مهدی گُلیج کارگردان تئاتر در گفتگو با هنرنیوز از اجرای نمایش« مادام کامیون » در خانه نمایش شماره ۲ خبر داد و گفت: نمایش «مادام کامیون» نمایشنامه ای از محمد چرمشیر است که حدود ۷ سال پیش این نمایش را اجرا بردم و این بار از ما دعوت شد تا این نمایش ۲ پرسوناژه را برای آئین گشایش خانه نمایش شماره ۲ در سالن اجرای این نمایش اجرا ببریم.
وی در خصوص درون مایه اصلی این نمایش اظهار داشت: نمایش «مادام کامیون» نمایشنامه ای با درون مایه طنز و کمدی است که از خردادماه به روی صحنه می رود و به روایت دو شخصیت می پردازد که هر دو نفر به دلایل متفاوت در یک دفتر فیلمسازی به هم برخورد می کنند و در این زمان تضاد بین این دو شخصیت لحظات کمدی را به وجود می آورد.
این کارگردان در مورد تغییرات لحاظ شده در اجرای این نمایش نسبت به اجرای قبلی کار ادامه داد: با توجه به مدت زمانی که از اجرای اول ما می گذرد، نمایش تغییراتی را داشته که از جمله آن تغییر در نوع نگاهم به متن است که اجرا در ۷ سال قبل توجه ام بیشتر بر ظواهر نمایشنامه بود و اما این بار توجه ام بیشتر بر روی تم اصلی نمایشنامه که انتظار است، هست البته در طراحی صحنه و بازیگران هم تغییراتی به وجود آمده است.
مهدی گلیج از بازبینی این نمایش گفت: نمایش «مادام کامیون» بعد از ۲ هفته تمرین مورد بازبینی قرار گرفت که بعد از بازبینی اصلاحیه هایی به کار خورد اما در کلیت کار تغییری ایجاد نشده است.
وی در مورد سالن اجرای خانه نمایش ۲ تاکید داشت: سالن اجرای این خانه نمایش حدود ۲۶ صندلی دارد که چندان ظرفیت آن زیاد نیست اما با وجود تعداد کم سالن های نمایش ایجاد چنین سالن هایی برای تئاتر اتفاق خوبی است که می تواند به تئاتر کشور بسیار کمک کند البته این سالن برای نمایش هایی که تعداد پرسوناژهای آن کم است مناسب است.
کارگردان نمایش « زوج ناجور» اظهار داشت: نمایش « مادام کامیون» از اول خرداد در خانه شماره ۲ به روی صحنه می رود اما هنوز وضعیت قرار داد ما مشخص نیست که به چه صورتی خواهد بود و تمام هزینه های دکور و پوستر از گروه است البته ما پیگیری هایی برای این موضوع کرده ایم که تاکنون جواب روشنی به ما داده نشده است و این شکل بستن قرارداد حداقل تا ۱۰ سال گذشته تجربه نشده است.
گلیج ادامه داد: شورای حمایت معیار مناسبی برای سنجش انتخاب آثار ندارد و این شورا باید هزینه آثار را برآورد کند. خانه تئاتر بعد از ۱۵ سال بررسی به قرارداد تیپ رسید که با وجود داشتن ایراداتی خوب است، متاسفانه شورای حمایت قرارداد تیپ را کنار گذاشته اند و بیشتر توجه اش به گیشه است شورای حمایت بین کارها تفاوت قائل است.
وی گفت: متاسفانه تئاتر چیزی جز رابطه نیست چرا که زمانی که سیستم یکپارچه و منظم وجود نداشته باشد نتیجه آن فضای بی نظمی می شود که با سیاست عده ای همسو است و به بعد اندیشه وهنر توجهی نمی شود.