بقعه قاجاری کازرون مرمت شد
بقعه قاجاری کازرون مرمت شد
 
تاريخ : چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۱

مسئول ادراه میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کازرون از مرمت بقعه قاجاری در این شهرستان خبر داد .
به گزارش هنرنیوز، صنایع دستی و گردشگری فارس غلامرضا معینی گفت : از جمله بقاع تاریخی که دارای موقعیت خاص گردشگری مذهبی می باشد می توان به بقعه میر عمادالدین ثبت شده در فهرست آثار ملی به شماره ۱۳۵۳۰ اشاره کرد که قدمت بنا به دوره قاجاریه برگشته و در فاصله ۵ کیلومتری شهرستان کازرون و در روستای قلعه سید قرار گرفته است .
وی افزود : بنای مذکور دارای معماری منحصر بفرد و دارای گنبدی شلجمی شکل ، با مصالح سنگ و ملات گچ ساخته شده است که این بنا طی برنامه ای به صورت هدفمند جهت استحکام سازی در سال ۱۳۹۰ مورد مرمت قرار گرفته است .
معینی ادامه داد : با توجه به عدم هدایت آب های سطحی بنای مذکور دچار مشکلات عدیده از جمله آب گرفتگی و ... در فصول ریزش نزولات جوی شده بود که در راستای حفاظت هر چه بیشتر این بقعه با ایجاد دیواره و آب راه بر اساس طرح و ضوابط حاکم بر عرصه و حریم این اثر آب های سطحی هدایت گردید .
مسئول اداره میراث فرهنگی کازرون اضافه کرد : لازم به توضیح است این عملیات اجرایی با مشارکت مستقیم هیت امناء بقعه میر عماد الدین صورت پذیرفته است .
گفتنی است شهرستان کازرون با د ارا بودن بیش از ۲۵۰ اثر طبیعی تاریخی شناسایی و ثبت شده در فهرست آثار ملی ایران یکی از شاخص ترین شهرستانهای استان از لحاظ تعدد آثار تاریخی محسوب می گردد که از این تعداد ۵۶ جاذبه مذهبی می باشد .
کد خبر: 91806
Share/Save/Bookmark