طرح پژوهشی بیماری شناسی آثار فلزی اداره کل میراث فرهنگی سمنان شروع شد
طرح پژوهشی بیماری شناسی آثار فلزی اداره کل میراث فرهنگی سمنان شروع شد
پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی –فرهنگی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان آثار فلزی این اداره را تحت طرح پژوهشی بيماري شناسي آثار فلزي در ايران مورد بررسی قرار داد.
 
تاريخ : چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۱
به گزارش هنرنیوز؛این طرح با هدف مشخص شدن وضعيت حفاظتی آثار فلزي در سطح كشور به منظور تكميل بانك اطلاعات آسیب شناسی و خوردگی آثار در موزه‌ها و گنجينه هاي سطح كشور و شناخت اولويت هاي حفاظت اين آثار به صورت يك طرح بلند مدت از سال ۱۳۸۵ توسط بخش پژوهشی حفاظت از آثار فلزي پژوهشكده حفاظت و مرمت اشياء تاريخي- فرهنگي و با همكاري موزه ها و مراكز مرتبط سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آغاز شده بود.

به همین منظور در سال جاری طی یک همکاری مشترک بین اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان و پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی- فرهنگی، آثار فلزی این اداره کل مورد بازدید کارشناسان بخش فلز پژوهشکده قرار گرفت .
فاز اول بررسی های بصری و ماکروسکوپی آثار فلزی این مجموعه توسط پرستو نعیمی، مسئول بخش حفاظت از آثار فلزی و شیبا خدیر مسئول واحد لیزر پژوهشکده و با همکاری راضیه طاهری، کارشناس مرمت آثار استان و مجید جمشیدی فرد امین اموال آثار این اداره کل انجام گرفت.

بخش حفاظت از آثار فلزی با ادامه بررسی های کلی این مجموعه در سال جاری، با همکاری کارشناسان و حمایت مسئولان اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان و پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار، به مطالعه علمی دقیق روند فرسایشی آثار مورد اشاره در سال آینده بپردازد.

این مطالعات ضمن اینکه به تعیین اولویت های حفاظت و انجام عملیات حفاظت و مرمت هدفمند آثار این مجموعه کمک می کند، با تداوم مطالعات بیماری شناسی، در نهایت به یک بانک تخصصی در زمینه آسیب شناسی و خوردگی آثار فلزی ایران نائل خواهد شد.
کد خبر: 89160
Share/Save/Bookmark