تئا‌تر در بطن جامعه است و مخاطبان تئا‌تر می‌توانند از هر قشر و جامعه‌ای باشند، تئاتری‌ها با سلیقه خود به تماشای یک کار می‌نشینند و سخت‌ترین مخاطبان ما طیفی از روشنفکران هستند که به ظرایف کار دقت می‌کنند. هنر زمانی هنر است که امکان داوری را از شما بگیرد، افرادی هستند که صلاحیت داوری دارند اما داوری کار مشکلی است، مکتب تهران صلاحیت داوری را از خواص گرفته و آن را به مردم می‌دهد.
گلاب آدینه نیز در این نشست گفت: زمانی که جلال تهرانی را در پشت صحنه نمایش سه گانه اورنگ دیدم صحبت کوتاهی در مورد این نمایش با هم داشتیم که بعد از آن با من تماس گرفته شد تا در این کار به عنوان سرهنگ حضور داشته باشم و خوشبختانه در کارهای جلال تهرانی بازیگر می‌تواند در هر کجا حضور داشته باشد به شرط آنکه به نقش خود رسیده باشد.




بهنوش طباطبایی نیز در این نمایش ضمن خوشحالی از حضور در این کار افزود: بعد از خواندن نمایشنامه ترس عجیبی در من به وجود آمد چرا که تا به حال نمایشنامه‌ای این چنین نخوانده بودم.
مجید آقا کریمی از دیگر بازیگران این نمایش خاطرنشان کرد: زمانی که قرار است تا برای جلال تهرانی بازی کنید باید خود را به روز کنید چرا که اگر اینگونه نباشید کنار گذاشته می‌شوید.
بهزاد عبدی از بازیگران دیگر این نمایش گفت: مقوله تئا‌تر برای من از زمانی شروع شد که موسیقی و تئا‌تر را دو امر جدانشدنی با هم دیدم و بدن بازیگر را ساز او می‌دانم.

کد خبر: 63310
Share/Save/Bookmark