اعتراض محمدحسین لطیفی به «دودکش ۲»
اعتراض محمدحسین لطیفی به «دودکش ۲»
محمدحسین لطیفی ـ کارگردان سریال «دودکش» ـ در یادداشتی، اعتراض خود را نسبت به ساخت «دودکش ۲» بدون اجازه وی به عنوان صاحب اثر اعلام کرد.
 
تاريخ : شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۴۲
به گزارش هنرنیوز ، محمدحسین لطیفی که نخستین بار برای رمضان ۹۲ سریال «دودکش» را کارگردانی کرد و ادامه آن با عنوان «پادری» را در رمضان سال ۹۵ ساخت، در یادداشتی به رعایت نشدن حق صاحب اثر در تلویزیون
اعتراض و عنوان کرد، ساخت «دودکش ۲» نشانه مرگ کامل قانون کپی‌رایت در ایران است.

ساخت «دودکش ۲» به برزو نیک نژاد سپرده شد که پیشتر همراه با حسن وارسته نویسندگی دو فصل قبلی این مجموعه را عهده دار بودند.

لطیفی در یادداشت اعتراضی خود چنین نوشته است: «اگر مقصر بودم قطعاً پوزش می‌خواستم از همه عزیزان بیننده، اما دوستان من بدانید که بیش از ۲۰ شب است که ایمیل‌ها و پیام‌های گله و شکایت شما برای من می‌رسید، اما صبوری کردم و هیچ نگفتم. خدا را شاکرم «دودکش ۲» که با همه عوامل قبلی و بی من، با زحمات عزیزان دست‌اندرکار ساخته شد را دیدم و به همه آنها خدا قوت می‌گویم. خدا قوت، اما بینندگان محترم نیک بدانید بالغ بر ۱۰ سال است که برای احیا و قانونمند کردن قانون کپی رایت یکه و تنها در تمامی مجامع سیاسی و قانون‌گذار کشور تلاش کردم، اما غافل بودم که تلاشم از اساس بیهوده بود، چون از ماست که بر ماست. وقتی همه دوستان من چه بازیگران محترم و عزیز، دست‌اندرکاران پروژه و مدیر محترم شبکه و ریاست صدا و سیما در کنار هم این کار را بدون صاحب اصلی آن روی آنتن بردند، مرگ کامل و حتمی قانون کپی‌رایت را در ایران اعلام کردند.
حسرت من نساختن فصل سه سریال «دودکش» ـ که گویی «پادری» بچه ناخلف تلویزیون بوده و نامش شده فصل بی‌هویت در صداوسیما و شخصیت‌ها و عواملش برای تولید آن اثر اجاره‌ای بوده‌اند ـ نیست. گله من تلاش بیهوده برای احیای قانون کپی رایت است که دیگر پس از این امیدی بدان ندارم.

در پایان می‌گویم زنده‌باد همه عوامل سازنده «پایتخت» که اینگونه حرمت می‌شناسند. برای بهمن گودرزی عزیزم که می‌خواهد فصل سوم «ساخت ایران» را بزودی در مرگ قانون کپی رایت بسازد، پهلوان بعدی خدا قوت... . سامان مقدم عزیز دلم قدردانت هستم که قبل از بستن قرارداد «قلب یخی ۳» تلفنی از من اجازه گرفتی، درود بر تو و درود بر تو تهمینه میلانی عزیز که «آتش بس ۲» را بدون بازیگران فصل قبل ساختی و موفق‌تر بودی، درود بر سازندگان اثر نه غاصبان آن.

عزیز گرامی من برزو نیک‌نژاد (کارگردان محترم) این پروژه خود می‌داند که در روزگاری نه چندان دور از عزیزان درجه یک من بوده قبل از این نیز قانون کپی رایت را زیر پا گذاشته و فصل دوم «ساخت ایران» را هم بدون هیچ اجازه‌ای مکتوب انجام داده بود... . خدا قوت پهلوااااان نیک‌نژاد.»
کد خبر: 98719
Share/Save/Bookmark