اعلام برنامه‌های جدید تئاتر شهر
اعلام برنامه‌های جدید تئاتر شهر
مدیر تئاتر شهر برنامه‌های این مجموعه را برای فروردین آینده اعلام کرد و خبر داد که کمک هزینه گروه‌های نمایشی ارتقا پیدا می‌کند.
 
تاريخ : دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۴۳
به گزارش هنرنیوز ، ابراهیم گله‌دارزاده توضیحاتی درباره پروتکل‌های بهداشتی در مجموعه تئاتر شهر، قیمت‌گذاری بلیت نمایش‌ها، تعمیرات مجموعه و برنامه‌های آینده آن ارایه کرد.

او درباره فعالیت مجموعه تئاتر شهر در آغاز سال نو گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، اجرای نمایش‌های «دکتر نون» به کارگردانی هادی مرزبان در تالار اصلی، «هملت پشت‌کوهی» به کارگردانی ابراهیم پشت‌کوهی در تالار چهارسو، «خماری» به کارگردانی امین بهروزی در تالار قشقایی را خواهیم داشت. ضمن اینکه در تالار سایه هم اجرای نمایش «بی‌خوابی» به کارگردانی سعید هاشمی‌پور ادامه پیدا می‌کند.

او در عین حال توضیح داد: البته هنوز زمان دقیق اجرای این نمایش‌ها مشخص نشده است. زیرا پیک اخیر کرونا، سبب وقفه‌ای در تمرین بعضی از گروه‌های نمایشی شد ولی آنچه مسلم است این است که هفته اول فروردین حتما تئاتر شهر میزبان یک یا دو اثر نمایشی خواهد بود و دیگر نمایش‌ها هم اجرای خود را از هفته دوم آغاز می‌کنند.

گله‌دار زاده درباره وضعیت پروتکل‌های بهداشتی در آغاز سال نو نیز گفت: فعلا بنا بر همان 50 درصد است و همچنان نیمی از ظرفیت سالن‌ها خالی می‌ماند. ما با در نظر گرفتن همین موضوع، فروش سال نو را هم آغاز می‌کنیم ولی به محض اینکه اعلام شود که سالن‌ها می‌توانند با ظرفیت صد درصدی کار خود را ادامه دهند، به سرعت فروش صندلی‌های باقی مانده را هم باز می‌کنیم.

او درباره نحوه قیمت‌گذاری بلیت نمایش‌های این مجموعه و اعتراضی که گروه‌های نمایشی نسبت به ارزان بودن بلیت آثار تئاترشهر داشته‌اند، نیز توضیح داد: امسال تقاضاهایی برای افزایش قیمت بلیت‌ها داشته‌ایم و دغدغه دوستان هنرمند را منعکس کرده‌ایم ولی به هر حال مجموعه تئاتر شهر، دولتی است و باید بتواند به عموم مخاطبان خدمات بدهد. به همین دلیل می‌کوشیم قیمت بلیت به گونه‌ای باشد که همه اقشار بتوانند از آثار این مجموعه بهره‌مند شوند . بنابراین قصد نداریم قیمت بلیت‌ها را خیلی بالا ببریم اما عمده تلاش ما این است که با تقاضا از وزارتخانه و نیز معاونت هنری، کمک هزینه گروه‌های نمایشی را ارتقا بدهیم تا دیگر نیازی به افزایش قیمت بلیت نباشد و این هزینه به مخاطبان تحمیل نشود.

گله‌دارزاده خاطرنشان کرد: در چند ماه گذشته هم کمک هزینه گروه‌های نمایشی ارتقا پیدا کرد و تلاش‌مان بر این است که سال آینده هم کمک هزینه به گونه‌ای باشد تا پایین بودن قیمت بلیت را جبران کند.

او درباره فعالیت کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر توضیح داد: نمایش‌های زیادی تقاضای اجرای در کارگاه را دارند و تعدادی از آنها مجوز هم گرفته‌اند ولی با توجه به ظرفیت محدود کارگاه نمایش و از آنجاکه در شرایط فعلی سالن‌ها با 50 درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کنند، اجرا در کارگاه نمایش، شدنی نیست و به محض اینکه ظرفیت سالن‌ها کامل شود، فعالیت کارگاه از سر گرفته خواهد شد و همزمان میزبان دو نمایش خواهد شد.

مدیر مجموعه تئاتر شهر در ادامه درباره تعمیرات این مجموعه نیز مطالبی را بیان کرد.

او یادآوری کرد: در حوزه تعمیرات جزیی منتظریم تا اعتبارات مناسبی تخصیص داده شود. در این مجموعه همواره چند ملاحظه اضطراری و فوریت داریم که مهم‌ترین آن در حوزه ایمنی و آتش‌نشانی است. به همین دلیل به محض تخصیص اعتبارات، همواره موارد ایمنی در اولویت قرار می‌گیرد و در چند سال گذشته سیستم اعلام و اطفای حریق همواره مورد توجه بوده است و در این وضعیت، گاه ممکن است تعمیرات و تجهیزات جزیی‌تر به تعویق بیفتد. هرچند این اولویت‌گذاری سبب نمی‌شود که مسائل جزیی‌تر را بویژه در زمینه خدمات‌رسانی به تماشاگران و گروه‌های نمایشی، فراموش کنیم. در همین راستا سال گذشته تمام اتاق‌های گریم تعمیر شد. امسال هم بخشی از خدمات بهداشتی را ارتقا دادیم.

گله‌دازاده ادامه داد: بعضی تعمیرات دیگر سنگین‌تر و نیازمند تعطیلی است و چون همزمان هم باید اعتبار تخصیص داده شود، این هماهنگی، قدری دشوار است.

او درباره تجهیز سیستم برق تئاتر شهر با توجه به احتمال قطعی برق در تابستان آینده توضیح داد: مولد تئاتر شهر توانایی تامین برق کل مجموعه را دارد ولی تصمیم کارشناسان فنی مجموعه بر این است که مولدها را به دستگاه‌های خیلی حساس وصل نمی‌کنند چون مولدهای ما، برق را با نوسان تولید می‌کنند که برای نوسان‌گیری هم نیازمند دستگاه دیگری هستیم و برای تهیه آن تقاضا داده‌ایم.

به گزارش ایسنا ،گله‌دارزاده با ارایه توضیحاتی درباره تمهید مجموعه تئاتر شهر در سال جاری برای پیشگیری از قطع برق افزود: در ساعات اوج مصرف برق که اتفاقا تئاتر شهر فعالیت اجرایی نداشت، مولد را به کار می‌اندختیم و برق سیستم‌های سرمایشی را می‌گرفتیم و مابقی برق تولیدشده را به منطقه می‌دادیم. در مقابل اداره برق منطقه هم موظف بود در ساعات خاموشی، برق تئاتر شهر را نگه دارد و آن را از جدول خاموشی خارج کند تا نمایش‌های ما بتوانند به اجرای خود ادامه بدهند.
کد خبر: 98881
Share/Save/Bookmark