اصرار بر انجام تخلف جرم است/ تخلف باغ موزه قصر در شورای شهر پیگیری می‌شود
عضو شورای شهر تهران اظهار کرد:
اصرار بر انجام تخلف جرم است/ تخلف باغ موزه قصر در شورای شهر پیگیری می‌شود
سازه الحاقی به بنای باغ موزه قصر عصر امروز افتتاح شد. باغ موزه قصر در آبان ٧٥ ثبت ملي شد و بر اساس قانون، مدیریت مجموعه حق دخل و تصرف در نما و بخش‌های ثبت شده را ندارد؛ اما متاسفانه این‌بار شهرداری با ساخت غرفه‌های شیشه‌ای این قانون زیر پا گذاشته است.
 
تاريخ : چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۲
به گزارش هنرنیوز؛احمد حکیمی‌پور، نائب رييس كميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران در گفتگو با خبرنگار معماری نیوز با ابراز تأسف از افتتاح سازه الحاقی به نمای ارزشمند باغ‌موزه قصر گفت: تخلف آشکاری در این انجام کار صورت گرفته و پیش از اعمال هر نوع تغییری باید این موضوع در شورای فنی استان مطرح می‌شده است اما در این رابطه هیچ گونه مکاتبه‌ای با شورای فنی صورت نگرفته بود.

حکیمی پور با بیان اینکه اصرار بر تکرار تخلف، جرم است گفت: مسئولانی که در این رابطه سکوت کرده‌اند در واقع با سکوت خود بر این اقدام غیرقانونی مهر تأیید می‌زنند.

این عضو شواری شهر تهران گفت: مطمئناً این مورد و مواردی این‌چنینی در صحن شورا مطرح خواهد شد و علت تخلف را بررسی خواهیم کرد.

رئیس فراکسیون اصلاح‌طلبان شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود این سازه موقت است و جمع‌آوری خواهد شد گفت: اکنون که این مسئله رسانه‌ای شده و مردم و فعالان حوزه میراث فرهنگی از این تخلف آگاه شده‌اند می‌گویند که این سازه موقت است تا حساسیت‌های به حق دلسوزان را کم کنند. خب تعریف از سازه موقت چیست و چه بازه زمانی را در بر می‌گیرد؟ آیا قرار است این سازه در ۴الی ۵ماه آینده برچیده شود و یا اینکه آمران این اقدام غیرقانونی امیدواراند با گذشت زمان و فروکش کردن حساسیت ایجاد شده همه‌ چیز به دست فراموشی سپرده شود.

وی در پاسخ به این سوال که سکوت سازمان میراث فرهنگی تهران در این مورد را چگونه ارزیابی می‌کنید گفت: در چنین مواردی قبل از آنکه کار به رسانه‌ها و جمع آوری امضا برسد دلسوزان سازمان میراث فرهنگی باید ورود کنند زیرا سکوت‌شان شائبه‌های زیادی را ایجاد می‌کند. این عدم موضع‌گیری صریح و رسمی این سوال را پیش می‌آورد که آیا ممکن است موارد این‌چنینی در تهران وجود داشته باشد و با سکوت سازمان میراث فرهنگی و بی‌خبر ماندن رسانه‌ها، تخریبی در بافت تاریخی یا تکدانه‌ها صورت گرفته باشد.

معماری نیوز نوشت:این عضو شورای شهر با بیان اینکه خوشبختانه این روزها حساسیت رسانه‌ها و مردم به این مسائل بیشتر شده گفت: با گسترش شبکه‌های اجتماعی کافی است مردم تخلفی را ببینند تا این موضوع به سرعت به اشتراک گذاشته شود. نمونه اخیر آن هم سد معبر پیشخوان‌های بانک شهر و یا دزدیده شدن تزئینات بناهای تاریخی تهران بود که عکس‌های آن دست به دست شد و این‌ها نشان دهنده این است که مردم به حقوق شهروندی خود آگاه‌تر شده‌اند و مفهوم واقعي نظارت اجتماعي نيز به همين معناست كه مردم در اداره امور شهر خودشان مشاركت داشته باشند .
کد خبر: 89170
Share/Save/Bookmark