حمید شاه آبادی پس از تماشای نمایش «سیزده» در جمع خبرنگاران به سوالات آنها اینگونه پاسخ داد.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار هنرنیوز در خصوص اینکه جشنواره سی و یکم بر خلاف گفته مسئولان جشنواره تاکنون بسیار ضعیف عمل کرده وآثار از کیفیت پائینی برخوردار هستند به گونه ای مخاطبان در اواسط اجراها سالن ها را ترک سالن ها را ترک می کنند، گفت: این که کیفیت آثار پائین است و مخاطب ناراضی را بعد از پایان جشنواره آمارها مشخص می کند، اما از نظر من به علت جدول فشرده ای که در این دوره برای کارها اعلام شده مخاطبان نمی خواهند اجراهای دیگر را از دست دهند به همین خاطر در میانه های یک نمایش سالن را ترک می کنند تا به تماشای اجراهای دیگر برسند صحنه های بسیاری را شاهد هستم که می روند و دوستان در طول یک جدول فشرده اجرا دوستان ما نمی خواهند نمایش های دیگر را از دست بدهند.
وی ادامه داد: اگر بخواهیم جشنواره امسال را به گونه ای درست تر ارزیابی کنیم باید بگویم که ما در طول این سه سال خط سیر روشن و شفافی داشتیم و تمام تلاشمان بر این بود تا نسل نویی از جریان تئاتر شکل گیرد و به تئاتر شهرستان و جوانان توجه شود، در واقع ماموریت اصلی جشنواره شناخت استعداد های جدید است که فکر می کنم که حضور تعداد معین و مشخصی از طبقات مختلف جامعه هنری، چه هنرمندان جوان و جویای کارو نام والبته علاقه مند به ارائه کارهای خوب و چه نسل میانی و البته پیشکسوتان را در این حوزه شاهد هستیم، و به اعتقاد من این کارها ظرفیت اجرای عموم دارند.
شاه آبادی در ادامه به سوال یکی از خبرنگاران در مورد نمایش «سیزده» گفت: کارشناس تئاتر نیستم اما به عنوان یک مخاطب عادی تحلیلم از کار این است که نمایش «سیزده» نگاه ظریف و یک پنجره نویی را برای مخاطب به موضوع مرگ باز می کند و به مواجهه انسان با مرگ و نحوه مواجهه مرگ با انسان را از منظری نومی پردازد و فرصتی برای مخاطب به وجود می آورد تا به موضوع مرگ از زاویه های مختلف بنگرد و صحنه هایی را برای مخاطب به وجود می آورد که مخاطب بتواند آن را دریک بازه زمانی بیش از یک ساعت بپذیرد، جشنواره هم محل بروز و ظهور کارها است و همه نوع کاری باید در آن اجرا رود.
معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به سوال خبرنگاری که در خصوص حضور بازیگران سینما در تئاترپرسید عنوان کرد: ما زمانی صاحب سینمای خوب هستیم که بازیگران ما درسینما از دل تئاتر بیرون بیاید اگر بخواهیم تئاتر را به عنوان هنر مادر بشناسیم باید افتخار کنیم که توانسته هنرمندان خوبی را تحویل جامعه بدهد و سینمای ما مملو باشد از هنرمندانی که از تئاتر وارد سینما شده اند، اگر به دنبال کار قوی هستیم حضور یک هنرمند سینما را نباید در تئاتر ایراد بگیریم زادگاه هنرمندی که از دل تئاتر بیرون آمده و خواستگاهش تئاتر است و جایش تئاتر است اما دوست نداریم که این یک رفت آمد کوتاه و مقطعی باشد خیلی خوشحال هستیم که هنرمندان به موطن اصلی خود که تئاتر است توجه می کنند اما این توجه باید مستمر باشد.