به جای بلیت نیم‌بها دو فیلم خوب اکران کنید
یک سینمادار عنوان کرد:
به جای بلیت نیم‌بها دو فیلم خوب اکران کنید
مرتضی ضرابی مدیر سینما جوان بیان کرد که اگر به جای طرح بلیت نیم بها دو فیلم جدید خوب به ترکیب فیلم‌های در حال اکران اضافه می شد می‌توانستیم تاثیر بیشتری را بر استقبال مخاطبان ببینیم.
 
تاريخ : يکشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۳
به گزارش هنرنیوز ، مرتضی ضرابی مدیر سینما جوان پایتخت در گفتگو با خبرنگار مهر درباره تأثیر اجرایی شدن طرح ارائه دو هفته‌ای بلیت‌های نیم بها برای تمامی سینماها از چهارشنبه هفته گذشته بیان کرد: با توجه به اینکه این طرح به تازگی به اجرا گذاشته شده است، چندان نمی‌توان درباره تأثیر آن بر استقبال مخاطبان از فیلم‌های در حال اکران صحبت کرد. از سوی دیگر این طرح از زمانی اجرایی شد که برابر بود با روزهای پنجشنبه و جمعه و این در حالی است که به طور کلی روزهای آخر هفته به نسبت دیگر روزها پرمخاطب تر هستند پس باید ببینیم سینما در هفته پیش رو چه روندی را طی می‌کند.

وی افزود: به نظرم این طرح بلیت نیم بها هم چندان روی درآمد سینماها نمی‌تواند مؤثر واقع شود چون اگر فرض را بر این بگیریم که پیش از این ۵۰ مخاطب داشتیم و حالا با این طرح تعداد مخاطبان به صد نفر ارتقا پیدا کرده است گرچه افزایش مخاطبان را نشان می‌دهد، اما به لحاظ فروش و درآمد با همان عددهای پیشین رو به رو هستیم پس باید به روزهای عادی برسیم و ببینیم ورودی‌های سینما چه میزان افزایش پیدا می‌کند.

این مدیر سینما با اشاره به اینکه مخاطبان چندان از اجرایی شدن این طرح آگاه نیستند، بیان کرد: به نظرم باید تبلیغات بیشتری صورت بگیرد تا افراد بیشتری مطلع شوند مثلاً نیاز است صدا و سیما در این باره تبلیغ کند، یا رسانه‌هایی که بیشتر در دسترس مردم هستند، به انعکاس این موضوع بپردازند.

ضرابی توضیح داد: گرچه طرح نیم بها کردن بلیت‌ها در شرایط عادی روی فروش‌ها تأثیرگذار است اما در موقعیت فعلی هیچ فیلم جدیدی نیست که مخاطبان به بهانه آن به سینماها بیایند می‌خواهم بگویم در چنین شرایطی لازم است چند فیلم خوب و قوی به چرخه اکران اضافه شود تا تأثیر این طرح را ببینیم. به نظرم اگر به جای این طرح، دو فیلم قوی به ترکیب اکران افزوده می‌شد، می‌توانستیم تأثیر بیشتری را در فروش سینماها ببینیم سپس می‌توانستیم برای افزایش مخاطبان در میانه هفته طرح بلیت نیم بها را داشته باشیم چون کاهش قیمت بلیت به تنهایی نمی‌تواند مفید واقع شود.

وی در بخش دیگر از صحبت‌هایش گفت: به طور کلی هر ساله اوایل مهر ماه با افت مخاطبی مواجه هستیم ولی رفته رفته این مخاطب افزایش پیدا می‌کند مثلاً سانس‌های صبح که مخاطب زیادی ندارد، از سوی مدارس مورد اقبال قرار می‌گرفت.

این مدیر سینمایی بیان کرد: این روزها «پسر دلفینی» در سینما جوان به نسبت دیگر آثار فروش خوبی دارد البته ما هنوز یک تک سانس برای فیلم سینمایی «علف زار» ساخته کاظم دانشی هم داریم که این فیلم همچنان با اقبال خوب مخاطبان مواجه است.
کد خبر: 98971
Share/Save/Bookmark