آشپزباشي»؛ كنجكاوي مخاطب با هوشمندي هنرمند
تاريخ : سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۲۹
يك منتقد گفت: «محمدرضا هنرمند» در «آشپزباشي» هوشمندانه با ايجاد موقعيتهاي طنز جنسي از جذابيت را در روند قصه به وجود آورده است كه به رغم نبود افت و خيزهاي آشكار، مخاطب را كنجكاوانه با خود همراه ميكند.
به گزارش هنر نيوز ، «حسن معظمي» مدير روابط عمومي و سخنگوي انجمن منتقدان و نويسندگان سينماي ايران در گفتو گو با فارس در مورد سريال «آشپزباشي»، اظهار داشت: آخرين اثر «محمد رضا هنرمند» به مدد بازيگران و با محوريت قرار دادن يك موضوع جذاب در گام اول، يعني جذب اقبال عمومي موفق عمل ميكند.
وي در ادامه افزود: موضوع تاريخي و كليشه شده كشمكش ميان يك زن و مرد بهواسطه قرار گرفتن در موقعيتهاي اجتماعي مختلف و يا يكسان در نگاه اول تا حدي تلخ به نظر ميرسد، اما «محمدرضا هنرمند» در اينجا هوشمندانه با ايجاد موقعيتهاي طنز در لابلاي بستر اصلي و با استفاده از كاراكترهاي فرعي كه به روند داستان و كنشهاي شخصيتهاي اصلي كمك بسياري ميكند، جنسي از جذابيت را در روند قصه به وجود آورده است كه به رغم نبود افت و خيزهاي آشكار مخاطب را كنجكاوانه با خود همراه ميكند.
عضو شوراي مركزي انجمن منتقدان و نويسندگان سينماي ايران تصريح كرد: مجموعه «آشپزباشي» به لحاظ ريتم، كارگرداني، بازيها و همچنين تصويربرداري نيز در حد قابل قبولي قرار دارد و شايد به توان گفت تنها اشكال وارد بر «آشپزباشي» عدم تحليل عميق و لايه لايه آدمهاي داستان از منظر داستانپردازي است به بيان ديگر بخشي از كشمكشهاي ميان افراد خانواده «عالي مقام» گاه در سطح كاريكاتور باقي ميماند و با ارائه فيدبكي از گذشته اين افراد عطفبهماسبق نميشود.
معظمي در پايان خاطرنشان كرد: از اين رو به نظر ميرسد مسئولان تلويزيون بايد در طراحي آثاري كه به مسائل روانشناختي خانوادهها ميپردازد، بحث تحقيق و انگارهسازي را مد نظر قرار دهد تا مجموعههايي همچون «آشپزباشي» با وجود دارا بودن نقاط قوت بسيار از منظر محتوايي مورد نقد و انتقاد قرار نگيرند.