حكيمي پور: چطور مي شود احداث مجموعه فرهنگي ٢٠ سال طول مي كشد
در نشست مشترك اتمام پروژه مجموعه فرهنگي برج طغرل مطرح شد
حكيمي پور: چطور مي شود احداث مجموعه فرهنگي ٢٠ سال طول مي كشد
نائب رييس كميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران با انتقاد از نيمه كاره رها شدن پروژه هاي مرمت و توسعه آثار تازيخي و ميراثي در تهران گفت: با گذشت بيست سال از اغاز احداث مجموعه فرهنگي برج طغرل همچنان اين اتمام اين مجموعه فرهنگي پيرامون اين اثر ملي كه با رويكرد جذب گردشگر بيشتر مدنظر قرار داشته در كشاكش مشكلات اجرايي قرار دارد
 
تاريخ : شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۲
به گزارش هنرنیوز؛ نشست كارشناسي حل و فصل موانع احداث مجموعه فرهنگي برج طغرل به دعوت كميته گردشگري ، بافت تاريخي و فرسوده شوراي شهر تهران با حضور مسولان سازمان ميراث فرهنگي ، شهرداري منطقه ٢٠ و سازمان امور مناطق شهرداري تهران به رياست احمد حكيمي پور برگزار شد .

حكيمي پور در اين جلسه با اشاره به نيمه كاره رها شدن احداث مجموعه فرهنگي برج طغرل گفت : اكنون بيش از يكسال است كه عمليات كاوش و توسعه اين مجموعه متوقف شده است و ما بارها از مسولان درخواست كرده ايم كه در اين باره گزارش دهند كه علت توقف پروژه مجموعه فرهنگي چه بوده است .

رييس كميته گردشگري، بافت تاريخي و فرسوده شوراي اسلامي شهر تهران گفت: از سال ٧٤ احداث اين پروژه آغاز شده است و انچه جاي سوال دارد اينكه در اين ٢٠ سال گذشته بارها اين پروژه متوقف و با تغيير پيمانكار دوباره كار از سر گرفته شده است ولي نتوانسته ايم آن را به پايان برسانيم و انچه مشهود است اينكه بيست سال فرصت كمي براي اتمام يك پروژه نيست .

حكيمي پور با اشاره به اهميت توجه به بنا و اثار تاريخي در تهران گفت: حفظ و مرمت اثار تاريخي در تهران به عنوان شهري با قدمتي كهن بايد در الويت مقصد گردشگري قرار گيرد ، و اين در حالي است كه برج طغرل با قدمت ٨٠٠ ساله و به عنوان يك اثر ثبت شده ملي كه يكي از مقاصد گردشگري است گويي در وضعيتي بلاتكليف قرار دارد و ظاهر حريمي كه به عنوان مجموعه فرهنگي سالهاست در دست احداث قرار دارد چهره خوبي بدانجا نداده است .

نائب رييس كميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران افزود: مگر مي شود پروژه اي كه بيش از ٥٠ درصد ان انجام شده است به يكباره نيمه كاره رها گردد و اهتمامي براي انجام ان صورت نگيرد.

اين عضو شوراي اسلامي شهر تهران تصريح كرد: در ابتداي سال اينده در بازديدي كه از مجموعه فرهنگي برج طغرل خواهيم داشت گزارش كاملي را از سوي كميته گردشگري ، بافت تاريخي و فرسوده شوراي اسلامي شهر تهران آماده كرده و به شوراي شهر ارايه مي شود و از شهردار محترم نيز درخواست مي كنيم تا هرچه سريعتر نسبت به تسريع در انجام مراحل اتمام كار اقدام شود. ولي انچه اكنون مصوب مي شود اينكه بايد ظرف مدت سه ماه بنابر گزارش موجود باقي مانده كار كاووش به اتمام برسد كه انتظار ما نيز همين است ..

وي افزود: كميته گردشگري ، بافت تاريخي و فرسوده شوراي شهر به صورت جدي به عنوان ناظر مراحل اتمام اين پروژه را پيگيري خواهد كرد و اين رويكردي است كه در سال اينده نسبت به ديگر پروژه هاي حفظ و مرمت اثار و بافت تاريخي شهر تهران خواهيم داشت چرا كه به نظر مي رسد احداث برج ها و مال هاي مدرن از سوي مافيايي خاص بيشتر از حفظ هويت گذشته شهر داراي اهميت است و اين رويكردي است كه در اكثر كلانشهرها با ان مواجه شده ايم.

گفتني است در اين جلسه مقرر شد تا پيرو هماهنگي صورت گرفته ميان سازمانهاي مربوطه نسبت به تسهيل گري در انجام قرادادهاي قبلي و تسريع در انجام كار صورت گيرد
کد خبر: 89809
Share/Save/Bookmark