باید فارابی و اداره کل نظارت تفاهم کنند چه فیلمنامه ای قابل اکران است
شادمهر راستین در گفتگو با هنرنیوز خبر داد:
باید فارابی و اداره کل نظارت تفاهم کنند چه فیلمنامه ای قابل اکران است
یک فیلمنامه نویس حوزه سینما معتقد است نوشتن یک فیلمنامه خوب به مسائل مختلفی بستگی دارد اما مهمترین آن این است که اداره کل نظارت و بنیاد سینمایی فارابی به این تفاهم برسند که چه فیلمنامه ای امکان نمایش خواهد داشت؟
 
تاريخ : جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۱۱
شادمهر راستین فیلمنامه نویس حوزه سینما در گفتگو با خبرنگار سینمایی هنرنیوز در مورد جدا سازی جشنواره کودک از نوجوان و برگزاری هر کدام از این جشنواره در دو شهر مختلف گفت: متاسفانه الان مشکل اصلی جشنواره فیلم کودک و نوجوان ، بحث «مکان جشنواره» است که بیش از هر چیزی مشکل ساز شده است. چرا که مکان این جشنواره به طور شفاف، مشخص نیست. این درحالی است که این «وضعیت مکان» است که تعیین می کند شما چگونه جشنواره را برگزار کنید.

فیلمنامه نویس فیلم سینمایی «امروز» با بیان اینکه بی شک، مسئولین جشنواره با توجه به محدودیت هایی که داشتند بهترین انتخاب را داشتند ادامه داد: با وجودی که مسئولین شهری همواره در پی داشتن یک مکان ثابت در حوزه ورزش در هر شهری هستند و در این جهت تلاش می کنند هر شهری لااقل یک استادیوم ورزشی داشته باشد. اما به نظر می رسد که این همت در حوزه سینما از سوی مسئولین فرهنگی دیده نمی شود. یعنی این دوستان، خودشان را خیلی مقید نمی دانند حتما یک سینمای خوب، یک هتل پنج ستاره - یا لااقل چهار ستاره - یک سالن اجتماعات مناسب و یک Transfer خوب در حوزه فرهنگ شهرها داشته باشند. گویا این مسئولین خودشان را خیلی موظف به چنین کارهایی نمی دانند و بیشتر ساخت استادیوم ها و سالن های ورزشی برای آنان مهم است. لذا مسئولین برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان با توجه به چنین محدودیت هایی مجبور به این جدا سازی شدند وگرنه نحوه درست برگزاری یک جشنواره این است که زمان و مکان ثابت جشنواره ها به تقویم جشنواره های کشور اعلام شود و قابل تغییر هم نباشد. هر چند که این موضوع در ایران بعید به نظر می رسد که مسئولین خودشان را مقید به اجرای تقویم جامع کشور در حوزه جشنواره ها بکنند.

فیلمنامه نویس فیلم سینمایی« به همان سادگی» با اشاره به گروه های سنی کودک ، نوجوان و جوان تصریح کرد: بی تردید «گروه سنی» در تخصص فیلمنامه نویسی ، ارتباط مستقیمی دارد و باید روی آن تاکید و کار شود. بی شک ، فیلمنامه نویسان حرفه ای که به صورت تخصصی فیلمنامه می نویسند به گروه سنی حتما توجه ویژه ای دارند و لازم است کسانی که در این حوزه مشغول به کار هستند و تا کنون هم موفق بودند مورد حمایت قرار بگیرند تا با انگیزه بهتری ، مسیر خودشان را ادامه دهند.

شادمهر راستین در خاتمه با اشاره به فیلمنامه هایی که نوشته و ساخته می شوند اما از گردونه اکران به دلایلی یا حذف می شوند و یا با اعتراض هایی روبرو می شوند تاکید کرد : نوشتن یک فیلمنامه خوب به مسائل مختلفی بستگی دارد. اما مهمترین آن این است که اداره کل نظارت و بنیاد سینمایی فارابی به این تفاهم برسند که چه فیلمنامه ای امکان نمایش خواهد داشت؟
کد خبر: 82400
Share/Save/Bookmark