آثار سینمایی دفاع مقدس در قالب بازی‌های رایانه‌ای ماندگار می‌شود
تهیه کننده سینما؛
آثار سینمایی دفاع مقدس در قالب بازی‌های رایانه‌ای ماندگار می‌شود
تهیه کننده فیلم سینمایی به کبودی یاس گفت: با بهره‌گیری از صنعت گیم می‌توان آثار سینمایی دفاع مقدس و انقلاب اسلامی را در قالب بازی‌های رایانه‌ای برای گروه هدف (کودک ونوجوان) ماندگار کرد.
 
تاريخ : دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۲۳

به گزارش هنرنیوز به نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، ابراهیم اصغری افزود: بازی های رایانه ای چند سالی است که وارد بازارکشور شده و برای همین سینماگران آشنایی کاملی از نحوه تولید و ارایه آثار گیم ندارند.
به گفته این تهیه کننده سینما، با توجه به این که بازی های رایانه ای می تواند برای اقشار مختلف به خصوص کودکان و نوجوانان تاثیر گذار باشد ضروری است که آثار سینمایی به خصوص فیلم هایی که مرتبط با انقلاب و دفاع مقدس بوده در قالب محصولات گیم ارایه شود. کودکان و نوجوانان از طریق بازی های رایانه ای با رویدادهای انقلاب و دفاع مقدس آشنا می شوند.
تهیه کننده فیلم سینمایی به کبودی یاس تعامل نزدیک بین سینما گران و تولیدکنندگان بازی های رایانه ای را در جهت فرهنگ سازی با محور انقلاب و دفاع مقدس ضروری دانست.
اصغری به نقش بنیاد ملی بازی های رایانه ای در زمینه تولید محصولات رایانه ای دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: همکاری بین متولی گیم کشور و سینماگران می تواند زمینه ساز تبدیل آثار سینمایی دفاع مقدس به بازی های رایانه ای شود.
این تهیه کننده سینمایی به ضرورت برگزاری همایش ها، کنفرانس ها و نمایشگاه های گیم با حضور سینماگران و هنرمندان اشاره کرد و افزود: برگزاری چنین رویداد های فرهنگی می تواند زمینه تعامل و شناخت بیشتر تولید کنندگان گیم و سینماگران را فراهم کند.
اصغری تاکید کرد: فعالان عرصه گیم باید در زمینه تولید بازی برگرفته از آثار سینمایی پیش قدم شوند و با تهیه کنندگان فیلم های سینمایی به خصوص در حوزه دفاع مقدس ارتباطی نزدیک برقرار کنند. بسیاری از شخصیت ها و شهدای بزرگوار دوران دفاع مقدس با مطرح شدن در قالب تولیدات گیم، در ذهن جوانان و مردم ماندگار می شوند.
وی به حضور بخش خصوصی در رونق تولید آثار سینمایی در بازی های رایانه ای برگرفته از آثار سینمایی اشاره کرد و افزود: فاکتورهای اصلی بخش خصوصی برای ورود در هر عرصه فرهنگی چه در زمینه سینما و بازی های رایانه ای درآمد زایی و تاثیر فرهنگی محصول است؛ به نظر می رسد با توجه به مخاطب اصلی بازی های رایانه ای که گروه سنی کودک و نوجوان در عرصه یاد شده دارای بازدهی اقتصادی ضروری باشد.

کد خبر: 53141
Share/Save/Bookmark